4.2 C
Craiova
miercuri, 13 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUnele indicatoare rutiere de pe Calea București au intrat la apă

Unele indicatoare rutiere de pe Calea București au intrat la apă

Un cititor GdS ne-a sesizat în legătură cu modul în care este amplasat indicatorul „Aeroport“, de la intersecția bulevardului Carol I cu strada Calea București, considerând că acesta este poziționat prea jos pentru a putea fi util șoferilor. Cazul descris de acesta nu este singular pe Calea București, pentru că mai există și alte indicatoare rutiere care parcă au intrat la apă. Asta după ce strada a fost reabilitată din fonduri europene, iar după recepția din primăvară au fost ridicate mai multe obiecții care ar fi trebuit remediate de constructor, printre care și schimbarea indicatoarelor care nu au minimum 1,80 metri înălţime. 

Strada Calea București din Craiova continuă să-i surprindă pe cei care o traversează, fie că este vorba de șoferi sau de pietoni. Reabilitat cu fonduri europene, tronsonul de drum cuprins între intersecţia cu bulevardul Carol I şi Pasajul Electroputere prezintă și acum unele deficiențe, deși proiectul a înghițit circa 30 de milioane de lei. Strada a fost recepționată anul acesta, pe 27 aprilie, cu șase săptămâni mai târziu decât termenul din contract (17 martie), dar chiar și așa constructorul Delta ACM s-a întins cu remedierile până pe 30 mai. Asta după ce la data recepției au existat o serie de obiecții care ar fi trebuit rezolvate până pe 20 mai, însă cum multe dintre reparații s-au făcut în bătaie de joc, Primăria Craiova, beneficiara proiectului, s-a văzut nevoită să mai acorde un ultim termen constructorului pentru a-și îndeplini sarcinile contractuale. Obiecțiile ridicate de municipalitate la recepția lucrărilor de pe Calea București au vizat partea carosabilă (refacerea unor suprafeţe), alveolele de autobuz şi unele spaţii de parcare, aducerea la cotă a unor cămine, readucerea la starea iniţială a unor suprafeţe de trotuar, dar și refacerea unor marcaje rutiere sau schimbarea indicatoarelor care nu au minimum 1,80 metri înălţime. Acest ultim aspect ridică și acum probleme.
Un cititor GdS ne-a sesizat în legătură cu modul în care este amplasat indicatorul „Aeroport“, de la intersecția bulevardului Carol I cu strada Calea București, considerând că acesta este poziționat prea jos pentru a putea fi util șoferilor. Indicatorul, amplasat lângă cel care indică drumul spre Pitești, este montat pe alt stâlp pe care se mai află alte două indicatoare, E70 și E79, dar sub acestea, la circa un metru de la pământ. „Poate cineva să ne spună pentru cine este amplasat indicatorul «Aeroport» la circa un metru de la pământ? Pietonii nu au nevoie de el, călătorii din tramvai nu merg la aeroport. Cine l-a montat era cumva pe tricicletă? Poate se sesizează și cineva de la primărie. Este, totuși, o intersecție importantă, având în vedere și faptul că s-au cheltuit milioane de lei pentru modernizarea străzii Calea București și pentru fluidizarea traficului“, este sesizarea venită de la cititor.

