4 C
Craiova
joi, 12 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCAO a băgat la apă asfaltul proaspăt turnat

CAO a băgat la apă asfaltul proaspăt turnat

Strada Dâmbovița, din cartierul craiovean George Enescu, are cel mult o lună de când a fost asfaltată. Totodată, aici au fost schimbate bordurile și au fost reamenajate trotuarele cu fonduri de la bugetul local. Minunea nu a ținut decât o lună, pentru că o conductă de apă rece care asigură consumul de la blocul 33B, scara 1, a crăpat. Avaria produsă nu putea fi rezolvată, bineînțeles, decât prin spargerea trotuarului proaspăt refăcut și totodată distrugerea spațiului verde din grădina blocului.
„S-a spart conducta de apă rece de la bloc. Este foarte veche, nu a fost schimbată la timp și s-a ajuns aici. Au venit de la Apă și au spart trotuarul, care nu are nici o lună de când a fost făcut, ca să înlocuiască țeava spartă“, a spus un proprietar din blocul 33B.
Reprezentanții Companiei de Apă Oltenia recunosc că au o avarie în zonă, dar nu au o explicație pentru faptul că nu și-au schimbat conductele vechi la momentul când au fost demarate lucrările aici. „Pe strada Dâmbovița avem o avarie la o conductă de apă care leagă blocul 33B la rețea. S-a intervenit prompt, iar în privința trotuarului, compania are contract cu firma Sondrio, care readuce carosabilul și căile pietonale la starea inițială“, a precizat ing. Mihaela Chirițescu, reprezentant CAO.

Groapă lăsată în mijlocul carosabilului pe strada Victor Papilian (Foto: Lucian Anghel)
Groapă lăsată în mijlocul carosabilului pe strada Victor Papilian (Foto: Lucian Anghel)

În ceea ce privește modul în care execută lucrările de refacere a carosabilului firma despre care face vorbire reprezentantul CAO, sunt multe exemple vizibile pe străzile orașului. O astfel de „refacere a carosabilului“ avem pe strada Victor Papilian din cartierul 1 Mai, în vecinătatea blocului H 1. „Pe strada Victor Papilian este un crater de 2/1m aflat pe carosabil în fața blocului H1. Menționez că această groapă se află acolo de mai bine de doi ani, timp în care am făcut numeroase sesizări la Telefonul Cetățeanului din cadrul Primăriei Craiova, dar fără nici un rezultat. Groapa este tot acolo și se mărește pe zi ce trece“, susține Mariana Marin, administratorul unei asociații de proprietari.
Pesemne este urma unei vechi intervenții de care a uitat și CAO, și firma care se ocupă cu refacerea carosabilului, sau mai degrabă cu nerefacerea străzilor sparte în urma unor avarii. Și cum unui „crater“ nu-i stă bine singur pe stradă, la câțiva metri de acesta, lângă o gură de canal, se văd semnele unei vechi intervenții. Poate CAO vrea să verifice dexteritatea conducătorilor auto care trec pe strada cu pricina…
Apa curge, nimeni nu intervine

O situație asemănătoare se întâlnește și în fața blocului K1 din cartierul 1 Mai. În urma producerii mai multor avarii la conducta de apă, operatorul de apă și canal a tot spart și peticit carosabilul. Conducta de apă a cedat din nou și apa țâșnește la suprafață de o săptămână, fără ca operatorul local să ridice un deget. Sute de metri cubi se scurg de zile bune pe carosabil, formând o baltă în fața blocurilor. „Aici au tot intervenit cei de la companie. Se sparge conducta, vin, sparg strada, pun un petic de asfalt și gata! Acum s-a spart din nou și apa curge râu pe stradă. Nu știu dacă a anunțat cineva la furnizor să vină să repare“, spune o locatară de pe strada Victor Papilian.
Avaria a fost anunțată, dar de intervenit nu a intervenit nimeni.
„O altă problemă este cu avaria din fața blocului K8. Aici o conductă de apă este spartă de o săptămână. Am anunțat la Compania de Apă, de la sector, din 1 Mai , dar nimeni nu a luat nici o măsura. Suntem ca în proverbul «apa trece, pietrele rămân»”, a mai spus Mariana Marin.
Între timp, apa iese de sub asfaltul peticit și formează la suprafață un mic râu care se scurge pe lângă bordură.

Ce spune regulamentul

„Pentru străzile în garanție, lucrările de investiții se pot executa numai cu refacerea în totalitate a carosabilului/trotuarului afectat, cât și a marcajului rutier, numai cu societatea care are în garanție strada/străzile afectate sau cu acordul scris al acesteia către altă societate specializată în lucrări de drumuri și agreată de Primăria Municipiului Craiova“, se arată în art. 38 din Regulamentul pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi din municipiului Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS