Cele 600 de locuri din parcarea subterană stau libere mai tot timpul zilei, dar craiovenii, atunci când ajung în zona centrală a orașului, preferă să-și parcheze mașinile neregulamentar pe carosabil, pe trotuar, pe spațiile verzi și chiar în parcările blocurilor. Conducătorii auto din Bănie aleg să piardă minute în șir ca să găsească loc de parcare decât să-și lase mașinile într-o parcare amenajată.
Cu toate că, în prezent, craiovenii beneficiază de o parcare subterană cu o capacitate de 619 locuri, conducătorii auto se deprind cu greu să o folosească. Aceștia își lasă în continuare mașinile pe trotuar sau direct pe carosabil, în timp ce parcarea subterană e goală mai tot timpul. Din cele peste 600 de locuri, nu sunt ocupate nici măcar 10%. Străzile din zona centrală a orașului, dar și din imediata vecinătate a parcării din spatele Teatrului „Marin Sorescu“ sunt înțesate de mașini lăsate anapoda. Nu se mai ține seama că este trotuar, că trebuie lăsat un metru și pentru circulația pietonilor, asta se întâmplă pe strada Romul, aflată la doar câțiva metri distanță de parcare. Aici, pe lângă parcarea amenajată, trotuarul de pe partea stângă, pe sensul de mers dinspre strada A.I. Cuza spre strada Calea București, este mereu ocupat de autoturisme. Pietonii sunt nevoiți să se strecoare printre mașinile lăsate pe trotuar, iar autovehiculele aflate în trafic sunt obstrucționate de îngustarea sensului de mers. În timp ce, la nici zece metri distanță, au la dispoziție o parcare cu sute de locuri libere, șoferii staționează în imediata vecinătate a intrării în parcarea subterană, la doi pași de trecerea de pietoni, în intersecția străzii Romul cu Calea București. Pe A.I. Cuza, una dintre cele mai tranzitate artere de circulație din centrul Băniei, autoturismele parcate pe toată zona cuprinsă între Casa Albă și Universitatea ocupă o întreagă bandă de mers. Mai tot timpul, aici sunt înșirate mașini pe câte trei rânduri. Aceeași problemă se întâlnește și în zona parcării de la Universitate, unde pe lângă mașinile lăsate regulamentar în parcare se mai formează încă un rând de autoturisme, care staționează uneori ore întregi. Șoferii au ajuns să-și parcheze mașinile chiar în stația de autobuz de pe strada Arieș, la intersecția cu strada Lipscani. O situație similară se întâlnește și pe strada Theodor Aman, în zona Casei Albe, ca să nu mai vorbim de parcările blocurilor din aceeași zonă, care sunt ocupate tot timpul, nu numai de autoturismele riveranilor, ci și de craiovenii care fie au un loc de muncă în centrul orașului, fie sunt aici pentru diferite servicii.
Poliția Locală susține că acționează în fiecare zi pentru fluidizarea traficului. „Este un echipaj care acționează nu neaparat în vederea sancționării persoanelor care încalcă prevederile legale cu privire la parcare, oprire, staționare, cât mai ales pentru fluidizare, pentru a se circula în condiții de siguranță pe cea mai importantă arteră de circulație a Craiovei. Acționăm în toată zona centrală, unde sunt probleme foarte mari din punct de vedere al circulației, tocmai din cauza acestor parcări neregulamentare. Pericol există atât pentru cei care circulă cu autoturismele, dar și pentru pietoni. Se acționează zilnic, împreună cu echipaje ale Poliției Rutiere, în funcție de competențele pe care noi le avem“, a declarat Octavian Mateescu, directorul Poliției Locale Craiova
Angajații fac legea în parcarea subterană
Ca și cum nu ar fi suficientă debandada din trafic, angajații parcării s-au gândit vineri să interzică staționarea pe jumătate din primul nivel, cel mai folosit. În mod normal, șoferii trebuie să vireze ușor dreapta când intră în parcare, nu înainte, cum ar fi tentați. Apoi, dacă doresc, se pot întoarce pe celălalt sens și parchează în jumătatea stângă. Când vor să plece, se îndreaptă spre intrare, virează stânga și își continuă drumul spre ieșirea care dă în Calea București, zona Universitate. Ieri, acest lucru nu a fost posibil pentru că angajații au postat balize care interziceau accesul pe contrasens în parcare, dar nici nu te lăsau să parchezi pe partea stângă. „Așa am primit instrucțiuni, ca să evităm accidentele. Deci nu parcați în această parte, aveți loc suficient“, a explicat angajata care păzea intrarea. Viceprimarul Mihail Genoiu a explicat ulterior că decizia de a bloca parcarea pe o parte le aparține angajaților. El a precizat că aceștia au fost informați să le permită șoferilor să parcheze unde doresc, fără să-i condiționeze.
Peste 600 de locuri de parcare
Parcarea subterană are 619 locuri, împărțite pe două niveluri, dintre care 52 sunt pentru motociclete, două locuri sunt cu prize cu încărcare rapidă a mașinilor electrice, iar 50 sunt prevăzute cu prize cu încărcare normală. Parcarea are patru zone prevăzute cu scări, care permit accesul persoanelor la suprafață, dar există și lifturi destinate persoanelor cu dizabilități. Tariful este de un leu pe oră pentru o perioadă de maximum două ore.