4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljStrada pe care umilința craiovenilor a întrecut orice Barieră

Strada pe care umilința craiovenilor a întrecut orice Barieră

La cât de mult au întârziat lucrările pe strada Bariera Vâlcii din Craiova, această arteră ar trebui să-și schimbe numele în „Bariera umilinței“. De doi ani se chinuiesc constructorii să modernizeze strada, iar lucrările par departe de a fi finalizate. Unii locuitori din zonă au depășit de mult limita răbdării și sunt tot mai vehemenți, în timp ce alții sunt resemnați. Ieri, o echipă săpa de zor la un șanț pentru a introduce o conductă, ultima după cum spuneau muncitorii. În schimb, utilajele parcate pe marginea drumului s-au pus subit în mișcare la vederea mașinii de la Gazeta de Sud și a camerei de filmat.

Strada Bariera Vâlcii din Craiova ar putea fi etalon de umilință pentru locuitorii din zonă. De doi ani se lucrează aici pentru reabilitarea și modernizarea tronsonului cuprins între strada Toamnei și centura de ocolire a Craiovei, dar artera arată încă dezastruos. Gropi imense, guri de canal anapoda, mașini care circulă cu dificultate, nervi întinși la maximum. Gazeta de Sud a prezentat în mai multe rânduri modul în care au decurs lucrările în Bariera Vâlcii și motivele invocate de constructor și de autoritățile locale cu privire la întârzierile survenite în derularea contractului.
În ultimul articol, „Asfaltarea din Bariera Vâlcii s-a împotmolit din nou“, apărut în ediția din 19 martie, GdS relata faptul că firma care se ocupă în prezent de asfaltarea străzii, Tel Drum, s-a trezit că nu poate continua turnarea covorului asfaltic din cauza pământului umed peste care ar urma să se toarne asfaltul, pământ care fusese adus și tasat de constructorul inițial, Imob Lux. Pe o porțiune de 700 de metri, pământul a fost scos, aruncat și urma să fie înlocuit cu pietriș și piatră spartă.
De atunci și până ieri nu s-a schimbat mare lucru. În jurul prânzului, utilajele stăteau lângă bordură, în timp ce o echipă de muncitori săpa la un șanț. „Aici se face legătura cu ultima conductă. Cred că se termină cu strada asta în circa o lună“, a precizat un muncitor. La vederea echipei GdS și Alege TV, utilajele au pornit brusc și au început munca. Impropriu spus, muncă, pentru că, de fapt, se plimbau de colo-colo. Ar fi trebuit să taseze piatra, dar am aflat ulterior că aceasta încă nu sosise. Așa că se mergea pe principiul „ne filmează, fă-te că muncești!“.

Localnicii și-au pierdut demult răbdarea

Nu ar fi fost pentru prima dată când muncitorii ar fi adoptat o asemenea tactică, după cum au relatat și localnicii. Craiovenii care stau pe strada Bariera Vâlcii și-au pierdut însă demult răbdarea și nu mai cred în minuni și nici în promisiunile repetate ale autorităților. „Este un dezastru ce se petrece aici de doi ani încoace. Nu sunt în stare să termine o stradă. Fac într-o parte, se fărâmă în alta. Acum am văzut că s-a fisurat o țeavă. O fac pe aia, se sparge alta. Uitați-vă la gurile astea de canal unde sunt puse apometrele. Una este mai spre trotuar, alta mai aproape de bordură, alta în stradă. Nu sunt toate aliniate, așa cum ar fi normal. Ce să vă mai spun? Că se lucrează mai bine după ce scrieți de ei în ziar? Am observat asta de mai multe ori. Muncesc bine o zi, două, după care iar se lasă pe tânjală“, a precizat un craiovean care locuiește pe strada Bariera Vâlcii. „Mie îmi e rușine să mai și vorbesc. Sunt sătul de atâta nesimțire. Sunt sătul și de promisiunile primăriei. Când plouă nu se poate lucra, când e soare, e prea cald. O tot țin așa de mai bine de doi ani“, a adăugat alt localnic.
„Să vedeți în weekend cum se lucrează. Utilajele zac la umbră. Se stă picior peste picior în cabină și se așteaptă trecerea timpului. Eu nu cred că mai văd strada asta asfaltată“, a spus o craioveancă ieșită la poartă să aducă gunoiul.
„Asta e România ultimilor 25 de ani! Să ne ferească Dumnezeu să mai crape vreo țeavă după ce se toarnă asfaltul că trebuie să-l spargă și iar o luăm de la capăt“, a completat alt craiovean din Barieră. „Vreți să știți ce ce petrece acum? Cică nu au ce munci, pentru că nu mai au piatră. Așteaptă să vină mașina de la Târgu Jiu. Doar ce am vorbit cu ei“, ne-a transmis un locuitor din zonă.

