Situaţia privind traversarea căii ferate din Halta Bordei, atât de către maşini, cât şi de către oameni pare să nu aibă importanţă pentru Primăria Craiova. Chiar dacă problema din acea zonă trenează de ani de zile, nimeni nu s-a gândit să găsească o soluţie prin care acea cale ferată să fie traversată în condiţii de siguranţă. Mai mult decât atât, municipalitatea craioveană se face că nu ştie ce se întâmplă acolo.
De ani buni, oamenii care locuiesc în zona Haltei Bordei traversează zilnic, atât cu maşina, cât şi pe jos, calea ferată pentru a ajunge acasă sau pentru a merge în oraş. Mame cu copii, bătrâni, elevi care merg singuri la şcoală trec zi de zi peste calea ferată, fără ca cineva să se gândească la siguranţa lor. Pentru majoritatea oamenilor care traversează acea zonă nici nu prea mai contează dacă bariera este ridicată sau coborâtă, oricum nimeni nu-i opreşte să traverseze. Singurele care se opresc în faţa barierei sunt maşinile care nu ar avea cum să treacă pe sub ea. Cartierul din Halta Bordei s-a mărit foarte mult în ultimii ani, iar sute de case au fost construite. Oamenii din zonă se plâng că degeaba sunt la zi cu impozitele, dacă nimeni nu se gândeşte la ei.
Locuitorii din Bordei sunt conştienţi de pericol şi aşteaptă o soluţie din partea primăriei
Toţi oamenii care sunt nevoiţi să treacă zilnic calea ferată sunt conştienţi de pericole, însă nici nu prea au alte soluţii. „Ne este teamă să trecem, dar ne asigurăm cât putem de bine. Primăria ar trebui să facă ceva în această situaţie, o pasarelă cred că ar fi foarte bună. Dacă o luăm pe celelalte căi de acces durează prea mult, ocolim prea mult. Fiecare om intră prin zona în care are casa mai aproape“, a spus Irina, o femeie care traversează zilnic calea ferată din acea zonă.
„Locuiesc aici de aproape opt ani, mi-e frică atunci când trec, dar n-am încotro. Ar trebui să merg mult pe jos ca să o iau pe celelalte căi de acces. Primăria nu a făcut nimic, totul este aiurea. Şi trotuarele, şi străzile. Ar fi nevoie de un pasaj, dar probabil este prea scump. Chiar în primăvara asta a murit o femeie bătrână aici, a dat trenul peste ea“, a spus altă femeie.
Trecerea se face cu înţelegerea angajaţilor din haltă
Gazeta de Sud a mai atras atenţia asupra pericolului din zona Haltei Bordei, iar atunci un angajat al haltei mărturisea că trecerea nu este legală, ci la mica înţelegere. În plus, bariera ar trebui să stea tot timpul în poziţie orizontală. Doar cu înţelegerea angajaţilor de la CFR, barierele se ridică pentru maşinile care tranzitează zona, atunci când cei din haltă nu primesc informare cu privire la trecerea vreunui tren. În schimb, pietonii care traversează îşi asumă întreaga responsabilitate pentru o eventuală nenorocire. „Bariera se coboară ori de câte ori trec trenuri, însă la postul acesta de la Bordei bariera este prevăzută «închisă». Deci, maşinile nu au prioritate. Dacă trec cinci-şase trenuri, maşinile pot aştepta peste o oră. Asta e regula la bariera asta. Aşa că oamenii sunt nevoiţi de multe ori să ocolească şi să ajungă acasă pe Centura de Nord sau pe la hotelul Sydney. Noi aici primim comenzi telefonice de la Haltele Banul Mărăcine, Jiul, Craiova şi Plaiul Vulcăneşti, care ne spun când trec trenuri pe aici. În lipsă de trenuri, noi ridicăm bariera şi lăsăm maşinile să treacă, apoi coborâm la loc bariera. În această zonă ar fi cam greu să facă o pasarelă sau un pasaj, pentru că ar trebui spaţiu mai mare. Dar cu câteva sute de metri mai în faţă ar fi posibil. Se auziseră la un moment dat nişte zvonuri, dar nu s-a mai făcut nimic. Indicat ar fi să se facă pentru că trec foarte multe maşini pe aici. Şi oameni sunt mulţi“, a declarat un angajat CFR de la Halta Bordei.
Primăria, nepăsătoare în faţa acestei probleme
Gazeta de Sud a adresat primăriei câteva întrebări legate de situaţia din Halta Bordei, însă autorităţile locale se prefac că habar nu au de această situaţie cunoscută de întreg oraşul. În legătură cu soluţiile gândite pentru ca oamenii să traverseze în siguranţă, primăria nu are nici un răspuns. Se mulţumeşte doar să prezinte celelalte căi de acces pe care oamenii care locuiesc în Halta Bordei le au la dispoziţie pentru a ajunge acasă. „Accesul rutier şi pietonal către locuinţele situate în Halta Bordei se realizează prin Calea Bucureşti – Drumul Muntenilor, prin Centura de Nord sau prin Bariera Vâlcii. Pentru ca oamenii din acea zonă să intre sau să iasă în sau din cartier în siguranţă trebuie ca aceştia să utilizeze următoarele rute: prin Calea Bucureşti – Drumul Muntenilor, prin Centura de Nord sau prin Bariera Vâlcii“, se arată în răspunsul Primăriei Craiova.
Însă, spre exemplu, dacă o persoană care locuieşte pe Aleea 1 Cantonului şi se află pe bulervardul Decebal, exact la intersecţia cu strada Gârleşti, pe unde ar putea să ajungă acasă foarte repede dacă traversează calea ferată din Halta Bordei, şi apelează la intrarea de pe Drumul Muntenilor, va trebui să parcurgă cinci kilometri în plus. Dacă alege să ajungă acasă prin Bariera Vâlcii, va parcurge în plus aproape trei kilometri. La un calcul simplu, pentru varianta accesului prin Bariera Vâlcii, o personă care locuieşte pe Aleea 1 Cantonului şi vine de pe bulevardul Decebal va trebui să meargă în plus 120 de kilometri pe lună, dacă iese cu maşina cinci zile pe săptămână.