Lucrările la noua şosea de centură a municipiului Târgu Jiu au fost sistate la finalul anului trecut de Tribunalul Gorj, prin Ordonanţă Preşedinţială, obţinută de unul dintre proprietarii terenurilor din zonă, nemulţumit de cuantumul despăgubirilor acordate de stat expropriaţilor. Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, a declarat că lucrările per ansamblu sunt în grafic, însă există pericolul să apară întârzieri, dacă nu se va reuşi deblocarea şantierului deschis în zona Amaradia. Aici trebuie executată una dintre cele mai complexe părţi ale lucrărilor de construire a noii şosele ocolitoare pentru municipiul Târgu Jiu. Este vorba de un pod peste râul Amaradia şi de un pasaj care să asigure trecerea peste calea ferată din zonă.
Procesul s-a mutat la Curtea de Apel
Ion Tudor a mai declarat că juriştii instituţiei au contestat decizia Tribunalului Gorj prin care au fost blocate în regim de urgenţă lucrările. „Nu ştiu ce se întâmplă în cazul în care nu vom obţine o decizie favorabilă la instanţă. Procesul se află acum pe rolul Curţii de Apel din Craiova şi cred că avem termen în această lună. Acum nu sunt probleme legate de întârzieri, dar este momentul în care trebuie să se execute lucrările de anvergură, turnări de betoane. Nu e vorba doar de turnat asfalt şi gata. E un pod peste un râu, un pasaj de trecere peste calea ferată. Nu ne jucăm cu astfel de lucruri. Eu nu comentez ordonanţa Tribunalului Gorj, dar este vorba de singurul caz în care s-a decis astfel şi este vorba şi de alte exproprieri pe traseul noii şosele ocolitoare. Sperăm să câştigăm la Craiova ca să deblocăm lucrările în zona Amaradia. Pot să spun că despăgubirile iniţiale vor creşte. Este o decizie luată“, a declarat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale. Noua şosea de centură a oraşului Târgu Jiu va avea 21 de kilometri şi are un buget de 151 de milioane de lei. Constructor este firma italiană Collini Lavori.