4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljÎntre asfaltul vechi și nou, e cale-așa de lungă...

Între asfaltul vechi și nou, e cale-așa de lungă…

Singurul semn care avertizează asupra lucrărilor de reabilitare (Foto: Lucian Anghel)
Singurul semn care avertizează asupra lucrărilor de reabilitare (Foto: Lucian Anghel)

Delta ACM, firma care se ocupă de asfaltarea străzilor în Craiova, în baza unui contract-cadru, nu se dezminte de obiceiul de-a decoperta străzile, după care uită săptămâni întregi să le mai asfalteze. În plus, constructorul uită cam de fiecare dată să semnalizeze cu echipamente corespunzătoare, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte lucrările care se execută în zona drumului public. Pentru acest motiv, constructorul a fost amendat în repetate rânduri de Poliția Rutieră.

Strada Banu Stepan stă decopertată de o săptămână (Foto: Lucian Anghel)
Strada Banu Stepan stă decopertată de o săptămână (Foto: Lucian Anghel)

La fel se întâmplă și cu strada Banu Stepan, pe care administrația locală a pus-o pe lista reabilitărilor pentru că face legătura cu strada Coșuna, singura cale de acces către Water Park-ul din Parcul Tineretului. Pe strada Banu Stepan se decopertează de peste o săptămână, iar utilajele și muncitorii mai mult stau decât să muncească. Au decopertat din loc în loc, când pe un sens de mers, când pe altul, tot covorul asfaltic, după care nu au mai ridicat un deget. Utilajele stau „campate“ vizavi de Parcul Tineretului, pe aleea de acces către SC Moviplast, și nu s-au mai mișcat de zile bune. Totodată, porțiunea de stradă care a fost decopertată nu este semnalizată cu nici un indicator de restricție a circulației. Singura care-i atenționează pe participanții la trafic este o baliză de ocolire, așezată în stația de autobuz din apropierea Parcului Tineretului. Strada a fost însă decopertată pe o lungime­ de câteva sute de metri, iar participanții la trafic, care intră în Craiova dinspre Podul Jiului, nu sunt atenționați de lucrările aflate în curs de desfășurare de nici un marcaj specific. Șoferii intră în gropile adânci de aproximativ 10 cm, acolo unde covorul asfaltic a fost frezat până la piatra cubică, neavând posibilitatea să le ocolească deoarece decopertarea s-a făcut pe unele porțiuni pe ambele sensuri de mers. După cum am arătat și în alte articole din Gazeta de Sud, Delta ACM nu-și respectă nici sarcinile prevăzute în caietul de sarcini întocmit de municipalitate la momentul scoaterii la licitație a lucrărilor de asfaltare a străzilor din Craiova. În acest document se arată că „frezarea suprafeței drumului se face astfel încât marginile decapate să aibă așa-numitele «muchii vii». Frezarea suprafețelor se va face pe tronsoane, astfel încât acoperirea să se execute în maximum 24 de ore (…), lucrările care se execută în zona drumului public, precum și obstacolelor producătoare de restricții pentru circulație tre­buie să fie semnalizate cu echipamente moderne (…), atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte“. În plus, constructorul trebuie să-și semnalizeze punctul de lucru în vederea evitării unor accidente de circulație, dar și pentru protejarea propriilor angajați.

Se asfaltează cât e vreme bună

Utilajele asfaltatorului erau trase pe dreapta, vineri la ora prânzului (Foto: Lucian Anghel)
Utilajele asfaltatorului erau trase pe dreapta, vineri la ora prânzului (Foto: Lucian Anghel)

Reprezentanții beneficiarului, Primăria Craiova, spun că această stradă, care este una dintre intrările în oraș, va fi asfaltată până la sfârșitul anului. „Delta ACM lucrează în mai toate cartierele, în Rovine, în Craiovița Nouă, în 1 Mai se lucrează la borduri. Nu ne împiedică vremea. Într-adevăr, Normativul spune că se asfaltează atunci când afară sunt 10 grade Celsius, dar se poate asfalta și dacă temperatura este mai scăzută. În această situație trebuie folosit un aditiv special, care scumpește prețul. Firma deține acești aditivi, dar preferăm să așteptăm îmbunătățirea vremii, Institutul de Meteorologie ne anunță că se va mai încălzi în următorul interval. Intrarea în oraș care vine dinspre Bucovăț va fi terminată în acest an, nu mai este nici una dintre călile de intrare în oraș în starea și situația în care se află Banu Stepan. Este ultima asfaltată din 2016. Firma va lucra până în decembrie la pregătirea stăzilor pentru asfaltările din anul viitor. Firma trage să ducă la bun sfârșit lucrările începute, noi nu plătim lucrarea acolo unde nu este finalizată. Străzile nu rămân decopertate, dar dacă vremea chiar nu ne lasă, închidem șantierul. Se poate turna stratul suport și nu se toarnă stratul de uzură, dar recepția se face după asfaltarea finală“, a declarat, pentru GdS, Radu Preda, city-managerul municipiului Craiova.

Amenzi

Ultimele amenzi încasate de Delta au fost în luna septembrie, când asfaltatorul a fost amendat pentru lucrările defectuoase de pe strada Bujorului, cu 2.625 de lei, și strada Ludwig van Beethoven, tot cu 2.625 de lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS