4.2 C
Craiova
miercuri, 13 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDupă recepţie, Calea Bucureşti intră iar în reparaţii

După recepţie, Calea Bucureşti intră iar în reparaţii

Constructorul care a reabilitat strada Calea Bucureşti din Craiova are de remediat, până pe 20 mai, o serie de deficienţe constatate la această arteră de circulaţie, la finalul lucrărilor. Neconformităţile au fost stabilite de comisia de recepţie şi transmise Delta ACM, firma care a executat lucrările, în momentul în care s-a semnat procesul-verbal de recepţie a obiectivului. Printre obiecţiunile comisiei înaintate constructorului în vederea remedierii se află şi refacerea stratului de uzură a carosabilului şi aducerea la cotă a geigerelor pentru preluarea apelor pluviale, în intersecţia de la Rotonda, sau remedieri ale aspectului de suprafaţă a stratului de beton din câteva parcări şi staţii de autobuz.

Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe procesul-verbal prin care Primăria Craiova a admis recepţia străzii Calea Bucureşti (tronsonul cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere), că în zonă vor apărea din nou muncitorii, de data asta pentru a remedia unele neconformităţi privind execuţia lucrărilor. Reabilitarea acestei importante artere de circulaţie din Bănie, care a demarat în aprilie 2015 şi a înghiţit circa 23,5 milioane de lei (fără TVA), a fost una cu cântec, din cauza a numeroase deficienţe constatate de craioveni (şoferi şi pietoni) pe parcursul derulării lucrărilor, pentru unele nereguli constructorul fiind şi amendat de Poliţia Rutieră. Până la urmă, lucrările au fost recepţionate pe 27 aprilie, cu şase saptămâni mai târziu decât data prevăzută în contract, 17 martie 2016. La scurt timp, Gazeta de Sud prezenta, în articolul „Calea Bucureşti – recepţionată, dar tot cu deficienţe“ (3 mai), problemele încă existente pe această arteră de circulaţie, care nu au împiedicat însă recepţia lucrărilor.
Primăria a reacţionat vineri, 13 mai, când a emis un comunicat „ca urmare a unor sesizări formulate în mass-media locală“, anunţând că în momentul în care a fost admisă recepţia obiectivului au fost făcute şi unele obiecţiuni privind lucrările, iar constructorul va trebui să le remedieze până pe 20 mai. Menţiunile respective se referă, potrivit municipalităţii, la aspecte ce vizează partea carosabilă (refacerea unor suprafeţe), alveolele de autobuz şi unele spaţii de parcare, aducerea la cotă a unor cămine carosabile, readucerea la starea iniţială a unor suprafeţe de trotuar în urma pozării cablurilor subterane şi refacerea unor marcaje rutiere. „Neconformităţile au fost constatate de comisia de recepţie, iar factorul principal la recepţie a fost Inspectoratul de Stat în Construcţii. S-au constatat mici deficienţe care au fost trecute în procesul-verbal de recepţie, în speţă verificarea înălţimii indicatoarelor de circulaţie, două zone în care geigerele nu sunt bine plasate şi nu asigură scurgerea apelor în caz de ploaie, chiar o zonă de văluriri ale asfaltului, aşa cum aţi sesizat şi prezentat şi dumneavoastră, şi ceva legat de conexiunea refugiului de autobuz cu calea de rulare. Şi ar mai fi zona în care s-a lucrat la cablul electric, zonă de trotuare cu pavele, unde trotuarul nu a fost refăcut corespunzător şi s-a solicitat remedierea lui (trotuarul din faţa hotelului Ramada – n.r.). La toate aceste neconformităţi se lucrează, termenul dat de comisia de recepţie fiind 20 mai“, a precizat, pentru GdS, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.

Probleme în intersecţia de la Rotonda

Ce trebuie să facă însă, mai concret, constructorul de pe Calea Bucureşti? Pe lângă lucrări precum schimbarea indicatoarelor care nu au minim 1,80 metri înălţime şi remedierea marcajelor rutiere din intersecţii, care s-au şters deja, Delta ACM va interveni şi la carosabil şi stratul de beton din parcările nou-construite şi din unele staţii de autobuz. În unele parcări, cum sunt cele din faţa Teatrului „Colibri“ sau cele din zona Electroputere Mall, stratul de beton are denivelări şi gropi, la fel stând lucrurile şi în unele staţii de autobuz, cum este cea de la Viitorul. La o altă staţie de autobuz, constructorul trebuie să trateze rosturile de la limita de separare a părţii carosabile de alveola din beton a refugiului.
Cele mai mari probleme par să fie la intersecţia cu strada Horia (zona Rotonda), unde ar trebui refăcut stratul de uzură a carosabilului, pe sensul de mers către Pasajul Electroputere, pe o distanţă de 70 de metri. Tot aici sunt probleme şi cu geigerele pentru preluarea apelor pluviale, care nu au fost montate corespunzător (sunt pe mijlocul intersecţiei) şi nu „atrag“ apa de ploaie. Din această cauză, geigerele trebuie aduse la cotă, însă rămâne de văzut dacă soluţia găsită de constructor va rezolva şi problemele apărute. Pe lângă acestea, Delta ACM mai trebuie să aducă la cotă nişte cămine, dar şi un geiger din zona de acces către incinta Pan Group, să refacă stratul de uzură a pistei pentru biciclete pe o porţiune de zece metri şi să remedieze circa trei-patru metri de borduri dislocate. În afară de intersecţia de la Rotonda, se va interveni şi la intersecţia cu strada Nicolae Bălcescu, pentru refacerea planeităţii carosabilului.

