Două proiecte cu fonduri europene care au vizat infrastructura rutieră din Craiova şi care la un moment dat s-au şi intersectat, peste 80 de milioane de lei valoarea contractelor, o lucrare recepţionată, alta în curs de recepţionare. Şi, cu toate acestea, craiovenii nu au scăpat de gropile din carosabil. Este vorba de modernizarea liniei de tramvai şi a uneia dintre cele mai importante artere din Bănie, strada Calea Bucureşti, care prezintă încă deficienţe. Potrivit autorităţilor, lucrările sunt în garanţie, iar problemele apărute vor fi remediate de constructori pe propria cheltuială.
Şoferii care circulă pe Calea Bucureşti din Craiova nu scapă de gropi nici după ce artera a fost complet reabilitată. Lucrările începute în urmă cu un an au fost, de multe ori, o povară pentru participanţii la trafic, fie pentru modul în care s-au derulat, fie pentru deficienţele apărute şi remediate ulterior de constructor, care a şi fost amendat în mai multe rânduri de Poliţia Rutieră pentru lucrări neconforme.
Şi Gazeta de Sud a semnalat în mai multe rânduri o serie de neconformităţi pe Calea Bucureşti, cum ar fi marcaje rutiere trasate incorect, guri de canal care nu au fost ridicate la nivelul carosabilului (unele chiar aşezate în mijlocul unor refugii pentru pietoni), asfalt turnat în valuri etc., iar autorităţile locale susţineau de fiecare dată că vor fi remediate problemele. Unele s-au rezolvat, altele încă aşteaptă.
Dacă circuli pe Calea Bucureşti spre Metro şi treci peste podul de la Electroputere, nu poţi să nu observi modul în care a fost turnat asfaltul. Covorul asfaltic se întrerupe la intersecţia cu linia de tramvai, iar imediat după apar gropile atât de „dragi“ şoferilor. S-a încercat, se pare, o remediere, dar „spoiala“ făcută de constructor nu a dat roade. Asfaltul este vălurit, crăpat şi plin de gropi. Plus că la trecerea peste calea de rulare a tramvaiului, care a fost, de asemenea, reabilitată, nu ai cum să eviţi gropile formate după dispariţia misterioasă a câtorva pavele montate între linii. Nici pe celălalt sens de mers, şoferii nu se simt mai bine. Cum treci de sensul giratoriu şi înaintezi spre podul de la Electro, o bandă de carosabil a rămas neasfaltată (lipseşte stratul de uzură), iar în mijlocul ei apare încă o groapă.
Reparaţiile se vor face pe garanţie
În privinţa acestor aspecte, Primăria Craiova a precizat că a solicitat constructorului o intervenţie de urgenţă, lucrările fiind în garanţie. Autorităţile locale au făcut însă referire doar la zona unde au dispărut pavelele dintre şinele de tramvai şi au apărut fisurile la fâşia de asfalt.
„În zona pasajului Electroputere, breteaua de coborâre către bulevardul Decebal, ramura Auchan, a apărut o zonă de ciupituri şi dislocări ale pavelelor dintre şinele de tramvai şi mici gropi şi fisuri la fâşia de asfalt care face legătură între calea de rulare a tramvaielor şi carosabilul străzii. Lucrarea este în garanţie, recepţia fiind făcută în noiembrie 2015. S-a solicitat executantului lucrării, SC Mari-Vila Com SRL, intervenţia de urgenţă pentru remedierea deficienţelor semnalate“, a explicat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. Acesta a mai menţionat că, potrivit proiectului, limita de intervenţie la lucrările de pe Calea Bucureşti „este până în zona afectată (cea descrisă mai sus – n.r.), respectiv înainte de breteaua de coborâre pe pasajul Electroputere“.
Reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe o lungime de 11 kilometri şi modernizarea sistemului de management al traficului (camere de supraveghere şi semafoare – n.r.) a început în ianuarie 2012, a costat 60,3 milioane de lei (fără TVA) şi s-a încheiat în august 2015 (data recepţie), cu opt luni mai târziu decât data prevăzută în contract. Lucrările de reabilitare a străzii Calea Bucureşti au demarat în aprilie 2015, au înghiţit circa 23,5 milioane de lei (fără TVA) şi încă nu au fost recepţionate, deşi ele ar fi trebuit finalizate pe 17 martie 2016, potrivit contractului.
Se reface asfaltul care s-a lăsat în faţa Casei Studenţilor
După ce Gazeta de Sud a relatat, în ediţia din 5 aprilie, că asfaltul de pe multe străzi din Craiova a început să se lase, prezentând şi motivele care ar putea duce la acest fenomen, oferite de un specialist în domeniu, autorităţile locale au luat primele măsuri. Cele două zone de pe strada Arieş unde asfaltul s-a lăsat, care au fost menţionate şi în articolul din GdS, vor intra de astăzi în reabilitare. „În vederea remedierii cedărilor de teren apărute în zona Casei Studenţilor, lucrări aferente proiectului Pasaj Subteran şi aflate în perioada de garanţie, executantul lucrărilor, SC Mitliv Exim SRL, va interveni asupra acestei zone. În urma verificărilor cu camera video, pe reţeaua de canalizare subterană nu s-au constatat vicii de execuție, problema fiind doar din tasarea straturilor superioare. Perioada de intervenţie va fi de şase zile, respectiv 12-17 aprilie“, a precizat, pentru GdS, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu. Acesta a menţionat că, în perioada intervenţiei de pe strada Arieş, în zonă vor fi instituite şi restricţii de circulaţie.