4 C
Craiova
miercuri, 13 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAsfaltul de pe străzile Craiovei a început să se lase

Asfaltul de pe străzile Craiovei a început să se lase

Pe mai multe străzi din municipiu sunt porțiuni unde asfaltul s-a lăsat, în majoritatea cazurilor putându-se observa că acolo a avut loc o intervenție a unei firme de utilități, care nu a mai adus carosabilul la forma inițială. Chiar și unde a fost refăcut asfaltul, acesta s-a lăsat la scurt timp. Sunt însă și cazuri de străzi în care asfaltul s-a lăsat fără să fi fost vorba de vreo intervenție. Am încercat să lămurim cauzele acestei situații cu ajutorul unui specialist în construcții.

Tot mai multe străzi din Craiova se confruntă cu un fenomen pe care participanții la trafic nu îl înțeleg. Fie că este vorba de străzi renovate recent, unele încă nerecepționate, cum este cazul străzii Râului, fie că sunt artere de circulație unde au intervenit firmele de utilități pentru diverse avarii sau străzi care nu au mai fost reabilitate de ceva timp, toate au ceva în comun: denivelările din asfalt. Un exemplu în acest sens este strada Arieș, care prezintă două denivelări la o distanță de zece metri una de alta, chiar în fața Casei Studenților. Pe una dintre ele, cea de lângă trecerea de pietoni, șoferii nu o pot evita, cealaltă poate fi ocolită, cu puțin noroc. Aici însă stratul de asfalt nu este doar lăsat, ci a crăpat cu totul de la jumătatea străzii spre bordură. „Mergeți și în Craiovița, să vedeți câte denivelări din astea sunt și pe străzile de acolo. Am colegi care și-au avariat mașinile din cauza gropilor din asfalt“, a spus un taximetrist.
Alt participant la trafic s-a oprit special pentru a ne da detalii. „Să vă duceți și pe strada Recunoștinței. Și acolo s-a lăsat asfaltul, e ditamai groapa. Au aruncat o mână de piatră și atât. Personal am făcut numeroase sesizări la primărie, am sunat și la Telefonul Cetățeanului, degeaba. Groapa e tot acolo“, a afirmat Mihai Scăunașu.
Dar sunt multe asemenea situații. Pe strada Gheorghe Chițu există de multă vreme o denivelare în asfalt, în apropierea Universităţii de Medicină şi Farmacie (clădirea veche), la fel și pe strada Corneliu Coposu. Aici s-a refăcut asfaltul, dar după o perioadă s-a lăsat din nou. Nu mai vorbim de strada Împăratul Traian și de cele adiacente ei, unde astfel de denivelări sunt la tot pasul. Și exemplele pot continua: strada Păltiniș – pe mai multe porțiuni, strada Anul 1848, strada Madona Dudu (la intersecția cu strada Bibescu), strada Brestei, strada Caracal – la sensul giratoriu de la Spitalul Militar și în dreptul stației Rompetrol (stradă recepționată spre finalul anului 2014), strada Dealul Spirei etc.

Ce spune specialistul

Întrebarea care se pune este de ce apar astfel de denivelări, chiar și după ce s-a intervenit o dată asupra lor. Un reprezentant al administrației locale susține că lucrările nu se fac așa cum ar trebui: „Unele reparații se fac de mântuială, nu se tasează cum trebuie straturile, nu se toarnă corect asfaltul. Sunt multe denivelări de genul acesta în Craiova. Se vede cu ochiul liber ce se petrece cu străzile acolo unde s-a intervenit pentru introducerea de utilități sau pentru remedierea unor avarii. Asfaltul refăcut nu mai este la fel“.
GdS a luat legătura cu un specialist în construcții, pentru a încerca să lămurească toate aceste aspecte. „Probabil, pentru că nu am în față o expertiză tehnică, este vorba de utilități, de conducte și canale care au cedat. Și sunt multe în Craiova. Dacă ați observat, denivelări din acestea apar, de regulă, înainte de gurile de canal. Dar poate nici nu s-a făcut o tasare corespunzătoare“, a precizat expertul. Acesta a descris și modul în care ar trebui intervenit atunci când se fac reparațiile pe străzi. „Când intervii pentru a face o reparație, trebuie să dai lucrării o formă geometrică. Adică, pentru o bună compactare a stratului de uzură, decapările se fac de regulă în forme cu muchii cât mai drepte: pătrat, dreptunghi. Dacă remedierea se face corect, nu ar trebui să se mai lase asfaltul“, a mai spus specialistul în construcții. „Când nu se umblă la cauză, adică nu se decopertează asfaltul, ci doar se mai toarnă un strat de asfalt peste cel existent, nu ar trebui să se mai lase“, a conchis expertul contactat de GdS, care a dorit să rămână anonim.

Primăria spune că va crește gradul de exigență

Reprezentanții Primăriei Craiova au recunoscut că sunt probleme cu asfaltul pe multe din străzile orașului, susținând totodată că pe arterele la care Gazeta de Sud a făcut referire se va și interveni în această săptămână. „Da, este adevărat, sunt probleme pe strada Arieș, în dreptul Casei Studenților. Sunt două zone unde s-a lăsat asfaltul și se pare că nu este prima dată când s-a umblat acolo, pentru că se vede că a fost decupat. Au fost lucrări ale Companiei de Apă, care a avut probleme acolo, iar compactarea la vremea respectivă nu cred că s-a făcut corespunzător. Am anunțat constructorul, este vorba de firma Mitliv, care a făcut pasajul subteran și a avut și acest amplasament în antrepriză. Avem garanția lui că până la sfârșitul săptămânii va fi remediată avaria respectivă și denivelarea“, a precizat ieri, pentru GdS, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Acesta a identificat ieri și problemele de pe strada Caracal, susținând că a luat legătura cu Compania de Apă și că are promisiunea societății că „astăzi sau cel târziu mâine se va interveni și aici“. „În dreptul stației Rompetrol chiar sunt niște infiltrări de apă, probabil este vreo conductă fisurată. În apropiere de giratoriul de pe strada Caracal, cel de la Spitalul Militar, este o gură de canal care s-a lăsat, mai este una chiar în giratoriul de la intersecția cu bulevardul Decebal, s-a măcinat asfaltul în jurul ei. Am luat legătura cu constructorul pentru a remedia situația“, a mai spus Genoiu. „Știm că sunt foarte multe exemple în acest sens, s-a lucrat în viteză probabil, dar asfaltul s-a lăsat nu neapărat din cauza lucrărilor, ci și pentru că sunt multe conducte vechi de apă și canalizare care ne creează probleme și nu întotdeauna putem să le corelăm și să stăm cu asfaltarea după ele. Acolo unde apare o denivelare se intervine, însă o să încercăm să fim mai atenți în perioada următoare la felul în care se execută aceste lucrări, iar gradul de exigență va fi sporit“, a conchis viceprimarul Mihail Genoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS