4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord EcoSport se vinde în Europa aproape la fel ca B-Max

Ford EcoSport se vinde în Europa aproape la fel ca B-Max

În martie 2016, oficialii Ford au anunțat că SUV-ul de oraș EcoSport va fi produs la Craiova, astfel că aici se vor fabrica volumele necesare pieței europene (Foto: arhiva GdS)
În martie 2016, oficialii Ford au anunțat că SUV-ul de oraș EcoSport va fi produs la Craiova, astfel că aici se vor fabrica volumele necesare pieței europene (Foto: arhiva GdS)

Noul model pe care Ford vrea să îl producă la Craiova are vânzări în Europa asemănătoare cu cele ale B-Max. SUV-ul de oraș EcoSport depășește cu circa 1.000 de unități pe lună vânzările B-Max. Dintre toate modelele Ford, Fiesta se vinde cel mai bine în Europa, însă Ford a decis să nu producă acest model la Craiova. GdS a efectuat o analiză, în funcție de vânzările Ford în Europa, din care reiese care ar putea fi volumul de producție al EcoSport la Craiova.

Ford pregătește introducerea în fabricație la Craiova, din toamna anului 2017, a noului model EcoSport – un SUV de mici dimensiuni, care se produce în prezent în India. EcoSport a pătruns pe piața europeană în 2014, când tendințele consumatorilor din Europa s-au îndreptat către mini-SUV-urile de oraș. În 2015, media vânzărilor Ford EcoSport pe piața europeană au fost, în medie, de circa 3.000 de unități pe lună. În 2016, au început să crească sensibil vânzările acestui model pe piețele europene, însă cifrele de vânzări oficiale arată că mini-SUV-ul se vinde doar puțin mai bine decât Ford B-Max, modelul fabricat la Craiova și aflat în picaj în Europa, din punct de vedere al vânzărilor. GdS a analizat datele privind vânzările celor două modele în spațiul european. Potrivit www.left-lane.com, în anul 2015, EcoSport s-a vândut 40.084 de unități, mai puțin decât B-Max, care avusese în 2015 vânzări de 46.147 de unități.
În perioada scursă din 2016 până la începutul lunii septembrie se observă că vânzările EcoSport în Europa au început să crească ușor față de anul trecut, însă există o diferență mică între numărul de unități vândute din gama B-Max și din EcoSport. Vârful de vânzări al B-Max a fost în luna martie, când s-au produs la Craiova și s-au vândut în Europa 5.618 unități. Analizând comparativ cele două modele din clase diferite, constatăm că tot în martie s-au vândut 6.354 de vehicule EcoSport. În luna iunie s-au livrat europenilor 5.487 de unități de Ford EcoSport și 3.764 de B-Max. În iulie 2016, mini-SUV-ul s-a vândut în 4.913 exemplare, iar B-Max a început să scadă ca vânzări la 2.830 de bucăți. Aceasta este cea mai mare diferență de vânzări între cele două modele din toate lunile din 2016 introduse în analiză, respectiv de aproape 2.000 de exemplare. În rest, vânzările de EcoSport în toată Europa sunt cam cu 1.000 de unități mai mari decât ale B-Max. În iulie, EcoSport a avut vânzări de 3.184 de unități, iar Fordul oltenesc s-a vândut în 2.254 de unități.

Ford ar putea produce circa 5.000 de EcoSport pe lună la Craiova

Deși vehiculele fac parte din clase diferite, comparațiile privind vânzările între cele două modele ale Ford s-au efectuat de GdS pentru a anticipa un eventual volum al producției EcoSport la Craiova. Media vânzărilor EcoSport în Europa anul acesta este de aproximativ 4.791 de unități pe lună, după analizarea datelor din ianuarie-aprilie privind vânzările. Dacă trendul vânzărilor EcoSport se menține la fel ca în 2016, atunci înseamnă că în fabrica Ford de la Craiova se vor produce lunar circa 5.000 de vehicule din noul mini-SUV care va intra în fabricație din partea a doua a anului 2017. Acest volum lunar de producție ar însemna ca la Craiova să se producă circa 227 de mașini B-Max pe zi, dacă fabrica ar lucra în fiecare zi, adică un volum zilnic de producție apropiat de cel al B-Max. Zilnic se produc 275 de mașini B-Max, în zilele în care fabrica nu are întreruperi temporare de producție.
În luna martie a acestui an, când oficialii Ford Europa s-au aflat la Craiova pentru a anunța producerea noului model Ford EcoSport în uzina din Bănie, ei au precizat că din momentul în care micul SUV se va produce la Craiova, atunci volumele pentru Europa vor fi fabricate aici, mai puțin cele pentru Rusia, iar în India se va produce modelul EcoSport doar pentru alte continente. „Segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni este așteptat să crească cu 35% până în 2017, ajungând la un total de 1,5 milioane de vehicule“, transmitea Ford în martie, printr-un comunicat de presă.

