4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCentura Craiova Sud, năpădită de bălării în așteptarea muncitorilor

Centura Craiova Sud, năpădită de bălării în așteptarea muncitorilor

Lucrările la tronsonul de 6,3 km care va lega DN 6 Craiova – Caracal de DN 65 Craiova – Pitești, cunoscut drept varianta de ocolire Craiova Sud, s-au împotmolit în vara anului trecut și nu au mai fost reluate nici până în prezent. Centura ar fi trebuit finalizată, potrivit CNADNR, pe 22 octombrie 2015, cu o întârziere de doi ani față de termenul stabilit inițial. Lucrările au fost sistate pentru „o remediere a fisurilor apărute în corpul drumului“, așa cum se precizează pe site-ul oficial al Companiei și cum dezvăluia și Gazeta de Sud în luna martie. Fisurile au fost până la urmă astupate cu mastic, dar muncitorii nu și-au făcut încă apariția. Între timp, Centura Craiova Sud a fost năpădită de bălării.

Centura Craiova Sud, care face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Pitești, pare încă departe de a fi finalizată, deși ar mai trebui executate lucrări pe o suprafață de circa 200 de metri, incluzând aici și finalizarea pasajului suprateran construit peste calea ferată Craiova – Piatra-Olt. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) SA are precizat, pe site-ul său oficial, la stadiul proiectelor aflate în derulare, că varianta de ocolire Craiova Sud este finalizată în proporție de 97%. Procentul datează de anul trecut, de când au fost sistate lucrările, iar de atunci nu s-a mai lucrat nici la un centimetru de drum. Ce s-a întâmplat cu restul lucrărilor și de ce nu au fost terminate, din moment ce termenul de finalizare prevăzut de CNADNR era 22 octombrie 2015, cu doi ani întârziere față de cel stabilit inițial? Prin martie, Compania anunța că „antreprenorul prezintă întârzieri în finalizarea lucrărilor, iar beneficiarul a transmis revendicarea pentru nefinalizarea lucrărilor în perioada contractuală, aceasta aflându-se în analiză la inginer“.
Motivul întârzierii lucrărilor era însă altul și era dezvăluit chiar de Gazeta de Sud. „Se pare că ar exista o problemă legată de lucrările pe rampele pasajului, pentru că aici au apărut fisuri și crăpături. CNADNR, care este beneficiarul lucrării, a cerut o expertiză tehnică, nu a fost mulțumită de răspuns și a solicitat a doua expertiză, la care se așteaptă răspunsul. Asfaltul a crăpat pe rampe și ar fi vorba de o greșeală de execuție. Cel puțin așa se presupune, până când se va afla rezultatul celei de-a doua expertize“, precizau, pentru GdS, surse din cadrul CNADNR. Ulterior, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a confirmat, pe site-ul său oficial, cele prezentate în luna martie de GdS. „CNADNR a înaintat, către antreprenor, Proiectul Tehnic de remediere a fisurilor apărute în corpul drumului“, se precizează la rubrica „stadiul proiectelor aflate în derulare“, la capitolul observații.

Se caută diriginte de șantier

Varianta de ocolire prin sud a orașului Craiova reprezintă un tronson rutier de 6,3 km, a cărui infrastructură era aproape finalizată încă din primăvara anului trecut. Constructorul s-a împotmolit atunci și la pasajul suprateran de 227 de metri peste calea ferată Craiova – Piatra-Olt, pentru că a trebuit schimbată soluția tehnică inițială, din cauza pânzei freatice. Când și pasajul era aproape gata, au apărut acele fisuri și crăpături în asfalt, iar lucrările s-au oprit. Fisurile, care se întind pe o suprafață de circa 100 de metri, au fost până la urmă astupate cu mastic, dar muncitorii tot nu și-au făcut apariția.
Marți, liniștea de pe Centura Craiova Sud era perturbată doar de turmele de oi și de capre care trec zilnic pe lângă stradă. Nici urmă de vreun utilaj. Și, totuși, de ce nu au fost reluate lucrările? Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, cauza ar fi lipsa unui consultant care să asigure dirigenția de șantier, consultant care trebuie angajat de Companie. Între timp, Centura Craiova Sud a fost năpădită de bălării. Pe lângă buruienile crescute pe marginea drumului, iarba a ieșit pe unele locuri și prin asfalt, dar mai ales prin betonul din cele două parcări amenajate pe o parte și pe alta a centurii.
Lucrările la Centura de Sud a Craiovei sunt realizate de compania italiană SECOL, consultant fiind Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, iar proiectant – asocierea Consitrans/Roughton. Valoarea proiectului este de 35,9 mi­lioane de lei (fără TVA), sursa de finanțare fiind Fondul European de Dezvoltare Regională.

Firma SECOL lucrează la centura ocolitoare a Caracalului

Dacă la Centura de Sud a Craiovei nu se lucrează, la varianta de ocolire a municipiului Caracal, un proiect în valoare de 42 de milioane de lei (fără TVA) atribuit tot firmei italiene SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori SpA), se muncește de zor. Lucrările au început în octombrie 2014 și ar fi trebuit finalizate în 12 luni, însă termenul s-a tot prelungit. Ultima dată anunțată de CNADNR este august 2016. „Având în vedere că antreprenorul a fost instruit să execute lucrări la sensurile giratorii care racordează varianta de ocolire Caracal la DN6, se estimează că termenul de finalizare a lucrărilor va fi prelungit până în august 2016“, se menționează pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Tot aici se specifică faptul că centura ocolitoare a municipiului Caracal este finalizată în proporție de 77%. „Întârzierea s-a produs din cauza realizării unei expertize tehnice a lucrărilor executate în cadrul contractului reziliat și a obținerii cu întârziere a certificatului de descărcare arheologică pentru cele două situri aflate pe amplasamentul lucrării. Contractul semnat cu ROMSTRADE a fost reziliat pe 4.12.2012 din cauza neîndeplinirii de către antreprenor a obligațiilor contractuale (procent fizic scăzut față de cel declarat, neîndeplinirea înștiințărilor de remediere etc.)“, se mai precizează pe site-ul CNADNR, la rubrica „stadiul proiectelor aflate în derulare“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS