Două aeronave militare IAR 99 Șoim au fost testate vineri cu succes de specialiștii MApN, după efectuarea reviziilor majore, obligatorii după 800 de ore de zbor. Aparatele produse la Avioane Craiova au o resursă de zbor de circa 4.000 de ore, ceea ce înseamnă folosirea în serviciul activ 40 de ani, la o medie de 100 de ore zbor/an. La o revizie majoră, avionul este demontat complet, iar piesele uzate se înlocuiesc. Armata are în dotare 22 de IAR 99 Șoim, dintre care opt sunt modernizate în colaborare cu israelienii de la Elbit Systems. Testele au fost realizate la Centrul de Cercetări și Încercări în Zbor (CCÎZ), din cadrul Agenției de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare (ACTTM), subordonată MApN. Înființată în 1974, unitatea este destinată testării produselor realizate în industria aeronautică din România. În jurul orei 8.00, conducerea CCÎZ și piloții au ținut un briefing în care au recapitulat datele de zbor. Apoi, aeronava IAR 99 Șoim nr. 719 cu doi piloți la bord a efectuat un zbor de cercetare meteorologică pentru a testa condițiile atmosferice. Ulterior, aparatele ieșite din revizie s-au înălțat pe cer. Printre testele la care sunt supuse avioanele în aceste cazuri sunt înălțarea la plafonul maxim de luptă al aeronavei (10.000 de metri), verificarea instalațiilor de oxigen și de depresurizare a cabinelor, regimul de funcționare a motoarelor la diferite înălțimi și funcționarea echipamentelor de bord. După finalizarea testelor, avioanele vor fi încredințate unităților aparținătoare, respectiv unitatea de la Bacău și Școala de Aplicații a Forțelor Aeriene „Aurel Vlaicu“ (Boboc – județul Buzău). „Nu au fost probleme deosebite în această revizie. La aceste lucrări mai participă colegii noștri de la Aerostar Bacău – pentru partea de tren de aterizare și hidraulică și cei de la Aerofina București – pentru alte instalații“, a precizat Mișa Popic, directorul Avioane SA. Pe platforma IAR 99, Avioane SA, Institutul Național de Cercetări Aerospațiale (INCAS) București și CCÎZ vor dezvolta demonstratorul tehnologic IAR 99 TD. Noua generație de IAR 99 va avea un motor nou (Honeywell), un radar și o nouă avionică. TD se va compara ca trainer cu britanicul BAE Systems Hawk și ar trebui să fie competitiv cel puțin până la nivelul anului 2025.
Două IAR 99 Șoim, testate cu succes
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei