Producția noului model EcoSport intră în linie dreaptă, la uzina Ford din Craiova: sunt angajați 975 de oameni, în special operatori de bandă, și s-a decalat perioada de concedii, pentru a se pregăti producția noului model. Au fost realizate deja șase prototipuri ale noului mini-SUV, care se va produce la Craiova cu o cadență zilnică aproape dublă față de B-Max.
În fabrica Ford din Craiova este forfotă mare, în această vară, în condițiile în care se pregătește intens producția noului mini-SUV de oraș EcoSport, care va apărea în toamna acestui an. În această perioadă, producătorul auto face aprovizionarea de la furnizori cu piese pentru asamblarea modelului EcoSport.
10.000-11.000 de mașini pe lună?
Potrivit unor surse din fabrică, la Craiova s-au produs primele șase prototipuri ale noului model EcoSport, însă până în acest moment nu au început să fie testate pe străzile municipiului. Vor rula pe străzi în perioada următoare, pentru a fi testate. Producția de masă a noului model este așteptată să demareze în uzina craioveană din luna octombrie a acestui an. Conform acelorași surse apropiate afacerii, cadența de producție va fi de aproximativ 500 de vehicule EcoSport pe zi, ceea ce este cu mult peste producția de B-Max, model care se fabrică în prezent în 280-290 de exemplare pe zi. Ford Craiova va ajunge la o cadență de producție de 500 de exemplare pe zi înspre finalul anului și începutul anului viitor. Dacă s-ar menține volumul zilnic de producție, atunci într-o lună fabrica din Craiova ar produce 10.000-11.000 de unități. Din statisticile publicate de site-uri specializate, EcoSport s-a vândut anul acesta în Europa, în medie, în aproximativ 6.000 de unități pe lună .
Se va lucra în două ture la secția de asamblare
După ce mulți ani la rând a procedat la disponibilizări voluntare, anul acesta Ford angajează 975 de persoane, majoritatea operatori de bandă, care vor lucra în special la linia de asamblare a autovehiculelor. În luna august, se estimează că procedurile de angajare vor fi încheiate, iar toți cei selectați va trebui să fie chemați la lucru până la acea dată. Din toamna acestui an, se va lucra în două schimburi, în Secția de Montaj General, cu câteva sute de oameni pe fiecare schimb (de la 8.00 la 16.00 și de la 16.00 la 00.00).
Din octombrie se vor produce ambele modele B-Max și EcoSport, pe aceeași linie de producție, ceea ce face ca până atunci să fie pregătiți și noii muncitori. Conform unor date din interiorul fabricii, noii angajați ca operatori de bandă au salarii ceva mai mici decât cei angajați la Ford în urmă cu câțiva ani și mult mai mici decât angajații vechi, preluați de la fosta Daewoo.
Compania a decalat perioada de concedii din luna august în luna septembrie, pentru a putea fi pregătită până atunci linia de producție pentru noul EcoSport și întreaga capacitate de producție, potrivit unor surse din fabrică. Așadar, de pe 1 septembrie până pe 22 septembrie, Ford se va afla în perioada pe care compania o numește „remont general“, când sunt toate secțiile închise pentru a se putea interveni cu echipele de mentenanță și pentru a se efectua alte operațiuni tehnice care pregătesc echipamentele Ford pentru încă un an de producție.
Potrivit calendarului actual anunțat de Ford în fabrică, în octombrie va fi lansată producția de EcoSport. În același timp, se va diminua producția de B-Max, însă nu se știe momentan cu câte unități pe zi.
Ford va produce la Craiova EcoSport întregul volum care se va vinde pe piața europeană și care până acum se fabrica în India.
GdS a adresat întrebări companiei Ford legat de volumele de producție și de calendarul de producție al noului model EcoSport, însă producătorul auto nu comentează, momentan, cifrele legate de volumul de producție, dar a confirmat că producția de masă a EcoSport începe „în toamna acestui an“. Ford a confirmat că s-a decalat perioada de remont în luna septembrie. Producătorul auto confirmă că angajările de personal sunt pe ultima sută de metri. „Procesul de selecție a noilor angajați a început în luna aprilie și se va derula până la finalul lunii iulie. Din luna august, ne vom bucura să-i putem primi pe noii noștri angajați, iar aceștia vor începe un program de formare specific pentru a înțelege Sistemul Global de Producție Ford, precum și rolurile pe care le vor avea în pregătirea lansării viitorului EcoSport“, a spus Marina Babară, directorul departamentului de Resurse Umane al Ford România.
Au crescut vânzările de EcoSport în Europa
Pe piața europeană, Ford EcoSport s-a vândut inițial în volume ușor mai mari decât B-Max-ul produs la Craiova. Anul acesta, volumele de vânzări de EcoSport pe piața europeană au început să crească semnificativ, ajungând aproape duble față de vânzările de B-Max. Astfel, dacă în ianuarie 2015 se vânduseră 2.900 de unități EcoSport în toată Europa, în ianuarie 2016 se vânduseră 4.398, iar în ianuarie 2017 vânzările au crescut la 5.073 de unități. Vânzările mini-SUV-ului care se va produce la Craiova au crescut și în februarie, însă cea mai mare creștere de anul acesta s-a evidențiat în luna martie, când vânzările de EcoSport în Europa au urcat de la 6.354 de unități în luna similară din 2016, la 9.279 în martie 2017. O ușoară scădere a vânzărilor a fost în aprilie 2017, când s-au vândut mai puțin cu 96 de unități decât în luna similară din 2016, potrivit informațiilor publicate de site-urile oficiale autorizate, care monitorizează toate vânzările auto din Europa. În total, pe primele patru luni din 2016 se vânduseră în Europa 19.615 de unități EcoSport, iar în același interval din 2017 se vânduseră 23.272 de exemplare, mai mult cu 3.657 ca anul trecut. În medie, anul acesta s-au vândut în Europa 5.818 vehicule pe lună. Media vânzărilor de B-Max în Europa în 2017 este de 3.640 de unități pe lună.