Motoare puternice, mașini hibrid și ultimele modele de autovehicule de diverse mărci sunt expuse, de joi și până duminică, în parcarea Electroputere Mall, în cadrul unei noi ediții a Salonului Autoshow Oltenia.
Craiovenii pot vedea zilele acestea o diversitate de autovehicule de la cele mai ieftine, de producție autohtonă, de câteva mii de euro, și până la cele puternice, cu prețuri de zeci de mii de euro. Opt dealeri locali și regionali expun, începând de joi și până duminică, 82 de mașini din 17 mărci de autovehicule, în parcarea mall-ului Electroputere Parc, din Craiova, în cadrul celei de-a douăzecea ediții a Salonului Autoshow Oltenia, organizat de Camera de Comerț și Industrie Dolj.
Vizitatorii, unii dintre ei avizați, știau exact ceea ce vor să vadă la Autoshow.
„Caut o mașină medie, pentru o familie destul de numeroasă și care să aibă și raport calitate/preț foarte bun. M-am oprit la acest Suzuki Ignis. E o mașină mică pe care o poate conduce și soția. Și mai am o Toyota C-HR în vedere, cu motor hibrid, dar e ceva mai scumpă, ajunge la 31.000 de euro. Adică diferența între 12.000 – 13.000 de euro, cât aș da pe una din aceasta, și 31.000 de euro ar fi cam două de-astea pentru o mașină hibrid. Ca orice român, jumătate din bani i-aș pune la dispoziție din bugetul propriu, iar restul i-aș lua din bancă“, a spus Cristian Voinea, administratorul unei firme private de distribuție.
„Ne-a atras atenția Mitsubishi L 200. Vrem să ne cumpărăm și așteptăm să fie discounturi la Autoshow“, a spus Anca Țibreanu, vizitator. „Am venit întâmplător în zonă, dar mașinile ne-au atras atenția. Ne ocupăm cu agricultura noi și de aceea ne-a atras atenția această mașină. Celelalte sunt mai de oraș și, deocamdată, avem de oraș. L 200 este autoutilitară, este 4×4 și este o mașină de teren. Aș achiziționa-o în leasing, dacă mă voi hotărî“, a spus Aurel Țibreanu, cu o afacere în agricultură.
Ce părere au craiovenii de mașinile hibrid și de cele electrice
Unii dintre vizitatorii Autoshow și-au spus părerea despre noile tendințe în materie de autovehicule.
„Am studiat atât mașini-le hibrid, cât și pe cele electrice. La ora actuală, cele electrice au mai multe dezavantaje. Sunt foarte scumpe, iar pe traseele noastre nu prea găsim stații de încărcare. Încărcarea unei mașini electrice durează între două și patru ore și atunci timpul se mărește față de alimentarea unei mașini obișnuite, care durează 5-10 minute. Un traseu Craiova-Timișoara, pe care în mod normal îl faci în 6-7 ore, ar dura undeva la 11-12 ore, cu o mașină electrică. Nu rentează, pentru că mașinile sunt mici și sunt făcute, în general, pentru mersul în oraș. Avantajul foarte mare este că un consum mediu de 3,6 KW la 100 km înseamnă un consum de aproximativ 4 lei la suta de kilometri, ceea ce înseamnă că orice altă mașină, oricât de hibridă ar fi ea, nu are cum să ajungă la un astfel de cost de consum“, a spus Cristian Voinea, vizitator la Autoshow. „Mașinile hibride pornesc cu un cost cu 30-40% mai mare decât la o mașină obișnuită. Cel mai mare avantaj al unei mașini hibride este consumul redus, care este aproape la jumătate față de consumul unei mașini obișnuite“, a mai spus vizitatorul respectiv.
„Îmi plac mașinile hibrid. Acum sunt la modă și au un consum bun. În cele electrice, deocamdată, nu prea am încredere pentru că se consumă repede și poți să rămâi în pană. La un hibrid poți să îi mai pui benzină și te mai miști, dar la o mașină electrică ce îi faci dacă rămâi în pană? Am găsit în partea cealaltă o Toyota hibrid. De regulă, mașinile japoneze mă încântă. Eu am tot una japoneză, Mazda“, a spus Daniel Tăbârcă, alt vizitator.
Printre cele mai ieftine mașini expuse la Autoshow Oltenia sunt clasicele Dacia Logan, dar și Ford K+, la un preț de 7.700 de euro (prin programul Remat), iar cel mai scump vehicul expus este un autoturism 4×4, Mitsubishi Pajero, care are un preț de 40.200 de euro.
La Salonul Autoshow pot fi găsite mărci diverse precum: Ford, Opel, Audi, Volkswagen, Peugeot, Mazda, Suzuki, Dacia, Renault, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Fiat, Hyundai etc.