B-Max se va fabrica în continuare în Bănie

Conducerea Ford Europa a precizat că se vor produce în paralel cele două modele la Craiova: B-Max și EcoSport, ambele fiind pe platformă „B“.
B-Max – mașina plină de tehnologie care ar fi trebuit să prindă la publicul european, în accepțiunea celor de la Ford – a avut vârful de vânzări în 2013, când s-au vândut în Europa 68.557 de unități. Specialiștii spun că o mașină atinge vârful de vânzări în trei ani de la introducerea în fabricație (B-Max a intrat în producția de masă de la mijlocul lui 2012). Așa se face că vânzările de B-Max au început să cadă în 2014 și 2015 și scăderile continuă și în 2016, pricinuind dese opriri temporare de producție la fabrica Ford din Craiova și personal în șomaj tehnic pentru 2-3 săptămâni la rând, aproape în fiecare lună. Specialiștii estimează că poate doar sporadic să mai existe creșteri de volume pe B-Max, ca urmare a unor comenzi speciale din Europa. În rest, tendința vânzărilor acestui model este în scădere.

De ce nu s-a produs Fiesta și la noi?

Ford mai produce în Europa un model de clasă mică, foarte apreciat de cumpărători, datorită fiabilității modelului. Modelul Ford de clasă mică Fiesta este construit tot pe platformă „B“, la fel ca B-Max. Deși a ajuns la a șasea generație, Fiesta rămâne vârful de lance al vânzărilor Ford în Europa, cu un volum anual de vânzări în 2015 de 313.000 de unități, conform statisticilor europene de vânzări de mașini. Vânzările Fiesta în Europa sunt de aproape opt ori mai mari decât vânzările de B-Max în Europa, acest model fabricat la Craiova vânzându-se în 2015 în 46.000 de exemplare.
La începutul lui 2014 se zvonea că o parte a producției de Fiesta ar putea fi mutată la Craiova, pentru ca Ford Europa să își echilibreze costurile în Europa. În România, costurile cu forța de muncă sunt de două-trei ori mai mici decât în Germania, iar aici costurile cu componentele auto produse tot în România sunt mult mai mici decât în alte zone din Europa, fapt ce ar fi făcut eficientă fabrica din Craiova pentru compania producătoare.
Inițial, Ford motivase că infrastructura din România nu permitea ca modelul Fiesta să se producă în serie mare la Craiova, din cauză că producătorul nu avea pe unde să scoată rapid din țară volumul de mașini care s-ar fi produs în România, în Bănie. Ulterior, s-a aflat care a fost motivul real pentru care Fiesta nu s-a fabricat în România.

Ford a decis din 2014: Fiesta se produce exclusiv în Germania

În februarie 2014, ziarul german Bild scria, citând surse apropiate companiei, că Ford intenționa să transfere de la Köln la Craiova, în 2017, o parte din producția modelului Fiesta, pentru a reduce costurile în contextul pierderilor masive înregistrate în Europa. Măsura ar fi afectat circa 1.000 de angajați ai Ford în Germania.
Zvonurile privind un eventual transfer al unei părți a producției Fiesta la Craiova au fost spulberate câteva luni mai târziu. În data de 10 iunie 2014, Ford Motor Company a anunțat, printr-un comunicat de presă transmis inclusiv în România, că fabrica sa de asamblare din Köln (Germania) va rămâne „singura sursă de producție din Europa pentru Ford Fiesta“.
Anunțul făcut atunci de compania producătoare de autovehicule a fost lansat în spațiul public ca urmare a semnării unui acord de investiții între Ford și reprezentanții sindicatelor germane. Acordul presupunea ca în perioada 2017–2021 să se producă suficiente vehicule Fiesta, astfel încât în intervalul respectiv să se diminueze costurile de fabricație ale Ford cu cel puțin 400 de milioane de dolari, fiind securizate totodată peste 24.000 de locuri de muncă pentru Ford-Werke GmbH (firma sub care Ford activează în Germania).

 

05

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS