8.4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPacienții români pot să își facă auzite vocile

Pacienții români pot să își facă auzite vocile

O companie de experți din domeniul managementului sanitar din Alba Iulia a lansat primul portal dedicat evaluarii spitalelor din România pe baza experienței trăite de pacienți și aparținători în spitale. Pentru prima dată, pacienții români au la dispoziție un instrument prin care își pot face auzite vocile. Toți oltenii pot să tragă semnale de alarmă în legătură cu modul în care au fost tratați.

Sistemul public de sănătate este prima opţiune a românilor, pentru că este gratuit. Pentru prima dată, pacienții și aparținătorii pot să își exprime opiniile în legătură cu serviciile primite în spital. Un grup de experți în managementul sanitar a lansat pentru asta site-ul www.calitatespitale.ro. Aici se găsește lista cu toate unitățile medicale din țară. Practic, pacienții care au fost internați în spital pot completa on-line un chestionar despre satisfacția privind serviciile primite. Nivelul de satisfacție al pacienților se măsoară după trei criterii de calitate. Pot fi acordate calificative pentru confort, servicii și personal. De asemenea, pacienții pot spune dacă au fost nevoiți să-și cumpere medicamente ori să dea bani personalului medical.
Scopul site-ului este de a avea o evaluare și o clasificare corectă a spitalelor din România pe baza experienței pacienților. Această metodă este larg răspândită în țările civilizate.
„Bolnavul are multe de spus. El trebuie privit ca pacient și client al serviciilor de sănătate. Ideea acestui portal a apărut din nevoia de a diferenția transparent și public calitatea în spitalele din România. Trebuie să admitem că sunt unități medicale cu un nivel calitativ înalt al serviciilor, confortului și personalului unde experiența pacientului în mare parte este pozitivă, dar există și spitale unde de multe ori experiențele bolnavilor și aparținătorilor sunt negative“, a spus dr. Horea Timiș, dezvoltator proiect www.calitatespitale.ro.

„Pacientul este cel care contează“

Instrumentul este ușor de utilizat. Chestionarele au fost dezvoltate de o echipă de experți în management sanitar, din țară și din străinătate tocmai pentru că a venit în sprijinul tuturor pacienților. Cei care au dezvoltat acest proiect își doresc ca problemele din sistemul medical să fie recunoscute și rezolvate. „Pe viitor, ne dorim ca managerii de spitale să înțelegă utilitatea acestui instrument prin care pot să măsoare nivelul de satisfacție al pacienților. Noi dorim să instalăm în toate spitalele din România în următorii ani această metodă și să oferim decidenților analize bazate pe un model științific care să îi ajute în decizii și să îmbunătățească în acest fel calitatea serviciilor medicale. Pacientul este cel care contează. Haideți să demonstrăm acest lucru și faptic, nu doar public, prin declarații! Invităm toți pacienții și aparținătorii acestora să utilizeze portalul www.calitatespitale.ro pentru că împreună putem să îmbunătățim calitatea în serviciile medicale din România și să venim concret în sprijinul decidenților“, a adăugat dr. Horea Timiș.

Mesajele pacienților din Oltenia se fac auzite

În prezent, pe site-ul www.calitatespitale.ro se poate găsi lista cu unitățile care deja au fost apreciate sau, dimpotrivă, criticate de către pacienți. Chestionare au fost completate și de pacienții internați la Spitalul Județean de Urgență Craiova. Conform graficelor, majoritatea oamenilor consideră nesatisfăcătoare confortul oferit de spital și calitatea personalului medical. „Trebuie să existe mai multă atenție la serviciul de urgență. Sunt dezinteresați de starea pacienților. Eu am plecat din urgență pe semnătură după două ore, timp în care nimeni nu m-a întrebat ce am“, a arătat un mesaj lăsat de unul dintre pacienți.
Și pacienții din Olt își exprimă opiniile în legătură cu calitatea îngrijirilor primite. „Încercați să tratați pacienții cu respect și răbdare. Fără ei, nici voi nu ați mai avea serviciu. Infirmierele în loc să ia produsele acasă mai bine să le folosească pentru ce sunt, iar asistentele și medicii să înțeleagă de ce sunt acolo și pentru ce. Să fie mai amabili“, a fost alt mesaj lăsat de unul dintre pacienți.
Și unii bolnavi care au fost internați în spitalele din Vâlcea au lăsat mesaje: „În orice instituție, indiferent de profil, organizarea poate aduce un plus de eficiență. Calitatea este un cuvânt prea mare pentru serviciile din sistemul sanitar românesc. Reforma este cuvântul ce trebuie să dăinuie mulți ani pentru a spera la ceva măcar satisfacător“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS