Străzile și trotuarele din Craiova nu au „liniște“ nici după ce sunt reabilitate. Indiferent că au fost reparate cu bani de la bugetul local sau cu fonduri europene, acestea nu rămân mult timp intacte pentru că se intervine din nou asupra lor, fie pentru a se remedia unele greșeli, fie pentru a face loc furnizorilor de utilități. Strada Caracal este unul dintre exemple. Modernizarea ei a făcut parte dintr-un proiect european amplu, care include alte două stăzi importante din Craiova, Bariera Vâlcii și Râului, care au avut și ele probleme la un moment dat în ceea ce privește lucrările. Strada Caracal a fost recepționată la sfârşitul anului 2014, dar aici au mai apărut probleme și în 2015, pentru că asfaltul se lăsase în anumite zone, semnele de demarcație a sensurilor de mers și a trecerilor de pietoni se șterseseră repede, iar apa băltea pe marginea drumului din cauza lipsei rigolelor.
Dar cel mai mult a avut de suferit trotuarul de pe partea cu unitatea militară și Spitalul Militar, care a fost spart la scurt timp după renovare. Asta după ce pe el se trasase și „celebra“ pistă de biciclete prevăzută în proiect și care era, de fapt, formată din două dungi trasate pe trotuar, ce la un moment dat trebuiau să ocolească și un stâlp aflat pe mijlocul ei. Trotuarul a fost tăiat anul trecut pe o distanță de circa un kilometru, de la benzinăria Rompetrol și până dincolo de Complexul Comercial Bănie, pentru introducerea unor cabluri de alimentare cu energie electrică. Iar acum va trebui spart din nou, pe aceeași distanță, și readus la forma inițială.
Lucrările au început de ceva timp, trotuarul fiind spart în dreptul unității militare și al Spitalul Militar. Aici se aflau echipele de muncitori și ieri, pentru a îndepărta bucățile sparte și a pregăti trotuarul pentru reasfaltare. „Măcar să-l facă mai bine decât data trecută, că uite în ce fel s-a lucrat!“, a exclamat un trecător, după ce a remarcat modul în care fusese turnat asfaltul inițial. Pe bucățile sparte se putea observa stratul de asfalt proaspăt turnat peste cel vechi, în momentul în care trotuarul a fost renovat o dată cu strada, strat care nu avea însă mai mult de cinci centimetri. „Nu putem să asfaltăm doar pe unde s-a tăiat ca să se bage cablul de curent, pentru că asfaltul se va lăsa cu timpul. Pentru a aduce trotuarul la starea inițială, trebuie să-l spargem cap-coadă și să-l facem din nou. Altă soluție nu avem“, a explicat un muncitor.
Lucrările de pe strada Păstorului, încetinite de ploaie
Nu doar pe strada Caracal se lucra ieri, ci și pe strada Păstorului. Și aici s-au săpat șanțuri, de data asta pentru a se introduce o nouă conductă de gaze. Apoi lucrările au stagnat din cauza ploilor, spre nemulțumirea localnicilor, care au stat ceva timp cu mormanele de pământ în fața caselor. Vremea bună le-a permis însă constructorilor să reia lucrul. „Am introdus gazele și pe strada Buciumului, dar aici ne-am corelat cu primăria, care a reabilitat apoi partea carosabilă. Acum lucrăm doar pe strada Păstorului, unde s-a introdus, de asemenea, o conductă de gaze. Am spart strada de săptămâna trecută, dar a plouat și nu am putut termina lucrarea. Pământul s-a înmuiat, nu se poate tasa bine, au fost și bălți și a trebuit să așteptăm să se usuce pentru a face reparațiile așa cum trebuie. Pe unde s-a putut interveni am astupat, am turnat și un strat de piatră și apoi o să se asfalteze. Trebuie doar să ne rugăm să țină vremea cu noi, ca să terminăm lucrarea cât mai repede, pentru că locuitorii din zonă sunt nemulțumiți, și pe bună dreptate“, a precizat reprezentantul firmei de gaze, Petre Ciocănescu, prezent la fața locului.