4.5 C
Craiova
vineri, 27 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjMateriale folosite în premieră în România la lucrările de pe DN 66

Materiale folosite în premieră în România la lucrările de pe DN 66

Plasa metalică este realizată de o societate din străinătate
Plasa metalică este realizată de o societate din străinătate

Lucrările de reabilitare a DN 66 în Defileul Jiului continuă şi în aceste zile. Constructorii spanioli de la firma Copisa folosesc în premieră o plasă metalică aplicată peste stratul de asfat în zona dalelor de beton. Plasa metalică este realizată de o societate din străinătate. Materialul respectiv se aplică peste stratul de asfalt şi asigură o rezistenţă mai bună a lucrării. Potrivit lui Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale, deşi lucrările au fost atribuite firmei din Spania, pe şantierul Drumului Naţional Bumbeşti-Jiu – Petroşani se lucrează cu ingineri români şi se asigură materialele şi calitatea prevăzută de legislaţia europeană. Şoferii vor putea să verifice încă din acest an modul în care spaniolii şi românii au lucrat la drumul european ce traversează Defielul Jiului şi care face legătura între judeţele Gorj şi Hunedoara.

Plasa a fost testată în prealabil

Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu, a mai declarat că în zona Defileului infrastructura a fost afectată de-a lungul anilor. Noile materiale folosite în Defileul Jiului preiau toate vibraţiile şi asigură o rezistenţă mai bună a asfaltului. Iniţial, a fost montată plasă experimentală într-o anumită zonă, iar, ulterior, soluţia a fost aprobată de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră. Astfel, plasele metalice vor fi aplicate pe întreg traseul şoselei din Defileul Jiului. „A fost o soluţie tehnică testată în prealabil, după care a venit aprobarea companiei. Este folosită în alte ţări şi acum, în premieră pe ţară, în Defileul Jiului. Conferă o mai mare stabilitate şi preia toate forţele care se exercită în zona dalelor din beton. Asta înseamnă prelungirea vieţii unor lucrări şi economie de fonduri. Probabil că va fi folosită şi în alte zone ale ţării. Este realizată de o firmă din străinătate plasa metalică respectivă“, a menţionat Ion Tudor, directorul Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale.

Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 2014

Contractul de reabilitare a DN 66 Bumbeşti-Jiu – Petroşani a fost semnat între CNADNR şi asocierea de firme Copisa Constructora Pirenaica (Spania) – Chiruli Andrea Impresa Individuale (Italia) – Coremi Inter (România) şi avea o durată de execuţie de doi ani. Valoarea lucrărilor de modernizare este de 150 de milioane de lei. Bugetul total este de 185 de milioane de lei. Contractul între beneficiar şi compania de drumuri a fost semnat în luna iunie 2012. Astfel, lucrările ar fi trebuit să fie gata în anul 2014. Acest lucru nu a fost posibil din cauza unor întârzieri mari şi a necesităţii consolidării şi reconsolidării versanţilor în mai multe puncte, astfel încât să nu mai existe căderi de stânci în Defileul Jiului. Au fost aplicate plase de protecţie. Prin urmare, carosabilul va fi gata după aproape cinci ani, însă lucrările vor continua şi anul viitor cu podul şi parcarea de la Lainici. Şi aici este vorba de o dispută cu o obşte şi cu administraţia Parcului Naţional „Defileul Jiului“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS