4 C
Craiova
marți, 12 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPasajele Craiovei, în continuă degradare

Pasajele Craiovei, în continuă degradare

Pasajele din Craiova se degradează văzând cu ochii și, deși au trecut câţiva ani de la inaugurare, nu s-a mai făcut nicio îmbunătăţire la niciunul dintre ele. Chiar dacă atât pasajul subteran, cât şi cel suprateran se află pe artere intens circulate, primăria ignoră faptul că acestea au nevoie de reparaţii.

Pasajul suprateran din centrul oraşului, inaugurat în iulie 2012, arată din ce în ce mai rău, iar traversarea lui cu maşina a devenit inconfortabilă. Asfaltul de lângă linia de tramvai ce trece pe pasajul suprateran a început să se macine şi este ciuruit pe porţiuni destul de mari. Vopseaua de pe pereţii laterali ai pasajului s-a decojit şi arată foarte rău. De asemenea, cele două îmbinări metalice de pe pasaj sunt mai mult decât supărătoare când treci peste ele cu maşina. Este nevoie să încetineşti foarte mult pentru a micșora disconfortul, altfel trecerea peste ele face maşina să sară, iar zgomotul telescoapelor se aude destul de puternic. Mai mult decât atât, marcajul liniilor continue de la marginile străzii nu se mai vede aproape deloc. Sub pasaj, o altă mare problemă. Două compensatoare ale pilonilor lipsesc, iar unul stă atârnat, fără să aibă vreo utilitate. În februarie 2016 au apărut nişte fisuri la unul dintre piloni, iar de atunci problemele s-au ţinut lanţ. La aproximativ un an de când s-au constatat aceste fisuri, proiectantul a decis că patru dintre amortizoare vor trebui trimise la producător, în Italia, pentru a li se face o reglare suplimentară. Însă a trecut de atunci o jumătate de an, perioadă în care nu s-a mişcat nimic. Toate reparaţiile ar trebui suportate de către constructorul pasajului, firma SCT București, însă aceasta se află în insolvenţă. Autorităţile din Craiova spun că au solicitat SCT Bucureşti să repare defecţiunile, însă firma nu s-a implicat. „Pasajul suprateran are o problemă. Chiar ieri (marţi – n.r.) am discutat cu reprezentanţii din primărie care s-au ocupat de acest proiect. Este demarată procedura de executare a garanţiei pentru că executantul pasajului, SCT Bucureşti, a falimentat şi nu a mai răspuns la nicio solicitare din partea noastră pentru a repara defecţiunile. Acum se lucrează în paralel la o procedură de achiziţie pentru tot ce ne trebuie acolo. Este complicat pentru funcţionarii noştri pentru că este prima dată când execută o garanţie“, a declarat Mihail Genoiu, primarul Craiovei. Șoferii craioveni mai au de aşteptat până când toate procedurile vor fi puse la punct.

În pasajul subteran, veşnic probleme

Nici pasajul subteran, deschis în septembrie 2013, nu este mai bine îngrijit. Acesta a fost degradat atât de tirurile care au intrat în el fără să respecte limitatorul de înălţime, cât şi de trecerea timpului. Pereţi murdari, marcaje rutiere şterse, lămpi de iluminat defecte, plăcile de pe pereţi stricate şi zgâriate – aşa arată interiorul pasajului. De asemenea, tavanul este zgâriat de la un capăt la altul de tirurile care au trecut prin el. Limitatoarele de viteză de la intrările în pasaj nu au mai fost înlocuite, iar o parte din şanţul care se formase la intrarea dinspre Calea Bucureşti a fost acoperită cu pavele pătrate. O altă problemă a pasajului subteran este aceea că rămâne destul de des fără energie electrică. Chiar dacă Mihail Genoiu promitea la începutul anului, când era viceprimar al Craiovei, că lucrurile se vor remedia după ce se va face o analiză atentă, nimic nu s-a schimbat. Pasajul subteran a fost construit de firma Mitliv.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS