Hans Klemm, ambasadorul SUA în România a vorbit despre faptul că Ford Craiova are o doleanță importantă, care este mai degrabă o necesitate a întregii zone: construirea unei autostrăzi și modernizarea infrastructurii feroviare. Diplomatul american a menționat că Ford plănuiește o investiție la Craiova, care ar crește producția, dar pentru acest lucru are nevoie de drumuri și de căi ferate, la fel ca și alte companii din zonă și ca populația.
Ambasadorul Statelor Unite ale Americii la București, Hans Klemm, a vizitat, ieri, fabrica Ford din Craiova pentru a vedea ce investiții a realizat compania cu capital american în municipiu. Totodată, ambasadorul a venit în Bănie și pentru a participa la sărbătorirea atingerii unei producții de un milion de motoare de 1 litru EcoBoost, fabricate în total în uzina Ford din Craiova și în cea din Köln, Germania. Diplomatul american s-a întâlnit inițial cu conducerea Ford Craiova, apoi a vizitat trei secții din fabrică, respectiv Presaj și Caroserii, Vehicule și Motoare, pe care le-a parcurs fie la pas, fie într-un trenuleț pus la dispoziție de gazde.
La Secția de Motoare, președintele Ford România, Jan Gijsen, i-a mulțumit ambasadorului SUA pentru efectuarea primei vizite în uzina Ford din Craiova. „Azi suntem mândri să amintim că cele două fabrici Ford din Craiova și din Köln sărbătoresc producerea unui număr de un milion de motoare EcoBoost de 1 litru, motor care a fost distins timp de patru ani consecutiv drept «Motorul Internațional al Anulului»”, a precizat Jan Gijsen.
La rândul său, ambasadorul SUA a precizat că șeful statului și premierul român l-au rugat să aducă investitori americani în România. „Unul dintre scopurile mele este și acesta de a aduce din cultura și experiența americană. Președintele Iohannis și primul-ministru Cioloș m-au rugat să mă concentrez pe aceste aspecte de a promova investițiile americane în România. Fabrica Ford din Craiova este un exemplu pozitiv al bunei colaborări dintre cele două state“, a precizat Hans Klemm, care a felicitat fabrica Ford din Craiova că a făcut posibilă producerea, alături de uzina din Köln, a motorului EcoBoost care are mare suces în Europa. Ambasadorul Klemm a lucrat într-o fabrică Ford din America, pe vremea studenției, iar tatăl lui a fost inginer la Ford timp de 40 de ani.
Ford vrea autostradă Craiova-Pitești
Întrebat de jurnaliști care au fost doleanțele reprezentanților Ford Craiova, ambasadorul SUA a precizat clar că este vorba de necesitatea construirii autostrăzii Craiova-Pitești, fiind pentru prima dată când un oficial de un asemenea rang nominalizează și ruta arterei de circulație de care are nevoie Ford, și nu numai.
De asemenea, pe lângă nevoia unei autostrăzi Craiova-Pitești, necesitățile companiei Ford legate de infrastructură se referă și la refacerea liniei de transport feroviar.
„O nevoie foarte mare a Ford este o infrastructură mai bună, ceea ce înseamnă drumuri mai bune și o infrastructură feroviară mai bună. Acestă necesitate o au și alte companii mari și chiar și furnizorii acestor fabrici. Și Dacia este, de asemenea, altă companie care dorește o mai bună infrastructură rutieră în România. Cred că și mulți români doresc la fel. Dar Ford pregătește o investiție adițională majoră în Craiova, care îi va crește producția semnificativ față de nivelul actual, dar pentru a face asta chiar are nevoie și solicită un sistem de autostrăzi către Pitești și către Europa, ceea ce ar fi mult mai bine decât acum. Ei solicită un sistem de căi ferate pentru a aduce piesele de care au nevoie și pentru a-și exporta produsele“, a declarat, la Craiova, Hans Klemm, ambasadorul SUA la București. El a mai spus că Ford nu condiționează strict viitoarea producție de la Craiova de aceste investiții în infrastructură, dar „pentru a crește producția nu s-ar putea face acest lucru, fără o infrastructură mai bună“.