Legătura dintre carosabil şi parcările vechi se face pe banii primăriei

Pe Calea Bucureşti mai sunt probleme şi la legătura dintre carosabil şi vechile locuri de parcare, situaţie prezentată şi de GdS. Când a turnat asfaltul, constructorul nu a mai refăcut legătura şi cu parcările deja existente, iar acum acestea par „rupte“ de stradă, iar şoferii trebuie să fie atenţi pentru că şanţul este destul de mare pe unele porţiuni. Reprezentanţii municipalităţii susţin însă că Delta ACM trebuia să facă legătura dintre carosabil şi locurile de parcare, „doar în cazul parcărilor care s-au făcut pe acest proiect“. „Unele legături intră în sarcina constructorului, acolo unde sunt parcări nou-făcute, cum sunt cele din zona Electroputere Mall, spre exemplu, dar mai sunt şi vechile parcări, unde nu este treaba constructorului să intervină. Când se va termina cu recepţia proiectului Calea Bucureşti, când vor fi remediate toate neconformităţile, se va interveni şi la aceste zone care nu au fost prevăzute în proiectul european. Le vom face pe acordul-cadru“, a explicat viceprimarul Mihail Genoiu. Interesant este faptul că aceste reparaţii care nu figurau în proiectul european, aşa cum susţin oficialii primăriei, vor fi făcute tot de Delta ACM, firma care a lucrat pe Calea Bucureşti fiind şi cea care a câştigat licitaţia pentru acordul-cadru de reparare şi modernizare a străzilor din Craiova.

Prizele auto, în stand-by

Pe Calea Bucureşti au apărut, conform proiectului, şi locuri de parcare cu puncte de încărcare rapidă a vehiculelor cu tracţiune electrică sau mixtă, care „să asigure posibilitatea de reîncărcare a autovehiculelor pentru maximum 50% din capacitatea locurilor de parcare“. Este vorba de tronsonul cuprins între intersecţia Calea Bucureşti cu strada Sărarilor şi intersecţia cu strada Grigore Pleşoianu, mai precis în zona blocurilor T5 – T6 şi, respectiv, între Poarta 1 Electroputere şi breteaua de coborâre la pasajul Electroputere. Aici s-au realizat însă doar firidele de branşament, cum prevedea, de altfel, şi caietul de sarcini, problema prizelor auto urmând să fie rezolvată ulterior de primărie. Viceprimarul Mihail Genoiu este de părere că proiectul trebuie dus până la capăt, doar că prizele auto vor apărea aici numai dacă investiţia va fi oportună. „După preluare, aceste firide intră în patrimoniul municipalităţi şi se va face un studiu legat de ce înseamnă în continuare investiţiile privind montarea de prize auto, dar şi de aparate de taxat a curentului consumat de posesorul de autoturism. Mai întâi cred că ar trebui văzut impactul acestor prize la parcarea subterană, pentru a ne da seama de oportunitatea lor şi aici“, a afirmat Genoiu.

Ce a presupus reabilitarea străzii Calea Bucureşti

Reabilitarea străzii Calea Bucureşti a presupus, conform caietului de sarcini, la Obiectul 1 – „Lucrări de drum şi spaţii de parcare“, realizarea de spaţii de parcare pe tronsonul cuprins între Pasajul Electroputere şi intersecţia cu strada Sărarilor, realizarea de piste pentru biciclete pe tronsonul cuprins între Pasajul Electroputere şi intersecţia cu bulevardul Carol I şi reabilitarea carosabilului pe acelaşi tronson cuprins între Pasajul Electroputere şi intersecţia cu bulevardul Carol I.

Amenzi repetate pentru constructor

Firma Delta ACM a fost amendată în trei rânduri de către ofiţerii Biroului Rutier Craiova pentru neconformităţi constatate pe parcursul derulării lucrărilor de pe Calea Bucureşti, suma totală a amenzilor ridicându-se la 18.900 de lei. Constructorul s-a ales chiar şi cu un dosar penal pentru două infracţiuni prevăzute de Codul Rutier: neluarea măsurilor corespunzătoare de către executantul unei lucrări pentru semnalizarea obstacolelor sau lucrărilor pe drumurile publice, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie. Şi au fost chiar două accidente rutiere, în urma cărora şoferii şi-au avariat maşinile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS