Unele dintre străzile orașului, alei, parcări și trotuare s-au transformat în ultima vreme într-un șantier fără sfârșit. Lucrările sunt începute și nefinalizate, spre nemulțumirea craiovenilor. La fel de supărătoare sunt și gropile care apar în carosabil, uneori doar la câteva luni după ce asfaltarea s-a încheiat.
Multe dintre stăzile orașului Craiova sunt un veșnic șantier. Constructorul care se ocupă de întreținerea și modernizarea străzilor începe să reabiliteze un trotuar, în alt cartier o alee, într-o altă zonă să asfalteze o stradă, după care le lasă baltă și se apucă de alte lucrări. Cu toate că, la un moment dat, reprezentanții administrației locale au spus că lucrările odată începute vor fi duse la bun sfârșit, această promisiune nu se respectă. Pentru a da impresia că se lucrează „în forță“, echipele de muncitori sunt mutate ba în Valea Roșie, ba în cartierul Craiovița Nouă sau pe străzi precum Carol I, Ștefan cel Mare, Bucovățului. Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă lucrările începute pe unele dintre străzile, aleile și parcările din Valea Roșie, în zona cvartalului de blocuri cuprinse între strada Revoluției și bulevardul Caracal. Craiovenii care locuiesc în această zonă spun că muncitorii s-au apucat să asfalteze, să facă parcările și trotuarele, dar au plecat și au lăsat în urmă prăpăd: străzi asfaltate pe jumătate, mai degrabă cârpite fiindcă peste vechiul asfalt s-a turnat din loc în loc un strat de uzură, guri de canal cu mult deasupra nivelului străzii.
„Au lucrat aici, lângă blocul 28, 29 din spatele școlii, luna trecută sau acum două luni, dar au plecat. Când a plouat s-a făcut aici o baltă de nu puteai să mergi. Nu știu dacă este finalizată lucrarea, că aleile nu sunt terminate, nici trotuarele. Au pus borduri și au lăsat așa“, a spus Dumitru Neagă, locuitor din Valea Roșie
În ceea ce privește trotuarele, au fost așezate bordurile, s-a turnat beton, dar covorul asfaltic nu se știe când va apărea, deoarece muncitorii au plecat. „În spatele blocului nu este făcut deloc. Gurile de canal sunt prea sus. Când plouă nu are cum să se scurgă apa. Să fi terminat aici și apoi să plece la alte lucrări… Nu să înceapă și să lase așa ba asfalt, ba pământ. Trotuare nu există, iar acolo unde s-au făcut trotuare au pus borduri, ciment și atât. Îți rupi picioarele“, a spus craioveanca Gheorghița Anghel. Trei sferturi dintr-o parcare este de pământ și pe un sfert din aceasta s-a aruncat la repezeală asfalt. Mai întâi se decopertează, apoi încep lucrările la borduri și trotuare și uite așa trec săptămâni bune până când apare și primul strat de uzură. Reprezentanții administrației locale spun că există o explicație. „Cei care lucrează la trotuare, borduri nu fac și asfaltarea. Aceasta este făcută de alte echipe. Sunt utilaje care se ocupă de acest lucru și sunt mutate de la un șantier la altul“, a explicat un reprezentant al Primăriei Craiova. În legătură cu ce se întâmplă în Valea Roșie, acesta a precizat: „În Valea Roșie s-a finalizat tot ce este strat de uzură. A mai rămas cam 30% și acum utilajele s-au concentrat pe arterele majore ale Craiovei – Ștefan cel Mare, Carol I. Am zis să insistăm pe arterele intens circulate, după care va pleca un eșalon de asfaltat spre Valea Roșie, unul către Craiovița, până finalizăm alte lucrări pregătitoare. Sunt nefinalizate, dar nu este o lună, cred că înainte de Paște s-au retras echipele de aici“.
De ce se macină asfaltul?
Pe lângă străzile-șantiere care le dau bătăi de cap craiovenilor, probleme mai sunt și cu gropile ivite în carosabil și cu gurile la canal, care chiar dacă sunt „ridicate la cotă“ tot se lasă în timp, formând denivelări în asfalt. Gropile apar fie de la intervențiile furnizorilor de utilități, culmea tocmai după ce strada cu pricina s-a asfaltat, sau pur și simplu covorul asfaltic turnat de doar câteva luni s-a măcinat. Pe strada Petre Ispirescu, de ceva vreme a apărut, chiar în mijlocul carosabilului, un crater care a fost pavat cu piatră cubică. Se întinde pe câțiva metri, iar șoferii care nu au cum să ocolească această groapă reduc brusc viteza când ajung în preajma ei. Reprezentanții administrației locale spun că, pentru moment, asta este o soluție. Aici Compania de Apă a intervenit la rețeaua de apă, dar nu a compactat.
„Ideea cu pavajul este bună pentru că se mai tasează, după care putem să venim cu un covor asfaltic. Firma agreată de furnizorul de apă și canal probabil nu deține utilaje specifice astfel încât să nu apară ulterior tasări. Singurele utilaje care pot compacta sunt cilindri compactori“, au precizat surse din administrația locală.
Și pe strada Sărari au apărut gropi sau denivelări pe carosabil. Aici problemele vin de la gurile căminelor de canalizare, care se afundă în asfalt de la o zi la alta. De ce se lasă aici gurile de canal? Căminele sunt făcute pe zidărie din cărămidă și, în timp, mai cedează. Ele au mai fost manșonate cu niște asfalt, dar tot sunt sub cota stăzii. Sarcina de a reface aceste guri de canal revine Companiei de Apă.
Pe strada Gheorghe Bibescu, în dreptul Bisericii Madona Dudu, în carosabil au apărut două gropi destul de mari. Strada a fost asfaltată în urmă cu doar câteva luni. De ce se macină asfaltul? Este o bună întrebare atât pentru constructor, cât și pentru administrația locală craioveană.