Italienii de la SECOL, care se ocupă de reabilitarea DN 55 Craiova – Bechet, vor demara, începând cu a doua jumătate a lunii mai, lucrările de refacere și consolidare a podului peste pârâul Valea Ilenei, din comuna Malu Mare. Podul s-a degradat vizibil în ultimii ani, iar vara trecută au fost distruse şi balustradele de beton, în urma unui grav accident de circulaţie. Lucrările ar urma să dureze aproape cinci luni, timp în care circulaţia nu se va închide, ci se va derula pe jumătate de cale. Pe podul de la Malu Mare se circulă cu restricții încă de anul trecut.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova a dat luni ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare și consolidare a podului de pe Drumul Național (DN) 55 Craiova – Bechet, situat pe raza comunei Malu Mare. Refacerea acestuia a fost prevăzută în cadrul proiectului de reabilitare a DN 55, aflat în derulare, dar suspendat pe perioada iernii, iar de lucrări se vor ocupa italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA – firmă care a construit şi varianta de ocolire Craiova Sud), în asociere cu SC Secol România şi SC Acciona Ingenieria. „DRDP Craiova are în derulare execuţia de lucrări şi prestări servicii de proiectare (Proiect tehnic, Detalii de Execuţie şi Asistenţă Tehnică) la obiectivul «Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71 +100»(…) În cadrul acestui obiectiv este prevăzută şi reabilitarea podului existent DN 55 km 11+552. Conform Programului de execuţie pentru anul 2017, lucrările la «Pod km 11+552 peste pârâul Valea Ilenei, în localitatea Malu Mare» vor începe în aprilie 2017, durata de execuţie fiind de patru luni şi jumătate“, preciza, la începutul lunii ianuarie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, administratorul drumului.
DRDP a venit luni cu noi detalii privind modul în care se vor derula lucrările, menționând că podul va intra în reparații abia din a doua jumătate a lunii mai. În cele aproape cinci luni cât ar dura lucrările, pe podul de la Malu Mare nu se va închide circulația, ci se va derula pe jumătate de bandă. Restricții de circulație există însă în zonă încă din toamna anului trecut, iar lucrările ar putea îngreuna și mai mult traficul rutier. „Astăzi (luni, 24 aprilie – n.r.) s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare și consolidare a podului peste pârâul Valea Ilenei, din localitatea Malu Mare, există şi fondurile necesare, iar constructorul are cinci zile la dispoziție să se organizeze și să ia toate avizele necesare. Inclusiv de la Poliția Rutieră, pentru că este vorba de sistematizarea circulației. Traficul nu se va închide în zonă, iar pe pod se va circula pe jumătate de cale, pe toată perioada lucrărilor. Și acum sunt restricții rutiere și cred că va fi o adevărată provocare pentru constructor să reabiliteze podul sub trafic“, au explicat, pentru GdS, reprezentanți ai DRDP Craiova. Aceștia au mai precizat că lucrările vor începe cel mai probabil din a doua decadă a lunii mai pentru că „se așteaptă rezultatul unei noi expertize tehnice“: „Lucrările care trebuie executate se știu de anul trecut, dar s-a mai efectuat o expertiză la pod pentru a se stabili dacă ar mai fi nevoie și de altele suplimentare, iar rezultatul vine în două-trei săptămâni. Abia de atunci se va începe efectiv lucrul“.
Podul va fi lățit și prevăzut cu trotuare pietonale
Podul de la Malu Mare se degradase vizibil în ultimii ani, iar vara trecută s-a ales şi cu balustradele de beton distruse, în urma unui grav accident de circulaţie soldat cu doi morți (ambele mașini implicate în accident au rupt parapeții și s-au prăbușit în pârâu). Ulterior, pe pod s-au pus balustrade de protecție, s-a montat un semafor și s-a instituit circulație alternativă. Proiectul prevede ca podul să fie adus „la nivelul parametrilor actuali prevăzuţi pentru desfăşurarea în deplină siguranţă a traficului rutier“ și să aibă clasa E de încărcare. Pentru acest lucru sunt prevăzute mai multe lucrări de suprastructură şi infrastructură, care vor duce, în final, la lățirea carosabilului (7,80 metri) și la amenajarea unor trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime. „Ca suprastructură, vor fi executate lucrări pentru umplutură cale, umpluturi trotuar, parapet, pentru protecţia anticorozivă a betonului, urmând să fie montate şi cabluri de oţel de 30 de metri lungime. La tablierul existent (totalitatea grinzilor care formează sistemul de rezistenţă al unui pod metalic şi care susţine calea de circulaţie a acestuia – n.r.) se vor executa reparaţii cu mortare speciale pe toate suprafeţele degradate, trotuarul va fi asfaltat şi se vor monta borduri şi parapet metalic direcţional şi pietonal“, au mai precizat reprezentanții DRDP Craiova.
În ceea ce priveşte lucrările de infrastructură, acestea se referă, potrivit Direcției, la reparaţii locale cu mortare speciale, vopsele de protecţie anticorozivă, în timp ce „racordările cu terasamentele existente formate din aripi de beton vor fi dezafectate şi înlocuite cu aripi noi de beton armat, care se vor adapta la noua lăţime a podului“. Lucrări se vor efectua şi la albia pârâului, pentru asigurarea condiţiilor normale de scurgere a apelor urmând să se evacueze depunerile şi vegetaţia din albia minoră. Dacă nu vor exista sincope în executarea lucrărilor, podul de la Malu Mare ar urma să fie gata în luna octombrie.
Au fost reparate semafoarele de la Hanul Doctorului
După ce Gazeta de Sud a semnalat, săptămâna trecută, faptul că semafoarele de la intersecția Centurii de Nord a Craiovei cu strada Calea București, aflate în administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, s-au defectat din nou, angajații DRDP au remediat problema. „A fost schimbat un cablu care corodase din cauza infiltrațiilor de apă, iar din acest motiv semafoarele nu mai funcționau. Acum au redevenit funcționale și vor rămâne sub observație pentru a interveni din nou dacă va mai fi cazul“, au precizat reprezentanții DRDP Craiova.