4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord a produs mai puţine autoturisme B-Max la Craiova

Ford a produs mai puţine autoturisme B-Max la Craiova

Cei doi producători români de autovehicule au fabricat mai puțin cu 6,9% anul acesta față de aceeași perioadă a anului 2015. Producția modelului fabricat la Craiova, Ford B-Max, a scăzut cu 3,2% față de anul trecut. Totuși, Ford are la Craiova o producție de aproape șapte ori mai mică decât uzinele Dacia, la Mioveni.
Producția de mașini pe piața internă este afectată anul acesta, față de anul anterior, conform unor analize efectuate pe primele cinci luni ale anului.
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) a publicat recent cifrele privind producția pe primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe ansamblu, producția totală de mașini de anul acesta este cu 6,9% mai mică decât producția de autovehicule de anul trecut. Cele mai mari scăderi de producție se înregistrează la modelul Dacia Logan, la Dacia Sandero și la Ford B-Max, acesta din urmă fiind produs la Craiova. Diferența constă în faptul că la Dacia au crescut volumele de producție ale altor modele, pe când la Ford a scăzut producția la B-Max, dar nu s-a produs altceva în schimb.
Potrivit APIA, la Dacia s-au produs anul acesta 144.336 de autovehicule, în timp ce la Ford Craiova s-au fabricat doar 21.034 de autovehicule, de aproape șapte ori mai puțin decât la uzinele din Mioveni. Totuși, modelul fabricat la Craiova, Ford B-Max, este al treilea model pe țară, ca volume de producție, după Dacia Duster și Dacia Sandero.
„În primele cinci luni din 2016 s-au fabricat 165.370 de autovehicule, cu 6,9% mai puțin decât în perioada similară din 2015 și cu 4,5% mai puțin decât în luna precedentă (aprilie). Dintre acestea, 144.336 au fost produse de Dacia și 21.034 de Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 83.320 unități (cu 15,6% mai mult decât în primele cinci luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (25.234 unități, cu 5,6% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (21.034 unități, cu 3,2% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (18.634 unități, +1,0%) şi Dacia Logan (17.148 unități, mai puțin cu 55,6% față de 2015)”, se arată într-un comunicat de presă al APIA.

Au scăzut și exporturile de autovehicule

Informațiile de la Aso­cia­ția Producătorilor și Importatorilor de Automobile sunt în același trend cu informațiile de la Statistică: scad exporturile de autovehicule produse în România. Pe primele cinci luni s-a exportat mai puțin cu 4,5% față de aceeași perioadă din 2015. Cel mai exportat model este Dacia Duster, urmat de Dacia Sandero, și pe locul trei este Ford B-Max, însă există o mare diferență între volumele exportate din fiecare model enumerat anterior. Dacia Duster este cu mult în fața Ford B-Max nu doar la producție, ci și la volumele exportate. Cea mai mare scădere a exporturilor a suferit-o în 2016 Dacia Logan. Potrivit datelor publicate recent de APIA, exporturile Dacia Logan au fost cele mai mici față de aceeași perioadă din 2015, în sensul că au scăzut în 2016 cu 66%. „Cu cele 152.083 unități exportate în primele cinci luni din acest an, consemnăm o scădere de 4,5% comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar și o scădere de 5,5% în luna mai 2016 față de luna precedentă (aprilie) a acestui an.
Cel mai exportat model în primele cinci luni din 2016 a fost Dacia Duster (81.729 unități), în creștere față de 2015 cu 19,5%, urmat de Dacia Sandero (22.537 unități, -1,8%), Ford B-MAX (20.895 unități, – 3,6%), Logan MCV (17.142 unități, -1,9%) și Dacia Logan (9.780 unități, -66%)“, se arată în comunicatul celor de la APIA.
Anul acesta, pe primele cinci luni, 92% din producția internă de autovehicule a ajuns la export, în timp ce anul trecut trecuseră granița 89,7% din autovehiculele produse în România.

La Ford se produc 285 de unități pe zi

Și statisticile europene arată o diminuare a vânzări­lor Ford B-Max pe piața euro­­pea­­­­nă. Potrivit unui site de vân­zări de mașini în spațiul european (www.left-lane.com), pe primele patru luni ale acestui an, Ford vânduse în Europa 16.097 de vehicule B-Max, în timp ce în aceeași pe­­­rioadă din 2015 se vânduseră în spațiul european 17.769 de unități.
La Craiova se mai produc circa 285 de vehicule B-Max pe zi, dar aproape în fiecare lună fabrica are opriri temporare de producție, iar cea mai mare parte a angajaților intră în șomaj tehnic, fiind plătită cu 80% din salarii. Conducerea Ford spune că aceste opriri apar ca urmare a reducerii cererii de B-Max pe piața europeană.
GdS a solicitat la Ford un punct de vedere legat de producția pe 2016 de la Craiova comparativ cu cea de anul trecut, din aceeași perioadă, dar reprezentanții companiei au precizat că nu comunică volumele de producție.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS