2.9 C
Craiova
joi, 26 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFord EcoSport a intrat în producție la uzina din Craiova

Ford EcoSport a intrat în producție la uzina din Craiova

Producătorul auto Ford a anunțat intrarea în fabricație a mini-SUV-ului EcoSport la uzina de la Craiova. Doar 25-30% din componentele mașinii sunt produse în România. Oficialii Ford discută de zece ani cu statul român despre construirea unei autostrăzi, dar s-au ales doar cu promisiuni, la fel ca și cetățenii acestei regiuni. În lipsa unei autostrăzi Craiova-Pitești, Ford anunță că 90% din producția de EcoSport va fi transportată pe calea ferată.

Lansarea producției de Ford EcoSport la Craiova (Foto: Lucian Anghel)
Lansarea producției de Ford EcoSport la Craiova (Foto: Lucian Anghel)

Ford a anunțat, joi, la Craiova, într-un cadru festiv, intrarea în producție a celui de-al doilea model pe care compania îl produce la Craiova, respectiv noul EcoSport. Evenimentul s-a desfășurat în prezența unor înalți oficiali ai statului român, ambasadori, deleri auto și mulți alții, precum și în prezența angajaților companiei și a colaboratorilor uzinei.
Pilotul Simone Tempestini, fost campion mondial la raliuri, a deschis ceremonia, fiind moderatorul evenimentului, și a menționat că investiția companiei în lansarea noii producții de EcoSport a fost de circa 200 de milioane de euro.
John Oldham, directorul general al Ford România, a menționat că noul model EcoSport destinat pieței europene se va produce exclusiv la Craiova și a menționat că întregul succes legat de producție se datorează angajaților uzinei. Totodată, el le-a urat bun venit angajaților care anul acesta s-au alăturat echipei Ford din Craiova.

Klaus Iohannis: „Ocupăm locul 15 în Europa la producţia de autoturisme“

Președintele României, Klaus Iohannis, prezent joi la Craiova pentru a doua oară în această săptămână, a precizat: „Mă bucur să văd aici oameni valoroşi, plini de entuziasm. Odată cu industria din România, ţara noastră îşi creează o imagine puternică pe piaţa din Europa. Ocupăm locul 15 în Europa la producţia de autoturisme. Industria de autoturisme din țara noastră a ajuns la 13% din PIB şi un sfert din exporturile totale ale României. E un sector foarte important pentru economia noastră. Evident, lucrurile trebuie să evolueze şi mai mult. Ţara noastră are un potenţial economic deosebit, fapt deja confirmat. Este esenţial să fim conştienţi că şansa României este dezvoltarea economică. Una sănătoasă, care să fructifice avantajele pe care le avem. Dumneavoastră, oamenii locului, ştiţi cel mai bine cum s-a dezvoltat tradiţia craioveană în domeniul auto. Este foarte important că Ford duce mai departe această tradiţie şi împreună aveţi un rol important în dezvoltarea municipiului şi judeţului“.
Președintele a atras atenția că infrastructura de transport este în strânsă legătură cu investițiile în economie. „Ca urmare a investiţiilor străine, Craiova redevine un important centru industrial al României. M-aş bucura să se înţeleagă, măcar în al 12-lea ceas, că politicile adverse nu fac bine nimănui. Investiţiile străine consolidează capitalul românesc. Una dintre cerinţele esenţiale pentru creşterea economică este o infrastructură de transport dezvoltată. Aceasta trebuie să fie prioritatea oricărui guvern. Am discutat cu premierul şi am primit toate promisiunile necesare. Îmi exprim speranţa că noul model EcoSport va deveni o nouă poveste de succes a companiei Ford“, a mai declarat preşedintele ţării, Klaus Iohannis.
Premierul Mihai Tudose, prezent la evenimentul de la Ford, a urcat la pupitru după Iohannis, precizând că „din punct de vedere al infrastructurii suntem în grafic“, stârnind un murmur în sală. După care, premierul și-a nuanțat declarația, precizând că, de fapt, se lucrează la drumuri în diverse zone ale țării.

Legătură strânsă între investiții și infrastructură

Ambasadorul Statelor Unite ale Americii la București, Hans Klemm, a menționat că investiția de 200 de milioane de euro efectuată de Ford la Craiova pentru demararea producției EcoSport este o dovadă a deschiderii României față de investițiile americane. Și Hans Klemm i-a felicitat pe toți angajații Ford România. Steven Armstrong, vicepreședinte al grupului și președinte al Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a menționat că se așteaptă ca vânzările de Ford EcoSport să crească în Europa în perioada următoare. Oficialul Ford Europa a mizat, în continuare, pe importanța construirii de autostrăzi în România: „Salutăm faptul că reprezentanții guvernului recunosc importanța infrastructurii de transport și doresc să subliniez cât de importantă este respectarea calendarului (privind construirea de autostrăzi – n.r.), având în vedere creșterea producției la Ford“.

Ford angajează 1.700 de persoane anul acesta

Angajații vechi și noi ai fabricii auto din Craiova au luat parte la ceremonia de lansare a producției EcoSport (Foto: Lucian Anghel)
Angajații vechi și noi ai fabricii auto din Craiova au luat parte la ceremonia de lansare a producției EcoSport (Foto: Lucian Anghel)

Compania a angajat în 2017, până acum, circa 1.300 de persoane, fiind în proces de recrutare până se va ajunge la aproximativ 1.700 de oameni noi în uzină, anul acesta. Noii angajați sunt, în mare parte, calificați la locul de muncă, iar operatorii de la banda de producție sunt plătiți cu circa 1.400-1.450 de lei net pe lună.
Până la sfârșitul anului, producția de EcoSport va crește treptat la Craiova. De vineri încep să se producă doar câteva autovehicule pe zi, fără ca oficialii să dezvăluie cadența zilnică de producție, urmând ca spre finalul anului să se ajungă la circa 300 de EcoSport pe fiecare schimb, dacă planurile de producție nu se vor schimba până atunci. Directorul general al Ford România, John Oldham, a declarat joi că nu poate să divulge noile volume de producție ale EcoSport, însă se presupune că vor fi mai mari decât la B-Max. Pe un singur schimb, se produceau în uzina Ford circa 285 de mașini pe zi. Ford va introduce și al doilea schimb abia la sfârșitul lunii noiembrie sau la începutul lunii decembrie, când se așteaptă ca producția de EcoSport să înceapă în forță. Potrivit unor surse demne de încredere, volumele de producție ar putea urca la 600 de vehicule pe zi, după ce se introduce și al doilea schimb, dacă va exista o cadență de producție mai mare decât la B-Max.
Oficialii Ford estimează că în decembrie sau ianuarie 2018 noul model va apare în showroom-uri, pe piețele europene. Deși conducerea Ford nu a avansat un preț pentru noul model care se va fabrica la Craiova, surse din piață spun că prețul de pornire va fi de 15.000-16.000 de euro, inclusiv în varianta cu tracțiune integrală.

