4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljOltenii s-au întors din expediția din Munții Caucaz

Oltenii s-au întors din expediția din Munții Caucaz

Prima expediție românească pe un traseu de off-road în Munții Caucaz s-a încheiat cu bine. Unul dintre cei opt craioveni care a parcurs traseul de 5.500 de kilometri a povestit la întoarcere prin ce experiențe inedite au trecut și ce obstacole au înfruntat pe traseu.

După ce au parcurs 5.500 de kilometri pe durata a zece zile, cei opt membri ai primului echipaj din România care s-a încumetat la prima expediție de off-road în Munții Caucaz s-au întors cu bine acasă. Din cele zece zile ale traseului care a presupus trecerea prin patru țări (România, Bulgaria, Turcia și Georgia), timp de trei zile echipajul oltenesc a urcat în Munții Caucaz, pe un traseu dificil de off-road. Pentru cei opt membri ai echipajului care au parcurs traseul până în Georgia și retur, cu două mașini Ford Ranger, experiența acestei expediții a fost unică. Oltenii au mers și cu cinci kilometri la oră pe drumul îngust de pământ din Munții Caucaz. Într-o parte era muntele, în partea cealaltă a drumului se vedea prăpastia, conform filmulețelor postate. „Este o experiență de neuitat. Parcursul de off-road în Munții Caucaz a fost de aproximativ 150 de kilometri și a fost interesant. Traseul s-a schimbat pe parcurs pentru că erau porțiuni din munți încă nedeszăpezite și nu s-a putut trece pe acolo. Noi am ales un traseu care fusese deschis circulației decât cu două zile înainte de a ajunge noi acolo, dar și acesta a fost destul de greu: cu treceri de vaduri de apă, cu zăpada care încă se vedea și cu mocirlă foarte multă. În acești 150 de kilometri de off-road adevărat, în cele trei zile petrecute pe munte până la 2.500 de metri altitudine, au mai fost și ascensiunile pe munte. Am urcat până la o cotă de aproape 4.000 de metri altitudine, prin zăpadă. Am fost la un ghețar unde se vedeau urmele de avalanșă“, a povestit Adrian Mărășescu, directorul de vânzări de la Plusauto.

Echipa s-a coordonat exemplar în munți

El a mai povestit că echipa s-a coordonat foarte bine pe traseul din Munții Caucaz și pe toată expediția, fiecare ajutând cum a putut la traversarea muntelui în condiții optime. Cât despre evenimentele neplăcute ale expediției, organizatorii au vorbit despre o singură experiență negativă. „Aș putea spune că a fost un singur eveniment oarecum neplăcut: într-o seară, pe la ora 20.30, când începuse deja să se întunece, am ajuns la opt kilometri de Rusia, mai exact de Osetia, într-un campus părăsit și era o atmosferă foarte tristă acolo. Nu mai era nimic întreg în acel campus. Tuturor le-a fost frică de faptul că s-ar putea întâmpla ceva, deși eram în mijlocul munților și nu am văzut nici picior de om pe o distanță de 25-30 de kilometri“, a povestit Adrian Mărășescu.
La revenirea în Craiova, duminică de dimineață, echipajul oltenesc a fost întâmpinat în aplauzele a 150 de persoane, care se aflau la Ford, la programul de condus prudent intitulat „Ford Driving Skills For Life“, a mai povestit Mărășescu.
Abia s-a încheiat această expediție în Munții Caucaz că echipajul format preponderent din reprezentanți ai companiei Plusauto se gândește să cucerească noi teritorii. Ei ar putea organiza expediții în Mongolia, în Siberia, în Nordul Europei sau chiar în Nordul Asiei, pe trasee mai lungi decât cel din Munții Caucaz.

Care a fost traseul expediției oltenești

Plecarea în expediție s-a făcut din fața fabricii Ford din Craiova și de la Plusauto. Apoi s-a obținut un traseu format din obiective precum: Palatul Parlamentului din București; obiective din Varna (Bulgaria); strâmtoarea Bosfor și podul din Instanbul (Turcia); fabrica Ford Otosan din localitatea Kocaeli (Turcia); Sarpi, la granița turco-georgiană; Batumi – capitala Republicii Autonome Adjaria, în cadrul Georgiei; Mestia-Kutaisi (Georgia), unde echipajul și-a propus traversarea Munților Caucazul de Nord, zona de off-road.

Echipajul oltenesc a fost compus din:

1. Mircea Liviu Nistor – coordonator expediție;
2. Adrian Mărășescu – planificare, promovare;
3. Constantin Furnică – inginer, pregătire mașini;
4. Cristian Ionescu – specialist mediu – translator limba rusă;
5. Răzvan Iancu – Ford Ranger specialist;
6. Marius Mihai – inginer – coordonator tehnic;
7. Claudiu Martin – inginer – coordonator tehnic;
8. Radu Gurămultă – jurnalist revista de specialitate.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS