Reprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu şi autorităţile locale s-au întâlnit miercuri cu şefii Collini Lavori, constructorul variantei ocolitoare din municipiu. Motivul discuţiilor a fost legat de repararea în regim de urgenţă a străzii Între Jieţe, distrusă parţial de maşinile de tonaj greu care au transportat materialele grele folosite la construcţia şoselei şi a podurilor de pe traseul variantei de ocolire a oraşului Târgu Jiu. S-a stabilit ca lucrările de remediere a străzii să înceapă săptămâna viitoare. Reparaţiile vor viza o porţiune de drum de doi kilometri. „A fost o întâlnire în care s-au clarificat anumite lucruri. Avizul pentru transportul materialelor pe strada respectivă a fost dat de primărie cu condiţia să se repare zonele care vor fi afectate. Cetăţenii din zonă au cerut recent acest lucru, mai ales dacă s-a încheiat etapa de transport materiale. Luni se vor întâlni din nou autorităţile cu cei de la Collini Lavori şi vor marca zonele care au nevoie de reparaţii. La centură se lucrează în continuare şi este blocată în două puncte. Este vorba de familiile Badea şi Dodescu. Vedem ce se va stabili în instanţă. Mai avem de demolat în jur de 13 gospodării“, a declarat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale.
Buget de peste 151 de milioane de lei
Noua şosea ocolitoare a municipiului Târgu Jiu este construită de firma italiană Collini Lavori SPA. Bugetul pentru lucrări este de peste 151 de milioane de lei (fără TVA), dintre care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, restul de 15% fiind asigurate de către Guvernul României. Vor fi realizaţi peste 20 de kilometri de şosea, poduri şi traversări. Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, contractul trebuie executat în 24 de luni. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Centura va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D, incident în nord-vest.