În prezent, în uzina Ford de la Craiova se mai produc 270 de autovehicule Ford B-Max pe zi și circa 600-700 de motoare EcoBoost de 1 litru. La Secția de Motoare se mai fabrică și câteva piese (repere) pentru fabrica Ford din South Hampton, din Marea Britanie, pentru motorul de 1,5 litri EcoBoost, care fusese fabricat până anul trecut și la Craiova, dar a cărui producție a fost mutată în Marea Britanie.
Din cauza reducerii cererii de B-Max pe piața europeană, Ford a avut la Craiova numeroase întreruperi temporare de producție. Ford speră să intensifice producția de la Craiova cu un nou model, care ar urma să intre în fabricație din a doua parte a anului 2017. Deși compania nu a anunțat oficial care va fi acel al doilea model și care va fi perioada certă în care el va intra în fabricație la Craiova, se discută de posibilitatea producerii în România a micului SUV EcoSport, care actualmente se fabrică în India.
Ford Craiova produce 31 de componente pentru fabrica Ford din Spania
În secţia Presaj și Caroserii de la Ford Craiova se produc 31 de piese, respectiv repere, adică anumite componente pentru autovehicule Ford C-Max şi Galaxy, care se asamblează la uzina din Valencia, în Spania. Toate reperele care se produc la Craiova pentru spanioli sunt pentru interiorul maşinilor. 20-25% din producţia din Secţia Presaj şi Caroserii de la Craiova reprezintă reperele care se fabrică pentru Ford din Valencia, a arătat, ieri, managerul Secției Presaj și Caroserii, Dan Ghirișan, dar la sectorul de caroserii lucrează mai mulți roboți decât oameni. „Toate aceste repere sunt de interior, repere structurale, care vin fie în zona de planșeu, fie în zona panoului lateral sau în zona blocului motor (…) Avem 154 de operatori care deservesc acești roboți și, cel mai important, avem și 50 de specialiști în roboți. Aceasta este structura de personal în zona de caroserii“, a mai spus Dan Ghirișan. 330 de roboţi fac sudurile la caroseria modelului B-Max, fabricat la Craiova. În total, la presaj și caroserii activează 340 de persoane.
Ce presupune parteneriatul strategic încheiat cu SUA
Ambasadorul Hans Klemm a precizat, în timpul vizitei la Ford Craiova, că parteneriatul strategic dintre Statele Unite și România vizează trei paliere.
„În parteneriatul strategic SUA-România sunt trei mari dimensiuni: una este să lucrăm împreună în zona de securitate, să asigurăm împreună apărarea aici, în Europa, și în alte părți periculoase ale lumii; să promovăm politica dintre cele două țări și să promovăm schimburile comerciale între cele două țări. Eu am responsabilitatea să lucrez pentru toate aceste trei mari dimensiuni, dar președintele Iohannis și primul-ministru m-au rugat să mă concentrez pe partea economică, a schimburilor comerciale, să mă asigur că România are o dezvoltare economică sustenabilă. De asemenea, eu am responsabilitatea și fiecare ambasador al SUA are această responsabilitate dată de președintele meu, Obama, să sprijine dezvoltarea economică a companiilor americane să intre pe piețe străine, să-și vândă produsele, să-și vândă serviciile sau să investească în piețe ca aceasta. De aceea, conlucrez alături de Ford și sunt mândru de ceea ce au făcut aici cei de la Ford și de ceea ce au făcut angajații români aici, în fabrica Ford“, a explicat diplomatul american.
Hans Klemm a precizat că lansarea operațiunilor scutului antirachetă amplasat la Deveselu, în județul Olt, se va face luna aceasta, pe 18 decembrie, la București, în prezența unor oficiali ai NATO și ai Armatei Americane și, bineînțeles, și înalți oficiali români.