În Craiova, pe străzi din zona centrală a orașului, au „dispărut“ marcajele rutiere și trotuarul. Este vorba de bulevardul Calea București, unde pe porțiunea de carosabil cuprinsă între Universitate și parcarea subterană marcajele rutiere lipsesc cu desăvârșire, iar pe strada A.I. Cuza, în dreptul blocului S200, trotuarul nu mai există.
Una dintre cele mai circulate artere din Craiova este lipsită de marcaje rutiere. Este vorba de bulevardul Calea București, care de câțiva ani a fost prins în mai multe proiecte de modernizare, fie la calea de rulaj a tramvaiului, fie la reabilitarea celor două tronsoane de circulație sau construirea celor două pasaje, subteran și suprateran. Numai că zona cuprinsă între semafoarele de la Universitate și pasajul suprateran a fost sărită de la reabilitare și implicit de la însemnarea pe carosabil a marcajelor rutiere. Conducătorii auto se ghidează instinctiv atunci când trebuie să se încadreze pe o bandă de mers sau să schimbe direcția spre stânga sau spre dreapta. Acestora le rămân ca reper doar celelalte semne de circulație, fie că sunt indicatoare rutiere sau dispozitive luminoase. Tocmai din acest motiv, sunt craioveni care se întreabă: de ce carosabilul nu a fost marcat corespunzător și pe această parte a bulevardului? Grigore Hîrzoi a scris pe adresa redacției GdS și a făcut următoarea precizare: „Sesizez lipsa desăvârșită a oricăror marcaje rutiere pe zona Universitate – Valea Vlăicii“.
Într-adevăr, pe bulevardul Calea București, atât pe sensul de mers dinspre parcarea subterană și până la semafoarele de la Universitate, dar și pe sensul de mers de la KFC până la Ramada, pe carosabil nu se zărește nici urmă de marcaj rutier. Care să fie misterul? Este cunoscut faptul că de aceste marcaje răspunde administratorul drumului cu pricina, în speță administrația locală. La nivelul Primăriei Craiova, există o Comisie de Sistematizare a Circulației Rutiere şi Pietonale din oraș, al cărui președinte este însuși primarul, iar printre membri se numără unul dintre viceprimari și un reprezentant al Biroului Poliție Rutieră Craiova. Acesta din urmă ne-a explicat care ar fi cauza lipsei marcajelor rutiere de pe carosabil. „Acolo a fost, iniţial, un peron de tramvai, care ulterior a fost desfiinţat. Această porţiune de carosabil nu a fost prinsă în nici unul dintre proiectele de modernizare din zonă şi probabil de aceea a rămas aşa. Dar cei de la RAADPDFL trebuie să intervină acolo. O să-i sun chiar eu pe cei de la marcaje“, a declarat inspectorul Sorin Gae, de la Poliţia Rutieră Craiova.
A dispărut trotuarul
O altă problemă de circulație și tot într-o zonă centrală a orașului Craiova, care dă, de această dată, bătăi de cap pietonilor, este trotuarul de pe strada A.I. Cuza, în dreptul blocului
S200. Aici, pe partea de mers dinspre cinematograful Patria spre MC Donals, trotuarul este „înghițit“ de gardul care îngrădește terenul din jurul blocului S200, aflat în această stare de șantier de mulți ani. Mergând pe trotuar, ai surpriza să te oprești în gardul metalic care delimitează terenul privat de zona publică. Încercând să-ți continui drumul, ai de ales între două variante: să faci slalom printre mașinile parcate regulamentar în afara carosabilului sau să circuli direct pe carosabil.
Trecătorii rămân surprinși când îi întrebi dacă este bine să circule în astfel de condiții, supuși riscului unui accident. „Trotuar nu este pe partea aceasta a străzii. Mergem pe carosabil că pe aici este loc de mers. Trotuar este doar pe partea cealaltă a străzii“, spune un tânăr. Acesta și alți pietoni ca el, dacă vor să circule regulamentar și în siguranță, trebuie să treacă pe cealaltă parte a străzii, unde există trotuar. E greu de știut în ce măsură cunoaște administratorul drumului această situație, atâta timp cât nu a luat ani buni nici o măsură. „Nu cunosc situația din această zonă, dar am să mă interesez la comisie“, a precizat inspectorul Sorin Gae de la Poliţia Rutieră Craiova, membru în cadrul Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei Rutiere şi Pietonale din cadrul Primăriei Craiova.