Cu toate că au dat dreptate GdS în legătură cu pericolul pe care îl reprezintă pentru unii craioveni (în special copii și bătrâni) noile peroane de tramvai construite pe Calea București în cadrul proiectului european de reabilitare a acestei artere de circulație, autoritățile locale nu au mișcat până acum nici un deget pentru a îndrepta lucrurile. O comisie va analiza abia mâine situația și va lua o decizie.
Gazeta de Sud atrăgea atenția în urmă cu aproape o lună că spațiul dintre vagonul tramvaiului și refugiile nou-construite (sensul de mers de la Universitate către Pasajul Electroputere) este cu 20 de centimetri mai mare decât la vechile peroane, iar acest lucru creează mari probleme călătorilor atât la urcare, cât și la coborâre. Deși au dat dreptate GdS la acea vreme, afirmând că pericolul este real, reprezentanții Primăriei Craiova și cei ai RAT SRL, societatea care se ocupă de transportul în comun din Bănie, au dat vina pe proiectant, Irimat Cons SRL Ploiești, și nu pe constructorul Delta ACM, invocând faptul că peroanele au fost construite conform proiectului.
Pe fir a intrat și Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Oltenia, responsabilă cu cheltuirea fondurilor europene din această zonă a țării, care a somat primăria „să clarifice responsabilitățile și circumstanțele care au permis ca această eroare de proiectare să facă parte din documentația tehnică avizată și autorizată spre execuție și să fie întreprinse demersurile legale pentru a remedia în cel mai scurt timp neconformitățile și abaterile de la normativele tehnice“.
„Pentru lărgirea peroanelor vor fi folosite niște prefabricate“
Până în prezent nu s-a întâmplat însă nimic. Doar s-a pasat problema dintr-o parte în alta. RAT a așteptat ca primăria să ia o decizie, primăria a așteptat după constructor (Delta ACM mai avea de remediat niște deficiențe apărute la reabilitarea străzii Calea București), iar constructorul aștepta, la rândul său, după proiectant, pentru că Irimat Cons SRL Ploiești trebuia să vină cu o soluție. „Am discutat cu constructorul și după ce se va termina cu remedierea deficiențelor de pe Calea București se va umbla și la peroane. Avem acordul ADR Oltenia, pentru că nu puteam altfel interveni, fiind vorba de un proiect european, așteptăm să primim și soluția de la proiectant, iar apoi să se elibereze autorizația de construcție. Cert este că peroanele vor fi lățite“, afirma viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, pe 26 mai. O zi mai târziu, directorul firmei care s-a ocupat de proiect, Florin Goroneanu, preciza că s-a făcut o corecție la proiectul privind peroanele de tramvai și că aceasta va fi trimisă Primăriei Craiova. „Pentru lărgirea peroanelor vor fi folosite niște prefabricate, care să poată fi demontate ușor în cazul în care primăria va achiziționa, pe viitor, tramvaie moderne cu o lățime mai mare decât cea pe care o au tramvaiele actuale (2,2 metri – n.r.)“, explica Florin Goroneanu, directorul Irimat Cons SRL Ploiești.
De atunci a mai trecut o săptămână, dar autoritățile locale nu au mișcat încă nici un deget pentru a îndrepta lucrurile. O comisie se va reuni abia mâine, la primărie, pentru a vedea care este situația și a lua o decizie. Comisia va fi formată din reprezentanți de la primărie, RAT SRL, Irimat Cons SRL, Delta ACM și ADR Oltenia. „A fost sesizată, într-adevăr, o problemă la peroane, care erau în standardele impuse de proiectul tehnic, dar distanța dintre peron și tramvai era una foarte mare. Din câte știu, săptămâna viitoare, mai exact marți, se va întruni o comisie formată din proiectant, executant, reprezentanți de la primărie, RAT și ADR, care să ia decizia cea mai bună de refacere a acestor peroane, atât în ceea ce privește modalitatea în care se va face corecția, cât și timpul, adică dacă se va lucra noaptea sau ziua“, a dezvăluit directorul SC RAT SRL Craiova, Sorin Manda.