Constructorul care a reabilitat strada Calea București din Craiova a avut o săptămână la dispoziție să remedieze deficiențele constatate de comisia de recepție. Termenul a luat sfârșit vineri, numai că unele reparații care ar fi trebuit făcute nu prea se vedeau la fața locului în ziua respectivă. Acolo unde s-a intervenit totuși, reparațiile păreau făcute în bătaie de joc.
Strada Calea București, una dintre cele mai importante artere de circulaţie din Bănie, prezintă în continuare deficiențe, deși vineri a expirat termenul pe care constructorul Delta ACM, care a lucrat la reabilitare, l-a primit din partea municipalității pentru remedierea unor neconformităţi privind execuţia lucrărilor. Primăria Craiova a admis recepţia străzii Calea Bucureşti (proiectul de reabilitare a vizat tronsonul cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere) pe data de 27 aprilie, însă unele deficiențe nu au dispărut, în ciuda asigurărilor date de municipalitate. La scurt timp după ce Gazeta de Sud prezenta, pe 3 mai, în articolul „Calea Bucureşti – recepţionată, dar tot cu deficienţe“, problemele încă existente pe această arteră de circulaţie, care nu au împiedicat recepţia lucrărilor, primăria a reacţionat și a anunțat vineri, 13 mai, „ca urmare a unor sesizări formulate în mass-media locale“, că există și unele obiecțiuni în procesul-verbal de recepție a străzii și că acestea vor fi remediate de constructor până pe 20 mai.
Menţiunile respective se refereau la aspecte care vizau partea carosabilă (refacerea unor suprafeţe), alveolele de autobuz şi unele spaţii de parcare, aducerea la cotă a unor cămine, readucerea la starea iniţială a unor suprafeţe de trotuar în urma pozării cablurilor subterane, refacerea unor marcaje rutiere sau schimbarea indicatoarelor care nu au minimum 1,80 metri înălţime. Așadar, vineri ar fi trebuit să fie ultima zi în care pe strada Calea Bucureşti mai puteau să apară constructorii, punându-se astfel punct unui proiect cu cântec (au existat multe sesizări din partea șoferilor, dar și amenzi date constructorului de Poliția Rutieră), care a demarat în aprilie 2015, a costat circa 23,5 milioane de lei (fără TVA) și ar fi trebuit recepționat pe 17 martie, potrivit contractului.
Constructorul doar s-a făcut că repară deficiențele?
Numai că reparațiile care ar fi trebuit făcute în acest interval de o săptămână nu prea se văd. Iar acolo unde s-a intervenit, totuși, unele reparații par făcute în bătaie de joc. Spre exemplu, marcajele de pe Calea București erau tot șterse vineri la prânz (cel mai bine se vede acest lucru în intersecții, la trecerile de pietoni), iar despre stratul de beton din parcările nou-construite şi din unele staţii de autobuz nu se putea spune că a fost refăcut. În unele parcări, cum sunt cele din faţa Teatrului „Colibri“ sau cele din zona Electroputere Mall, stratul de beton avea denivelări şi gropi, la fel stând lucrurile şi în unele staţii de autobuz, precum cele de la „Colibri“ și Viitorul. După așa-zisa remediere, în stațiile de autobuz se observa mai mult o spoială, în timp ce parcările menționate arătau la fel. Vineri, în parcarea de la Emma Est apăruse chiar și un morman de resturi de asfalt.
Joi, pe la prânz, și-au făcut apariția pe Calea București, în zona Pan Group, și câțiva muncitori care lucrau la două guri de canal în plin trafic, încurcând puțin circulația autovehiculelor. Vineri dimineață, șoferii încă ocoleau porțiunea de asfalt decopertată în jurul căminului unde lucraseră joi cei trei muncitori. Nici alte probleme constatate de comisia de recepție nu păreau să se fi rezolvat până vineri la prânz. Spre exemplu, la intersecţia cu strada Horia (zona Rotonda), pe sensul de mers către Pasajul Electroputere, ar fi trebuit refăcut stratul de uzură a carosabilului pe o distanţă de 70 de metri și trebuia umblat, totodată, la geigerele pentru preluarea apelor pluviale, care nu erau montate corespunzător (sunt pe mijlocul intersecţiei) şi nu „atrăgeau“ apa de ploaie. În această zonă nu se vedea însă nici o urmă de acțiune din partea constructorului.
În afară de intersecţia de la Rotonda, urma să se intervină şi la intersecţia cu strada Nicolae Bălcescu, pentru refacerea planeităţii carosabilului. Nici aici lucrurile nu păreau să arate altfel decât înainte. Un singur lucru se poate spune cu certitudine că s-a făcut: s-a refăcut trotuarul din zona hotelului Ramada. În ceea ce privește indicatoarele care nu respectau înălțimea, unele păreau schimbate. Și la bordurile însemnate ca necorespunzătoare se intervenise, printr-o reparație făcută însă în mare viteză. „Vineri vedem care este situația cu strada Calea București“, spunea, joi, viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Verdictul comisiei de recepție se dă astăzi
Care este concluzia comisiei de recepție? Din spusele viceprimarului Genoiu, verdictul privind remedierile făcute de constructor pe Calea București se va da astăzi. „Astăzi (vineri – n.r.) este ultima zi în care liderul asociației trebuie să anunțe remedierea observațiilor din procesul-verbal de recepție. În cazul în care anunță acest lucru, luni (astăzi – n.r.) se reunește comisia de recepție și face verificările în teren“, a precizat Mihail Genoiu. Va fi recepționată, până la urmă, strada Calea București, în ciuda celor descrise mai sus? Rămâne de văzut. Sau poate constructorul Delta ACM, într-un exces de zel, va remedia peste noapte toate aceste neconformități constatate de GdS, iar municipalitatea nu va mai putea avea obiecții.
Oricum, primăriei îi va mai rămâne ceva de făcut pe Calea București, după avizarea recepției. Legătura dintre carosabil şi vechile parcări (sunt multe zone unde au rămas adevărate șanțuri între asfaltul turnat și locurile de parcare existente) nu a făcut obiectul contractului, lucrările urmând să se facă ulterior, cu bani de la bugetul local, tot de către Delta ACM, firmă care a câştigat și licitaţia pentru repararea şi modernizarea străzilor, aleilor, trotuarelor și parcărilor din Craiova.