Cazul nu este însă singular pe Calea București, pentru că mai există și alte indicatoare rutiere care parcă au intrat la apă. La circa o sută de metri după indicatorul cu pricina (spre Piața Centrală), altul care îi atenționează pe șoferii care merg către centru că urmează o intersecție semaforizată este amplasat pe spațiul verde dintre liniile de tramvai. Nici acesta nu are mai mult de un metru de la pământ. Iar exemplele pot continua. Pe întreg tronsonul reabilitat al străzii Calea București apar, din loc în loc, și indicatoare care nu depășesc un metru și jumătate în înălțime (la intersecția cu strada Nicolae Bălcescu, la intersecția cu Frații Golești, în stația de la Piața Centrală, în dreptul McDonalds etc). Asta, deși constructorului i s-a impus, în primăvară, schimbarea indicatoarelor care nu au minimum 1,80 metri înălţime. S-a făcut economie de material în special la indicatoarele „cedează trecerea“, „trecere de pietoni“, „atenție pistă pentru biciclete“ sau „pistă comună pentru pietoni și biciclete“. Cine ar fi de vină în acest caz? Constructorul. Cine ar trebui să remedieze situația? Tot constructorul, în speță Delta ACM. Cel puțin așa susțin reprezentanții Biroului Rutier Craiova: „Calea București a fost reabilitată în cadrul unui proiect cu fonduri europene, iar montarea indicatoarelor a căzut în sarcina constructorului. După ce s-a făcut recepția am înțeles că urma să se schimbe și indicatoarele care nu respectau înălțimea. Aici primăria ar trebui să se sesizeze și tot constructorul este cel care ar trebui să intervină, strada fiind în garanție“.

Trecere de pietoni lăsată tot prin parcare

Și, totuși, a existat o situație pe Calea București în care Poliția Rutieră s-a implicat. Pe lângă numeroasele amenzi pe care polițiștii le-au dat firmei Delta ACM pe parcursul derulării lucrărilor, pentru diverse abateri de la Codul Rutier, aceștia au mai solicitat și anularea a două locuri de parcare, în dreptul bisericii „Eroii Neamului“, pornind de la un articol din GdS. Un cititor a sesizat faptul că trecerea de pietoni aflată înainte de Pasajul Electroputere nu se termină pe trotuar, așa cum ar fi normal, ci în parcarea amenajată în dreptul bisericii. „Dacă vrei să traversezi Calea București dinspre Sucpi spre Mall, trecerea de pietoni de la biserică începe de pe trotuar și se termină în parcare. Dacă ești singur te mai strecori printre mașini, dar ce face o mamă cu un căruț, de exemplu. Cum trece? Ocolește parcarea pe stradă?“, susținea respectivul cititor. Un detaliu care a scăpat atât constructorilor, cât și primăriei. Poliția Rutieră i-a dat dreptate craioveanului la acea vreme și a precizat că o soluție pentru rezolvarea acestui inconvenient ar fi anularea a două locuri din parcarea respectivă, exact cele din dreptul trecerii de pietoni. Cum s-a rezolvat și această problemă? A fost anulat un loc de parcare aflat înainte de trecerea de pietoni, iar cele din dreptul trecerii au fost lăsate la fel. Vineri la prânz, parcarea din dreptul bisericii era plină de mașini (inclusiv locul anulat), iar pietonii care traversau foloseau partea carosabilă pentru a ajunge la trotuar. „Noi le-am trasat sarcina să anuleze cele două locuri de parcare din dreptul trecerii de pietoni. Nu știu ce au gândit cei care au ajuns la fața locului, dar au procedat greșit și au anulat alt loc. O să le punem în vedere să repare greșeala“, au precizat reprezentanții Biroului Rutier Craiova.

Ce a mai uitat constructorul pe Calea București? Când a turnat asfaltul, Delta ACM nu a făcut legătura între stradă şi parcările deja existente. Așa că unele parcări par și acum „rupte“ de stradă, iar şoferii trebuie să fie atenţi pentru că şanţul format este destul de mare pe unele porţiuni. Reprezentanţii municipalităţii au precizat la acea vreme că Delta ACM a avut sarcina, potrivit proiectului, să facă legătura dintre carosabil şi locurile de parcare doar în cazul parcărilor nou construite, urmând ca șanțurile apărute în dreptul parcărilor inițiale să fie astupate ulterior, pe acordul-cadru, tot de același constructor. Nu s-a mai întâmplat însă acest lucru, iar între stradă și unele locuri de parcare au rămas și acum adevărate cratere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS