4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljReapar denivelările pe străzile Craiovei

Reapar denivelările pe străzile Craiovei

Unele străzi din Craiova încep să aibă din nou probleme cu asfaltul, care se lasă în special în zonele unde a existat anterior o intervenție pentru introducerea de utilități sau pentru remedierea unei avarii. De cele mai multe ori, strada nu mai poate fi adusă la starea inițială după ce a fost spartă, însă cei care au intervenit ar trebui să monitorizeze zona și să revină cu reparațiile, dacă este cazul, iar pe unele din arterele Craiovei chiar ar fi cazul unor noi reparații. 

De luna trecută, prin cartierele Craiovei au reapărut muncitorii care se ocupă de repararea și întreținerea străzilor, aleilor, trotuarelor și parcărilor din oraș, în baza acordului-cadru semnat de primărie cu SC Delta ACM. Mai multe drumuri din Bănie au intrat în reabilitare, unele au fost și asfaltate, însă nu toate reparațiile țin de contractul cu Delta. Mai sunt și străzi unde vinovat pentru gropile și denivelările din carosabil este furnizorul de utilități, mai exact firma care a lucrat pentru acesta.
Gazeta de Sud a prezentat, anul trecut, o serie de străzi distruse în urma unor intervenții, fie pentru introducerea de utilități, fie pentru remedierea unei avarii, și care nu au mai putut fi aduse la starea inițială. Asfaltul s-a lăsat ulterior intervenției, iar drumul s-a ales cu o denivelare. Tot atunci, GdS a găsit și explicația acestui fapt, dată de un specialist în domeniu: unele reparaţii se fac de mântuială, nu se tasează cum trebuie straturile, nu se toarnă corect asfaltul, iar de aici până la apariția gropilor nu mai e decât un pas. Cum 2016 a fost „anul avariilor“, străzi precum Calea București (km 0), Matei Basarab, Amaradia, Petre Ispirescu, Iancu Jianu sau Brestei au fost sparte în anumite zone și refăcute. Cu excepția lucrării de pe Calea București (breteaua de la pasajul suprateran), care a rezistat fără probleme, pe restul străzilor asfaltul dă semne de slăbiciune. Ba chiar au reapărut denivelări noi.
Strada Matei Basarab, spre exemplu, a fost spartă în două locuri anul trecut, pentru înlocuirea unui tronson de 8 metri la conducta de distribuţie a apei potabile. Asfaltul turnat începe să se lase, dar nu atât de mult încât să creeze probleme participanților la trafic. În schimb, asfaltul a cedat la circa o sută de metri mai în față (a crăpat și s-a lăsat serios), chiar înainte de intersecția cu strada Madona Dudu (zonă care prezintă, de asemenea, urmele unei intervenții anterioare). Asfaltul lăsat ar putea semnala prezența unei avarii. Reprezentanții Companiei de Apă Oltenia (CAO), cea care are în administrare rețeaua de apă și canalizare a orașului, explicau la un moment dat, pentru GdS, că „o avarie nu o poți preveni, ci doar intervii atunci când ea apare“ și spuneau și când îți dai seama că este vorba de o avarie: „Atunci când apa iese din asfalt sau se lasă asfaltul“. Deși aici asfaltul este lăsat, CAO nu a intervenit încă în 2017 pentru repararea vreunei avarii sau a unei străzi, după cum au precizat reprezentanții Companiei.

Craterul de pe strada Vasile Conta a fost astupat

Strada Vasile Conta îi punea la grea încercare pe șoferi, pentru că, după intersecția cu biserica, în asfalt exista un crater care îți dădea impresia că „înghite“ mașina. Problema, apărută în urma unei intervenții la rețeaua de apă și care data de ceva timp, a fost rezolvată zilele trecute. Groapa a fost astupată cu asfalt, însă nu de cei de la Compania de Apă și nici de Delta. „A fost o problemă cu un cetățean care a solicitat un racord la conducta de apă, dar după intervenția făcută de o firmă contractată în acest sens asfaltul s-a lăsat foarte mult. A stat ceva timp așa, pentru că firma nu ar mai fi dorit să intervină din nou pentru a readuce strada la starea inițială. Până la urmă s-a rezolvat, pentru că a intervenit, din câte știu, Poliția Locală. Probabil s-a aplicat și vreo sancțiune“, a explicat un reprezentant al primăriei, informație confirmată de Poliția Locală Craiova. Strada Vasile Conta mai are însă porțiuni cu asfalt lăsat și gropi în jurul gurilor de canal, dar ea este prinsă pe lista străzilor propuse pentru lucrări de întreținere în anul 2017. Și strada Petre Ispirescu, unde CAO a intervenit de mai multe ori la o avarie, s-a stricat iremediabil, la fel și strada Caracal, după giratoriul de la Lidl, unde a existat o intervenție a CEZ. Recent au apărut probleme și pe strada Mihai Viteazu, în zona Colegiului Național „Carol I“, unde asfaltul a crăpat și a început să se lase.
Toate aceste intervenții care se fac pentru introducerea de utilități sau pentru remedierea avariilor ar trebui monitorizate în timp și revenit pentru reparații, pentru că este foarte greu ca o stradă, odată spartă, să fie readusă la forma inițială. O spun și specialiștii. „E destul de dificil să aduci carosabilul la starea inițială, pentru că e foarte greu să realizezi același grad de compactare. De aceea, astfel de lucrări trebuie monitorizate în timp și intervenit dacă asfaltul se lasă. Ar trebui făcută o compactare în straturi subțiri, mai ales dacă avaria este la o adâncime mare. La un metru adâncime, ar cam trebui să existe cinci straturi de 20 de centimetri, fiecare compactat, pentru ca asfaltul turnat ulterior să fie cât mai aproape de cum arăta inițial. Dar, de obicei, fiind vorba de manoperă, de timp, se cam aruncă în grabă tot materialul odată și se compactează la grămadă. Este foarte greu să iasă o lucrare bună în astfel de condiții“, a explicat, pentru GdS, un specialist în construcții. Cine ar trebui să facă această monitorizare și să revină cu reparațiile? Nimeni altul decât furnizorul de utilități care a spart strada.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS