În Craiova încep să existe tot mai multe probleme cu conductele de apă și canalizare. Vechi de peste 25 de ani, acestea cedează din ce în ce mai des, iar în urma intervențiilor de remediere a avariilor cel mai mult au de suferit străzile, care rămân cu tot felul de denivelări. Ultima avarie a avut loc weekendul trecut, pe strada Amaradia. Compania de Apă Oltenia (CAO) a intervenit pentru a repara o conductă de apă care s-a spart, iar apoi a lăsat firma de construcții cu care are contract să se ocupe de refacerea carosabilului.
Ieri-dimineață, pe Amaradia se lucra de zor în plin trafic, muncitorii tasând straturile peste care urma să fie turnat asfaltul. Pornind de la cele întâmplate cu alte străzi din Bănie pe care s-a intervenit în urma unor avarii, iar asfaltul turnat ulterior nu a rezistat, și aici s-a pus aceeași problemă. Se va lăsa sau nu noul strat de asfalt? „Noi sperăm să nu se întâmple așa. Se tasează de 45 de minute, tot insistăm asupra acestui lucru. Dar de multe ori nu este vina noastră că se lasă asfaltul. Nu se știe ce este dedesubt. Noi tasăm, turnăm asfaltul, dar țevile de dedesubt sunt vechi, se fisurează, iar apa se infiltrează și le macină. Chiar dacă se repară avaria, umezeala aia, cu timpul, creează probleme“, a explicat un reprezentant al firmei constructoare.
Tot o avarie, dar la rețeaua de canalizare, s-a petrecut recent pe strada Iancu Jianu. Compania de Apă a anunţat iniţial că va încerca să intervină fără să spargă strada, după ce şi-a dat seama că groapa creată în asfalt are o adâncime de trei-patru metri. Când s-au apucat însă de treabă, angajaţii CAO au ajuns la concluzia că asfaltul ar trebui până la urmă spart, ceea ce s-a și întâmplat. Într-un răspus oferit GdS, Compania de Apă a menţionat că a intervenit pe strada Iancu Jianu şi a rezolvat problema pe 29 septembrie. Pentru a remedia însă avaria a fost nevoie de o groapă de peste un metru în lungime şi lăţime, în care s-a turnat apoi asfalt.
Multe avarii în 2016
În acest an au existat multe situaţii în care Compania de Apă Oltenia a trebuit să intervină la avarii produse la conductele de apă și canalizare, care cedează una după alta. Au existat avarii majore pe strada Matei Basarab – unde o conductă de distribuţie a apei potabile confecţionată din fontă a crăpat şi a trebuit înlocuit un tronson cu lungimea de 8 metri, pe strada Râului – unde s-a produs o avarie la reţeaua publică de canalizare la care intervenţia s-a făcut în circa două luni, sau pe strada Petre Ispirescu. Totodată, s-a mai intervenit, printre altele, pe strada Calea Bucureşti, când pe una dintre bretelele pasajului suprateran s-a format o groapă de mari dimensiuni, pe strada Tecuci, unde, de asemenea, asfaltul s-a surpat din cauza apei de ploaie care a refulat şi a spart conducta, pe strada Caracal, în apropiere de Rompetrol, pe strada Brestei, la intersecţia cu Bibescu, sau pe strada Dr. Mihai Cănciulescu, din cartierul 1 Mai.
Altă avarie s-a produs chiar duminică, pe strada Caracal, pe sensul de mers către centru, în dreptul Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab“, dar aici a avut de suferit mai mult trotuarul şi mai puţin partea carosabilă. Au existat şi cazuri în care CAO a spart strada pentru a verifica din ce cauză s-a lăsat asfaltul, dar nu a constatat vreo defecţiune a sistemului de apă și canalizare. Aşa s-a întâmplat, în vară, pe străzile Constantin Brâncuşi şi Amaradia, sau la intersecţia străzii Matei Basarab cu Madona Dudu, unde s-a lăsat asfaltul fără să fie vorba de avarii.
Lungimea sistemului de canalizare din Craiova
Conform datelor oferite de Compania de Apă Oltenia, în municipiul Craiova există 69,646 km de canalizare menajeră, 90,518 km de canalizare pluvială și 157,867 km de calizare unitară. Totodată, potrivit CAO, canalizarea pluvială din Craiova este realizată conform proiectării executate până la nivelul anilor 1975 -1980 şi funcţionează în condiţii normale la cantităţi de 15 -20 litri/metru pătrat.