Nu au văzut niciodată o lopată de asfalt, iar de trotuare nici nu poate fi vorba, pentru că sunt străzi pavate cu piatră de râu din perioada de dinaintea anilor ‘90. Este vorba despre străzile care fac legătura între strada Toporași și Craiovești din cartierul Craiovița Nouă, străzi cu piatră de râu, cu borduri măcinate, fără trotuare, dar cu gropi și hârtoape care fac cu brio concurență ulițelor din mediul rural. Așa arată străzile Trifoiului, Albăstrele, Tufănele, Giuseppe Verdi, Macului, Nufărului și Micșunele. Locuitorii spun că așteaptă de 25 de ani să li se modernizeze strada. Mai mult, administrația locală le-a spus că străzile din această parte a orașului figurează ca fiind asfaltate de peste 15 ani. „Noi facem demersuri de 25 de ani la primărie. Strada noastră a fost o stradă pietruită, relativ bună, dar după lucrările de canalizare și introducere a gazelor s-a stricat definitiv. Mai multe persoane de pe stradă au mers la primărie și li s-a spus că este asfaltată de vreo 15 ani. Noi nu facem parte din Craiova? Este lipsă de interes din partea autorităților. Zona s-a schimbat, oamenii au case frumoase, mașini bune, dar strada a rămas ca în trecut. Eu și fiul meu am dat anul acesta pentru repararea mașinilor 1.000 de lei“, spune Radu Florin, localnic pe strada Albăstrele.
Strada Albăstrele, dar și cele învecinate ei sunt pline de denivelări şi de gropi. Este un coșmar să ajungi cu mașina pe una dintre aceste străzi. Localnicii sunt nevoiți să îndure acest calvar zilnic, fie că sunt cu mașina sau pe jos, fiindcă nici trotuarele nu arată prea bine. Localnicii au așteptat intervenția autorităților, dar cum aceasta a întârziat să apară, mulți dintre ei și-au amenajat în dreptul proprietății trotuarele fie din beton, fie din pavele și dale. „Strada Trifoiului este făcută praf. Aceasta este trecută la primărie ca fiind asfaltată. S-a făcut canalizarea pe vremea lui Bulucea și așa a rămas, într-o situație deplorabilă, nu are asfalt, nici trotuare. Primarul care a venit acum ar trebui să o facă“, spune un localnic de pe strada Trifoiului.
Ce răspunde regia subordonată primăriei și căreia îi revine sarcina să paveze cu piatră de râu sau piatră cubică străzile din Craiova?
„Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova execută lucrări de refacere a străzilor cu piatră cubică sau bolovani de râu la comanda Primăriei Municipiului Craiova. În aceste lucrări nu intră reabilitarea trotuarelor. Reabilitarea cu asfalt a străzilor se face numai de către Primăria Craiova. În ceea ce privește lucrările de refacere cu piatră cubică a străzilor menționate, strada Albăstrele intră în reabilitare începând de luna viitoare. Pe strada Micșunele s-au executat lucrări de reparație în anul 2015 și nu se mai intervine momentan, strada Macului se află în lucru, iar pe strada Verdi s-au finalizat lucrările de refacere“, se menționează într-un răspuns dat de reprezentanții RAADPFL.
În altă zonă a orașului, alte străzi, Câmpia Islaz și Alexandru cel Bun. Sunt străzi asfaltate și cârpite de-a lungul zecilor și zecilor de ani, cu trotuarele pline de buruieni. Bordurile nu se mai cunosc, iar gurile de canal s-au afundat în asfaltul măcinat, până s-au transformat în gropi. Ambele străzi sunt brăzdate de cârpeli și șanțuri peste care s-a turnat covor asfaltic după ce au avut loc intervenții pentru introducere sau reparații utilități. Trotuarele sunt un amestec de plăci din beton, asfalt și dale din perioada anilor ‘70 printre care răzbat rădăcinile copacilor aflați de-a lungul celor două artere de circulație. Pe strada Câmpia Islaz se află sediul Biroului Poliției Rutiere, Căminele Studențești de la Agronomie și Atelierele Facultății de Agronomie. Reprezentanții administrației locale craiovene susțin că acestea vor fi cârpite, până le va veni rândul la modernizare. „Strada Câmpia Islaz este prinsă pe acordul cadru pe reparații până la sfârșitul acestui an. Partea cuprinsă între bulevardul Știrbei Vodă și strada Gheorghe Bibescu a fost modernizată cu ani în urmă. În ceea ce privește strada Alexandru cel Bun, unde avem două tronsoane, unul cu piatră de râu, altul cu covor asfaltic, precizez că această ultimă parte este prinsă pe investiții, proiectul urmează să fie scos la licitație anul viitor, având o valoare estimativă de 96 de milioane de lei“, a a precizat Marian Ghencioiu, șef Serviciu Administrare și Întreținere Drumuri din cadrul Primăriei Craiova.