S-ar putea spune despre constructorii care lucrează la reabilitarea străzii Bariera Vâlcii că „dau clasă“ până și Meșterului Manole. Firma care se ocupă acum de asfaltare s-a trezit că nu poate continua turnarea covorului asfaltic din cauza pământului umed peste care ar urma să se toarne asfalt. Prin urmare, pământul care a fost adus aici și tasat de constructorul care a început lucrările este acum scos de pe o porțiune de 700 de metri, aruncat și înlocuit cu pietriș și piatră spartă. Numai în aceste condiții poate continua asfaltarea pe strada Bariera Vâlcii.
Lucrările de reabilitare a străzii Bariera Vâlcii au reintrat în ritm de melc. Nici nu a început bine asfaltarea că s-a și oprit, din cauza „pământului umed“, pe care constructorul îl scoate și îl înlocuiește cu balast și piatră spartă. Acest lucru se întâmplă după ce, anul trecut, constructorul care a lucrat aici, Imob Lux, a adus pământ și l-a tasat pentru a pregăti terenul de asfaltare. Actualul constructor, Tel Drum, a constatat, după ce s-a apucat de asfaltare, că pământul este îmbibat cu apă și lucrările nu pot fi efectuate. Prin urmare, s-a decis sistarea lucrărilor de asfaltare și în prezent se sapă la o adâncime cuprinsă între 40 cm și 115 cm, pe o lungime de 700 de metri. Pământul este scos cu ajutorul utilajelor și dus în canalul din vecinătatea străzii Carpenului, tot din Bariera Vâlcii. În locul acestuia este adus pietriș și piatră spartă, care ulterior sunt tasate.
„În acest moment lucrăm cu două echipe, una dintre acestea se ocupă de ridicarea gurilor de cămine, le aducem la cota finală, ca stratul de uzură să ajungă la marginea superioară a capacului. Am adoptat o altă variantă decât cea pe care am văzut-o pe alte străzi din Craiova. În partea dinspre Centura orașului scoatem pe o lățime de 4-7,50 metri pământul care este foarte ud, săpăm între 40 și 115 cm. S-a făcut o greșeală de către constructorul care a lucrat în anii anteriori pe acea zonă. Pământul scos este înlocuit cu balast și piatră spartă pe o lungime de 700 de metri, până la acest moment am efectuat în jur de 360 de metri. Estimăm că cel mai târziu luni-marți vom trece de această etapă de lucru și vom putea să trecem la aducerea la cotă a întregii suprafețe și pregătirea finală pentru asfaltare. Vom asfalta totul deodată“, a precizat Dan Dașoveanu, viceprimarul municipiului Craiova.
Mai crapă și conductele
Aceasta nu este singura problemă pe care constructorul a întâmpinat-o în Bariera Vâlcii. Dincolo de aceste poticneli care țin lucrările în loc, săpăturile făcute de muncitori au dezvăluit existența unor cămine de care nimeni nu avea cunoștință. Două dintre ele nu mai erau racordate la nici o rețea de utilități, iar cel de-al treilea aparține firmei Teleconstrucția. În plus, până și noile conducte de apă au început să „crape“. „Au apărut niște probleme și la o conductă de apă, o pierdere de apă la un branșament. Este mai bine că s-a depistat la acest moment, pentru că dacă se ajungea să se taseze pământul, să se toarne covor asfaltic, era mai dificil. I-am anunțat pe cei de la Compania de Apă Oltenia, au intervenit aici și au rezolvat situația“, a explicat Dan Dașoveanu, viceprimarul Craiovei. Prin urmare, toate aceste incidente întârzie tot mai mult încheierea lucrărilor începute în anul 2014 și care aveau ca termen final 31 decembrie 2015.