Ce componente ale EcoSport sunt fabricate la Craiova

Directorul general al Ford România, John Oldham, a precizat că 25-30% din componentele noului EcoSport sunt produse în România, la cei zece furnizori pe care Ford îi are în țara noastră.
Oldham mai crede că în viitorul apropiat va crește numărul de furnizori ce se vor reloca în România, astfel că procentul de integrare a autovehiculului să fie mai mare, fără a da un orizont de timp când vor mai veni alți furnizori de componente auto în Craiova.
După cum se știe, în momentul în care Ford a cumpărat fabrica auto din Craiova și-a adus în România și o parte a furnizorilor de compente auto, care și-au deschis operațiuni de producție în țară, fie pe platforma industrială de la Ford, fie în județul Olt. O mare parte a acestor furnizori vor produce de acum încolo componente pentru noul model asamblat la Craiova. Astfel, Khirchhoff Automotive va fabrica părți din caroserie pentru EcoSport, cum ar fi șasiul. Adient (fostul Johnson Controls) va produce scaunele pentru Ford EcoSport. Britanicii de la Magna vor produce la Craiova bara din față parașoc, precum și bara de protecție din spate. Țeava de eșapament este fabricată de Faurecia, iar rezervorul este făcut de Kautex Textron. Cablajele de la noul autovehicul sunt fabricate la Yazaki Caracal. Singurul furnizor care încă nu se regăsește pe lista celor care vor produce pentru Ford Craiova este IAC Balș, care fabrică pentru B-max planșa de bord, plafonul de plastic și consola.
Motorul pe benzină EcoSport de 1,5l este fabricat la Craiova, în timp ce motorul Diesel Eco Blue de 1,5 l este produs în Marea Britanie.
La finalul festivităților, președintele Klaus Iohannis și-a făcut apariția pe pista de încercări de la Ford, el ocupând locul din dreapta al noului model EcoSport, în timp ce la volan se afla pilotul de raliuri Simone Tempestini. Iohannis s-a urcat apoi la volanul EcoSport, iar după un tur de pistă a spus că a fost impresionat de autovehicul și că mașina se comportă foarte bine.

90% din mașini vor fi transportate pe calea ferată

Deși Ford discută de aproape zece ani cu reprezentanții guvernului despre construirea unei autostrăzi Craiova-Pitești, și de această dată oficialii Ford s-au ales cu promisiuni. Întrebat cum vor fi transportate autovehiculele produse la Craiova, în lipsa autostrăzii Craiova-Pitești, John Oldham a precizat că, la fel ca în cazul B-Max, 90% din mașinile EcoSport vor fi transportate pe calea ferată (până la Constanța, iar de acolo sunt încărcate pe vapor și trimise în Europa) și doar 10% vor fi încărcate pe tiruri și transportate pe calea rutieră, de la Craiova către Vest. Oficialul Ford a menționat clar că pentru Ford ar fi mult mai utilă o autostradă Craiova-Pitești decât una către Vest, pe considerentul că de la Pitești există alte legături rutiere bune către Vestul țării, cum ar fi ruta Pitești-Arad.
Pe piețele din Europa, anul acesta s-au vândut, în medie, 5.000-6.000 de autovehicule EcoSport.

Ce noutăți tehnice aduce noul EcoSport

Până acum, vechiul model EcoSport se fabrica în India. Producția de Ford EcoSport pentru Europa se realiza doar la Craiova. Noul model va avea motorizări diferite, în varianta Diesel mașina fiind echipată cu motorul Eco Blue de 1,5 l, care dezvoltă o putere de 125 de cai putere, iar varianta pe benzină va fi echipată cu motorul EcoBoost produs la Craiova. Va fi disponibilă, în premieră, versiunea sportivă EcoSport ST-Line. Tot în premieră se va produce EcoSport la Craiova și în varianta 4×4, Diesel.
Ford informează că, din punct de vedere al tehnologiilor sofisticate, noul EcoSport va avea conectivitate SYNC (sistem de comunicare, navigare și multimedia), cu o consolă cu ecran de 6,5 și 8 inch, Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil și o cameră de marșarier. Consumul mixt de carburant la varianta Diesel este de 4,5 litri/100 km, informează producătorul auto, în timp ce emisiile de CO2 ajung la 119 grame/km. De la mijlocul lui 2018, EcoSport pe benzină, echipat cu motorul EcoBoost de 1l, va fi prezent în variantele de 140 cp și 125 cp.
Designul robust al noului model EcoSport păstrează trăsăturile vechiului model, reflectând liniile lui Kuga și ale lui Edge. Ușa portbagajului nu se deschide în sus, ci pe laterală, la fel ca la vechiul model.
Pe piața europeană, competitorii de top ai lui EcoSport, din aceeași gamă de SUV-uri, sunt Renault Captur, Peogeot 2008 și Opel Mokka.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS