S-a tras linie, s-au încheiat lucrările pe strada Bariera Vâlcii din Craiova, dar recepția întârzie. Aceasta este ultima stradă rămasă nerecepționată, dintre cele trei artere de circulație – strada Caracal, bulevardul Râului și Bariera Vâlcii – reabilitate în mare parte pe fonduri europene.
Au trecut doi ani, patru luni și șapte zile de când au demarat lucrările de reabilitare a unora dintre cele mai mari artere de circulație ale orașului Craiova: strada Caracal, bulevardul Râului și strada Bariera Vâlcii. Proiectul are o valoare totală de 83.919.755,04 lei, din care 65.160.578,28 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, iar durata contractului era de 18 luni începând cu data atribuirii lui. Contractul de reabilitare a celor trei artere principale din Craiova a fost atribuit pe 6 martie 2014, la nouă luni distanță de data publicării anunțului de participare la licitație, 11 aprilie 2013. Lucrările s-au finalizat, iar recepția primelor două străzi s-a făcut cu chiu cu vai, după lungi amânări și prelungiri de termene. În schimb, deși strada Bariera Vâlcii a fost finalizată cu aproximativ o lună în urmă, ea nu a fost recepționată până acum. Craiovenii care locuiesc în această parte a orașului și au stat zeci de luni cu nervii întinși la maximum fiind nevoiți să suporte calvarul unui trafic infernal acum spun că se pot bucura și ei de modernizarea străzii lor. Sunt însă și excepții, și mulți cetățeni susțin că marcajele rutiere și împărțirea benzilor de mers nu s-a făcut bine. „Strada arată bine, dar s-a făcut prost trasarea marcajelor. Au făcut pe o parte o singură bandă și ai linie continuă, iar aici ai două benzi. Pe partea cealaltă, pe direcția de mers dinspre centură spre oraș, dacă vin și parchează pe trotuar, eu când vin și trebuie să depășesc nu pot. Altfel, pot spune că sunt mulțumit“, este de părere Marin Croitoru. „Mai spun unii că sunt trotuarele cam înguste, dar eu cred că strada trebuia să fie mai lată, că este tranzit mare în această zonă. Problema este cu parcările, că eu dacă vin dinspre Șimnic și sunt mașini parcate trebuie să depășesc linia continuă. Mă vede un agent de poliție și mă sancționează că am călcat linia continuă. Ce să zic, strada este bună“, spune Constantin Dragomir, localnic din Bariera Vâlcii.
Locuitorii sau cei care tranzitează zona nu știu dacă recepția lucrărilor, care ar fi trebuit să se încheie pe 30 aprilie 2015, a fost sau nu făcută. Ei își pun doar problema funcționalității sau impedimentelor pe care le ridică această lucrare recent încheiată. „Strada ca strada, dar acolo, la pod, mai sunt probleme, trebuie să cobori pe panta aia și după ajungi în gura de cămin. Cum traversăm acolo? În rest, se simte că s-au făcut schimbări. Pentru cei care merg pe trotuar este și protecția stâlpilor de pe margine, că nu mai intră mașinile peste noi, pe trotuar“, este de părere Alexandrina Nistor.
Cu toate că s-a pus punct lucrărilor de ceva vreme, reprezentanții administrației locale nu știu nici când și nici din ce cauză întârzie recepția străzii Bariera Vâlcii. Nu se știe nici dacă mai sunt deficiențe ce ar urma să fie remediate înainte sau poate după recepție, cum s-a întâmplat cu alt mare bulevard al orașului, Calea București. „Nu m-am ocupat eu de această lucrare și nu cunosc situația de acolo. Nu știu“, a spus noul viceprimar Adrian Cosman, care s-ar fi putut interesa cu ușurință la angajații primăriei despre starea recepției acestei străzi. Măcar în cazul acestei artere de circulație nu se mai pune problema ridicării la nivelul covorului asfaltic a gurilor de canal. Pe strada Bariera Vâlcii s-a aplicat alt procedeu, acestea, inclusiv geigerele fiind ridicate imediat după turnarea primului strat de covor asfaltic.