4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTrafic blocat și nervi în giratoriul din Lăpuș

Trafic blocat și nervi în giratoriul din Lăpuș

Lucrările la viitorul giratoriu de pe bulevardul Calea București, la intersecția cu strada Tehnicii, dau peste cap circulația rutieră la intrarea în oraș, dinspre București. Mașinile stau la cozi care se întind pe sute de metri, de la podul Electro până în zona Metro. Această situație se repetă zilnic de când au fost demarate lucrările, în decembrie 2015. Conducătorii auto care tranzitează orașul sunt nemulțumiți că stau blocați minute bune în trafic, până trec de șantier. Nici autoturismele și autovehiculele de tonaj greu, care înaintează pe direcția de mers dinspre mall spre ieșirea din oraș, nu au o soartă mai bună. Pe ambele sensuri de mers, circulația este restrânsă pe un singur fir, iar mașinile merg bară la bară. Oricât ar vrea să înainteze, acest lucru nu este posibil, fiindcă mașinile trebuie să treacă printre utilajele și muncitorii care lucrează chiar în mijlocul bulevardului. Venind dinspre Aeroport, șoferii nu sunt avertizați de nici un panou sau baliză și, brusc, la intrarea în oraș, în zona blocurilor din cartierul Lăpuș, nimeresc direct în șantier, unde strada este spartă, iar grămezile de piatră sunt așezate direct pe carosabil. Este un adevărat haos, mai ales la orele de vârf, când la intrarea în oraș se formează cozi de peste un kilometru, iar nervii șoferilor sunt puși la încercare. Situația este și mai complicată la intersecția bulevardului cu străzile Tehnicii și Eustațiu Stoenescu, din cauza autovehiculelor care traversează bulevardul Calea București dintr-o parte în alta sau a celor care intră în coloana de mașini deja formată. Chiar dacă poliția comunitară încearcă să dirijeze circulația în zona șantierului, traficul este cu greu decongestionat.

Nu scapă de cozi nici pe căi ocolite

Localnicii care cunosc ce se întâmplă la intrarea în oraș sau șoferii plictisiți să aștepte zeci de minute încearcă să intre pe străzi ocolitoare. Aceștia părăsesc bulevardul și intră pe strada Drumul Muntenilor, ajung în strada Gârlești și încearcă să iasă spre centrul orașului pe bulevardul Decebal, în zona Bordei.
Numai că și aici întâmpină aceeași problemă, atunci când ajung la nivelul cu calea ferată. De cele mai multe ori, barierele sunt lăsate și șoferii trebuie să aștepte și aici zeci de minute în șir ca să ajungă, în cele din urmă, în oraș. Ceea ce înseamnă că nu întotdeauna merită să ocolească doi-trei kilometri ca să ajungă în aceeași situație, blocați în trafic.
Din păcate pentru craiovenii care circulă zilnic pe aceste artere de circulație, dar și pentru persoanele care tranzitează orașul, veștile nu sunt îmbucurătoare. Constructorii, SC Domarcons SRL, SC Vad Prod SRL și SC Elprest SRL, sunt deja în întârziere cu lucrările, care au ca termen de finalizare fix trei luni. Acestea au început în luna decembrie 2015 și, chiar dacă luăm în calcul faptul că pe perioada rece șantierele se închid, tot ar fi trebuit să fie finalizate până acum. „S-au lucrat cele patru accese de la intrarea în oraș, dar și cele de ieșire. Acum se lucrează partea de centru, unde vine giratoriul. Constructorul s-a mișcat destul de greu, lucrează pe penalități, termenul de execuție fiind depășit. Cu cât întârzie mai mult, cu atât pierde bani din aceste lucrări. Nu se poate nici devia traficul, nici constructorul nu poate avea program de noapte. Acesta și-a luat angajamentul că va termina în două săptămâni și craiovenii vor scăpa de acest disconfort. Cetățenii trebuie să înțeleagă că este spre binele tuturor și sunt rugați să nu mai parcheze pe banda de circulație“, a declarat, pentru GdS, Mihail Genoiu, viceprimarul Craiovei.

Lucrări de 2,5 milioane de lei

Pe bulevardul Calea București, în zona podului Electro, urmează să se construiască un giratoriu, dar și o pasarelă pe care o va face firma Popeci. Constructor este SC Domarcons SRL din Craiova, împreună cu SC Vad Prod SRL și SC Elprest SRL. Acestea efectuează aici lucrări în valoare de circa 2,5 milioane de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS