La mai puţin de un an de când Primăria Craiova a recepţionat strada Calea Bucureşti, problemele se ţin lanţ, iar artera nu arată deloc ca şi cum ar fi fost refăcută complet, chiar dacă lucrările au costat în jur de 23,5 milioane de lei, fără TVA. Multe dintre parcările de pe această stradă arată ca după război, iar şoferii pătrund greu cu maşinile pentru că la intrarea în acestea au apărut adevărate şanţuri. Gazeta de Sud a scris despre acest lucru şi în luna mai a anului trecut, însă autorităţile nu au rezolvat situaţia.
Foarte multe dintre locurile de parcare de pe strada Calea Bucureşti, amplasate pe direcţia dinspre Universitatea din Craiova spre Electroputere Mall, arată dezastruos. Lipsa unei legături între partea carosabilă şi locurile de parcare a dus la apariţia unor şanţuri destul de adânci, care îngreunează accesul. În plus, asfaltul turnat în locurile de parcare începe să se erodeze din ce în ce mai mult din cauza infiltrării apei pe sub stratul asfaltic. Începând din zona Universităţii până aproape de zona Viitorul, majoritatea intrărilor în parcare pot produce oricând daune maşinilor care pătrund acolo. Pe celălalt sens, dinspre Viitorul spre centrul orașului, lucrurile stau puţin mai bine, pentru că legătura dintre partea carosabilă şi locurile de parcare a mai fost cârpită ici-colo. Oamenii spun că lucrările au fost făcute de mântuială şi că primăria ar fi trebuit să fie mult mai atentă atunci când s-a lucrat. „În ţara asta, totul se face anapoda. Lucrări făcute ca să fie făcute. Nu înţeleg de ce nu sunt mai bine controlaţi cei care execută nişte lucrări. Ei lucrează ca să îşi ia banii mai repede, dar nu fac lucrurile cum trebuie. Din această cauză se ajunge la astfel de situaţii“, a spus craioveanul Vasile Rădulescu.
Trotuarele au deficienţe majore
Nici trotuarele dintre Universitate şi Piaţa Centrală nu arată deloc bine. Porţiuni întregi din acestea sunt denivelate, au găuri, iar unele capace de canal au rămas câţiva centimetri la suprafaţă, după ce s-au făcut unele săpături care nu s-au mai acoperit aşa cum trebuia. De asemenea, o mare parte din pista de biciclete care porneşte din intersecţia cu strada Nicolae Bălcescu şi ajunge la Piaţa Centrală este la aproximativ 20 de centimetri mai sus decât nivelul trotuarului. „Sunt foarte proaste trotuarele din această zonă, sunt multe denivelări. Nu sunt mulţumit deloc de ceea ce s-a făcut. Primăria ar trebui să se ocupe mai mult de amenajarea străzilor şi trotuarelor“, a spus alt craiovean, Ion Ţoca. „Bani mulţi şi calitate foarte proastă. Nu se mai lucrează cu conştiinţă. Acum se face totul de mântuială, pe bani foarte mulţi. Sunt gropi pe trotuare de mai avem puţin şi cădem în ele. Am 86 de ani şi vreau să pot să merg bine pe stradă“, a declarat Ioana Ciovicuţă. Firma care a făcut lucrările de reabilitare a străzii Calea Bucureşti este Delta ACM. Chiar dacă în proiect nu era prinsă reabilitarea vechilor parcări de pe Calea Bucureşti, Delta ACM a promis că le va reface şi pe acestea. Însă, procesul lucrărilor nu a fost calitativ, iar întreg proiectul a fost marcat de mai multe probleme. Delta ACM a fost amendată de mai multe ori de poliţie şi s-a ales şi cu un dosar penal, în cursul anului 2015, pentru modul în care a lucrat. Totalul amenzilor primite s-a ridicat la 18.900 de lei. Dosarul penal a fost deschis de poliţişti după ce, din cauză că firma nu a luat măsurile corespunzătoare de către executantul unei lucrări pentru semnalizarea obstacolelor sau lucrărilor pe drumurile publice au avut loc două accidente de circulaţie, în urma cărora două autoturisme au fost avariate. În condiţiile în care parcările de pe Calea Bucureşti vor rămâne la acelaşi stadiu mult timp, cu siguranţă vor mai exista şoferi care îşi vor avaria autoturismele. GdS a solicitat primăriei un punct de vedere legat de momentul în care se vor face reparaţiile necesare pe Calea Bucureşti, însă până la închiderea ediţiei nu am primit nici un răspuns.