Bălți până la gleznă, nămol, gropi acoperite cu pământul rămas de la lucrările făcute pentru diverse utilități, așa arată unele dintre parcările orașului Craiova. Parcări în care cetățenii sunt nevoiți să-și înghesuie mașinile și unde nimeni nu a aruncat măcar o lopată de pietriș de ani buni. Nu se mai pune problema de parcări amenajate sau betonate, deși fiecare posesor de autoturism din Craiova plătește o taxă de parcare de 40 de lei.
Unele dintre parcările orașului, fie că sunt pe marile bulevarde sau în spatele blocurilor, arată ca un teren agricol desfundat. Craiovenii se plâng că aceste parcări, pe lângă faptul că sunt neîncăpătoare, mai sunt și pline de bălți și nămoale, fiindcă administrația locală le-a ocolit când „a trecut“ cu modernizarea și amenajarea prin cartierul lor.
Am plecat prin oraș să vedem la fața locului situația și prima oprire am făcut-o în zona blocurilor 63-64 din Piața Gării, cvartalul de blocuri cuprinse între bulevardul Dacia și oficiul poștal din zona gării. Spațiul destinat parcării este pe cât de generos, pe atât de neamenajat. În fapt, așa-zisa parcare este o mlaștină care se revarsă în spatele blocurilor și doar pe marginile ei oamenii reușesc să-și parcheze autoturismele. La fel arată și spațiul cuprins între blocurile 1, 2, 3 și blocurile 60, 61 și 62, a cărui destinație nu reiese din modul în care arată. Este o parcare sau un spațiu verde adiacent acestor condominii?
„Aici sunt gropi mai rău ca la țară“
Alt cartier, alte parcări. În Craiovița Nouă, în zona blocurilor 20-25 A, parcările, dar și aleile sunt neatinse din perioada comunistă. Au rămas așa cum au fost amenajate în perioada anilor 80, numai că trecerea timpului a dus la măcinarea covorului asfaltic și betonului. Intervențiile pentru reparațiile ce au avut loc de-a lungul anilor au transformat spațiul destinat parcărilor și căile de acces într-un loc plin de gropi și șanțuri. Cu greu se distinge unde sunt alei, unde sunt parcări sau borduri. Locuitorii de aici au ajuns să care pământul scos din șanțurile prin care s-au introdus conductele sau cablurile de la diferite utilități și să-și amenajeze singuri locurile de parcare. „Aici sunt gropi mai rău ca la țară. Ni s-a promis, dar am rămas așa, deși cei de la asociație au depus la primărie solicitări. Au lucrat în toată Craiovița, dar în zona asta n-au intrat. Nisipul ăsta l-am luat de la șanțurile făcute de cei de la cablu. Plătim și noi impozite, taxă de parcare, dar degeaba. Se vede în ce hal este această parcare… Dacă pot să spun așa, aici nu se poate parca!“, a spus Dorina Pîrvoaica, o locatară din Craiovița Nouă.
Este greu să mergi pe jos, este greu să mergi și cu mașina. Craiovenii spun că această zonă a fost ocolită de autorități, deși se găsește în imediata vecinătate a bulevardului Oltenia.
„E dezastru, doar apă și nămol! Primarul a venit și ne-a promis, dar nu a făcut nimic. Să ne facă și nouă parcare, să ne amenajeze străzile dintre blocuri“, se plânge un alt craiovean, Constantin Minea.
Promisiuni și așteptări
Parcările blocurilor situate pe un alt mare bulevard al orașului, Nicolae Titulescu, arată și ele la fel de rău. Cuprinse între cvartalul de blocuri A1, A2, A3, A4 și Grădina Botanică, terenurile de aici sunt generoase și destul de încăpătoare pentru parcarea autoturismelor craiovenilor care locuiesc în această parte a orașului, dar nu au fost amenajate. Aici nu s-a turnat niciodată asfalt, doar niște dale vechi din beton sunt semnul unor alei de acces către respectivele blocuri. În urma ploilor, apa băltește aici săptămâni întregi, iar nămolul pune stăpânire pe toată zona destinată autoturismelor. Autoritățile le-au promis încă de anul trecut locuitorilor din Nicolae Titulescu amenajarea parcărilor. În urma sesizărilor făcute de locatari, a venit și răspunsul: „Lucrurile solicitate vor fi propuse în Programul de reparații străzi, alei, trotuare și parcări pe anul 2015, urmând ca execuția să se realizeze în funcție de fondurile bugetare aprobate în acest sens“, se arăta într-o adresă din anul 2014. Numai că anul 2014 a trecut, s-a dus și 2015, am ajuns în 2016 și locul este la fel de plin de bălți și nămoale.
Pentru toate aceste doleanțe ale cetățenilor, Radu Preda, city managerul municipiului Craiova, are un răspuns. „În ultimii 30 de ani, multe parcări nu au beneficiat de nici o modernizare. Deocamdată, vom finaliza lucrările în cartiere, acolo unde le-am început, cum ar fi 1 Mai, Valea Roșie. Începând de astăzi am intrat și în Craiovița Nouă, în zona străzii Elena Farago. Vom interveni în zona Orizont și la Grădinița nr. 40. Am dus deja materialele acolo, bordurile. Avem în plan ca în acest an să finalizăm tot ce înseamnă asfaltare, parcări în zonele de blocuri. Volumul de muncă este foarte mare, dar trebuie să continuăm în toate cartierele orașului. Vremea ne permite și echipele au ieșit la lucru“, a declarat Radu Preda pentru GdS.