Genoiu: Într-o lună ar trebui să se facă recepția

Contactați de GdS, reprezentanții Primăriei Craiova au înaintat o nouă dată de finalizare a lucrărilor: începutul lunii mai. „În prezent, se lucrează la un branșament, la intersecția cu strada Parângului, iar ceilalți muncitori erau, când am ajuns eu, în așteptarea mașinilor cu piatră, aceasta fiind necesară pentru înlocuirea pământului care a fost compactat inițial în canalizarea de apă pluvială. Umplutura aceasta nu reprezenta un sol bun pentru compactare, așa că se introduce o piatră spartă care să asigure o stabilitate a terenului în vederea asfaltării“, a spus viceprimarul Craiovei, Mihai Genoiu. Acesta și-a făcut apariția pe șantierul din Barieră la o oră după echipa GdS și Alege TV și a confirmat ceea ce observaserăm și noi anterior: utilajele nu ar fi avut ce compacta, pentru că nu venise piatra. „În jurul orei 13.30 începuseră să vină mașinile cu piatră și atunci au demarat și lucrul“, a precizat Genoiu.
Viceprimarul Craiovei a mai menționat că într-o lună ar trebui să se facă recepția străzii Bariera Vâlcii. „Din discuțiile cu reprezentantul firmei constructoare am tras concluzia că, pe la jumătatea săptămânii viitoare, se va putea trece la asfaltare, promisiunea fiind că până la sfârșitul lunii aprilie se va termina cu asfaltarea pe strada Bariera Vâlcii, urmând ca, în cursul lunii mai, o perioadă de o săptămână, două, să se lucreze la finisaje, la ridicatul gurilor de canal și la micile reparații. Deci, într-o lună ar trebui să se facă recepția la strada Bariera Vâlcii“, a explicat viceprimarul Mihai Genoiu.

Calvarul a început în martie 2014

Lucrările în Bariera Vâlcii au început în 2014, având ca termen final data de 31 decembrie 2015.
Au fost poticneli și din cauza constructorului inițial, Imob Lux, societate care a intrat în insolvență, ulterior fiind deschisă procedura de faliment. Lucrările au fost continuate de Tel Drum, o societate parte a asocierii de firme care a câștigat licitația pentru reabilitarea străzii Bariera Vâlcii, la pachet cu străzile Caracal și Râului.
Contractul de reabilitare a celor trei artere principale din Craiova a fost atribuit pe 6 martie 2014, la nouă luni distanță de data publicării anunțului de participare la licitație: 11 aprilie 2013.
Din descrierea proiectului, asocierea de firme care a câștigat contractul de 40 de milioane de lei fără TVA, Tel Drum – T Dancor Romconstruct – Imob Lux Construct – Garden Center Grup, avea următoarele sarcini: reabilitarea și modernizarea străzii Caracal, amplasament cuprins între strada Alexandru Macedonschi și bulevardul Decebal; reabilitarea și modernizarea străzii Bariera Vâlcii, tronsonul cuprins între strada Toamnei și centura de ocolire a orașului; reabilitarea și modernizarea străzii Râului, amplasată între strada Brestei și bulevardul Nicolae Romanescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS