4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljGurile de canal astupate, inamicul public al craiovenilor

Gurile de canal astupate, inamicul public al craiovenilor

În Craiova continuă să se asfalteze anapoda, multe dintre străzile renovate recent confruntându-se cu aceeași problemă: guri de canal care se astupă sau se înfundă în urma lucrărilor și care devin ulterior un pericol pentru localnici la fiecare ploaie, din cauza riscului crescut de inundații. La asta se adaugă și faptul că la gurile de canal nu se intervine pentru aducerea la nivel imediat după ce strada a fost asfaltată, de cele mai multe ori trecând luni bune până când constructorii revin pentru a umbla la geigere, pentru a le desfunda și a le aduce la aceeași cotă cu drumul. În Bănie, această practică tinde să devină un obicei al „asfaltatorilor“.

Gazeta de Sud prezenta în articolul „Craiovenii, puși să aleagă: gropi sau asfalt la pachet cu inundații?“, apărut în ediția din 23 iunie, situația a două străzi din Craiova, Făgăraș și Ștefan cel Mare, ambele asfaltate, arătând că nu doar canalizarea pare să fie de vină pentru faptul că drumurile din oraș se inundă la fiecare ploaie, ci și indolența constructorilor care se ocupă de asfaltare. Strada Făgăraș fusese renovată anul trecut, dar la gurile de canal s-a intervenit abia în această lună, timp în care localnicii au avut mari probleme cu apa de ploaie, care a intrat în subsolul blocurilor și a inundat casele din împrejurimi. În schimb, pe strada Ștefan cel Mare, asfaltată recent, gurile de canal nu fuseseră încă ridicate la nivel, iar unele se înfundaseră.
Situația nu este singulară în Bănie și tinde parcă să devină un obicei al celor care se ocupă de asfaltarea sau reabilitarea străzilor din oraș. Iar exemplele sunt ușor de găsit, pentru că fiecare stradă, fie că este renovată recent sau asfaltată cu luni în urmă, are aceeași problemă: guri de canal care se astupă sau se înfundă în urma lucrărilor făcute anapoda și care devin ulterior un pericol pentru localnici la fiecare ploaie, din cauza riscului crescut de inundații.

Strada Împăratul Traian, în lucru, geigerele – înfundate

Aflată încă în proces de reabilitare, pe strada Împăratul Traian se lucrează de vreo două luni, dar constructorii au lăsat deja în spate guri de canal astupate total sau parțial. „Multe guri de canal sunt astupate și aici, și mai în față, iar la cele de pe mijloc nu au umblat încă. Când a plouat odată, anul trecut, s-a ridicat capacul în sus de la presiunea apei. Acum ce să se mai ridice dacă el este astupat? Cred că va intra apa în curți. Strada este asfaltată de curând și încă se lucrează la ea. Când au asfaltat au pus niște cartoane peste gurile de canal, dar tot s-a mai pus asfalt pe ele. Eu, la canalul din fața casei mele, am luat o daltă și am spart asfaltul de jur-împrejur, ca să aibă unde să se scurgă apa de ploaie. Nu știu dacă mai e vreun canal desfăcut așa ca acesta, până la capătul străzii. Să vedem ce vom face când plouă“, a spus Popa Marin, un craiovean care locuiește pe strada Împăratul Traian.
Nici pe strada General Magheru, vecină cu Împăratul Traian, și ea asfaltată în această perioadă, lucrurile nu stau mai bine. Aici modernizarea s-a terminat, dar geigerele nu au fost aduse la nivel. În aceeași situație se află și strada Elena Teodorini. În schimb, pe strada Bucovăț, recent reabilitată, geigerele sunt deja la nivel, asta pentru că ele au fost ridicate odată cu turnarea stratului de asfalt. „Majoritatea constructorilor ridică gurile de canal după ce termină lucrarea, pentru că sunt mai ușor de adus la cotă, decât dacă le ridici odată cu turnarea stratului de asfalt. Pe șoferi să nu-i deranjeze, asta e important. Și varianta asta e bună, numai să nu uite de ele și să-și aducă aminte cine știe când. Atunci este o problemă. Și să nu le astupe când asfaltează, pentru că și asta e o mare problemă“, a explicat, pentru GdS, un specialist în construcții.

În cât timp trebuie ridicate geigerele la nivel după finalizarea lucrărilor?

Spusele specialistului sunt confirmate de realitatea de pe străzile Craiovei. Pentru că autoritățile locale nu au putut fi contactate pentru a explica de ce există această problemă cu geigerele de pe străzile renovate ale orașului și cum poate fi ea rezolvată, nimeni nu a putut oferi un răspuns nici în ceea ce privește perioada de timp în care constructorul poate reveni pe stradă pentru a ridica gurile de canal la nivel. Spre exemplu, pe strada Dr. Constantin Severeanu, din cartierul 1 Mai, asfaltată la sfârșitul lunii martie, abia în aceste zile s-a revenit la gurile de canal. Muncitorii au terminat ieri cu decopertarea în jurul acestora și spuneau că urmează și strada Dr. Ion Cantacuzino (perpendiculară pe Constantin Severeanu), unde se umblase deja la două guri de canal. Strada Dr. Ion Cantacuzino a fost asfaltată în toamna anului trecut (!).
„Noi am decopertat. Nu știu când se vine cu asfaltarea gurilor de canal, când ne spun cei de sus. La fel și cu strada Ion Cantacuzino. Ea este asfaltată din toamnă, dar acum ne-au trimis pentru gurile de canal“, au explicat muncitorii. „Ar fi normal ca după ce s-a terminat cu asfaltarea să se refacă și gurile de canal, să fie ridicate la nivel. Din păcate, nu prea se întâmplă acest lucru pe la noi, iar gurile de canal rămân așa o lungă perioadă de timp“, a precizat specialistul în construcții.

Gropile apărute după ce a cedat asfaltul au fost astupate

Ploaia din urmă cu două săptămâni a dat mult de lucru constructorilor care se ocupă de străzile Craiovei. Din cauza infiltrațiilor sau a canalizării care s-a înfundat pe străzile orașului s-a surpat asfaltul, lăsând în loc cratere. O groapă apărută pe strada Tecuci a fost astupată în scurt timp, însă în cazul craterului ivit pe strada Calea București, în zona pasajului suprateran, a fost nevoie de circa două săptămâni până la refacerea carosabilului, timp în care circulația a fost restricționată pe acest sector. O avarie a apărut joia trecută și în asfaltul de pe strada Brestei, la intersecția cu strada Gheorghe Bibescu, însă ea a fost reparată în aceeași zi. Compania de Apă a intervenit ieri și a rezolvat și problema asfaltului lăsat din intersecția străzilor Matei Basarab și Madona Dudu, situație care trena de circa două săptămâni. Doar asfaltul de pe Gheorghe Bibescu, tronsonul cuprins între intersecțiile cu Bucovăț și Câmpia Islaz, care a avut de suferit de pe urma ploilor, a rămas decopertat de două săptămâni, fără să se intervină pentru refacerea lui. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS