3.4 C
Craiova
sâmbătă, 16 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNervi şi umilinţă la coadă la CAS

Nervi şi umilinţă la coadă la CAS

Aglomerație, nervi, oa­meni bolnavi, revol­tați, care spun că se simt umiliți. Așa se poate descrie în câteva cuvinte atmosfera de ieri-dimineață de la ghișeele Casei Județene de Asigurări de Sănătate Dolj. Faptul că unul dintre ghișee a fost închis, preț de câteva ore, a dus la crearea acestei situații. Reprezentanții CAS Dolj spun că fac tot posibilul să mulțumească pe toată lumea. Pe de altă parte, oamenii nu înțeleg de ce trebuie să aștepte ore bune până să rezolve situația pentru care au venit.
La sediul CAS am găsit-o ieri de Elena Căprărin. Femeia, bolnavă de diabet, a venit să actualizeze calitatea de coasigurat și se plânge că trebuie să aștepte mult. „Sunt bolnavă de diabet și aștept aici de la ora 8.00. Am fost și mi-am cumpărat covrigi și apă ca să pot să rezist. De trei ori mi-au spus să completez aceeași listă. Nu mai pot nici să mai vorbesc. Pur și simplu își bat joc de noi. Am stat 11 zile în comă diabetică, suntem bolnavi, cădem jos din picioare, dar pe nimeni nu interesează acest lucru. Nu se ține cont de nimic“, a spus printre lacrimi femeia. Nu era singura nemulțu­mită. Mai mulți oameni s-au revoltat pentru că unul dintre cele trei ghișee nu a fost deschis până la ora 10.00, deoarece un angajat a fost în concediu. „Scrie că la unul dintre ghișee persoana este în concediu de odihnă. Dar de ce nu există înlocuitor? Aici vin mulți oameni bolnavi, în cârje. Am venit de la ora 7.30 și am bonul cu numărul 56. Nu se poate așa ceva. De fiecare dată când am venit a fost așa aglomerat“, a povestit Ion Stanciu.

„Asta e civilizația în România“

Cu gândul să prindă primele bonuri de ordine, cei mai mulți vin la CAS cu noaptea în cap. Cum se deschide ușa clădirii dau buluc înăuntru, unii deja enervați de așteptare. Fiecare își ia bonul și așteaptă. La parterul Casei de Asigurări de Sănătate, în dreptul fiecărui ghișeu funcţionează afişajul cu numerele de ordine, iar o voce anunţă sacadat numărul și ghișeul la care persoana respectivă trebuie să meargă. În cârje, în fața unui ghișeu, așteaptă și Hariton Bobolocu. A venit din localitatea Giubega, a trecut pe la spital, apoi a venit să rezolve problema pe care o are la CAS. „Am piciorul tăiat, am proteză și aștept de două ore. Asta e civilizația în România! Nu avem ce să facem. Au fost zile în care am venit și de la ora 4.00 dimineața și am așteptat. Nu am fost lăsat nici să intru să stau pe o bancă măcar“, a spus bătrânul.

Reprezentanții CAS spun că fac tot ce pot să ajute pe toată lumea

La ghișeele CAS Dolj ajung pe de o parte persoanele care vor să devină asigurate, pe de altă parte cei care trebuie să își actualizeze calitatea de coasigurat, dar și cei care și-au pierdut sau le-a fost furat cardul de sănătate și au nevoie de adeverință înlocuitoare. Întrebați de aglomerația de la ghișee, reprezentanții CAS Dolj spun că, totuși, numărul persoanelor care vin aici s-a mai diminuat odată cu introducerea cardului care are rolul de a arăta dacă o persoană este sau nu asigurată. Totodată, aceștia susţin că fac tot posibilul să rezolve problemele tuturor. „Începând din semestrul II al anului 2015 funcționează trei ghișee. Până atunci funcționau doar două, iar în această dimineață (ieri – n.r.) au funcționat doar două pentru că o persoană este în concediu. Am remediat situația și după ora 10.00 au fost deschise toate trei. Acestea sunt deschise de luni până joi, de la ora 8.30 la ora 14.00. Dar întotdeauna dacă numărul persoanelor a fost mare s-a rămas peste program și au fost serviți toți asigurații. Se dau bonuri de ordine. Trebuie știut că actualizarea calității de asigurat nu durează mult“, a explicat Dana Gheorghe, purtător de cuvânt în cadrul CAS Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS