6.7 C
Craiova
vineri, 13 decembrie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCe străzi se mai asfaltează în Craiova anul acesta?

Ce străzi se mai asfaltează în Craiova anul acesta?

Unele străzi din Craiova care au primit pe ultima sută de metri șansa de a fi reparate sau modernizate și la care lucrările au demarat în urmă cu o lună sau chiar mai mult se află încă în așteptarea stratului de asfalt izbăvitor. Pe anumite sectoare, unele artere au fost asfaltate, dar au rămas și porțiuni unde carosabilul a fost decopertat, iar bordurile vechi scoase și lăsate în drum. Acest lucru a fost sesizat și de câțiva cititori GdS, care se întreabă dacă se va reuși până la urmă asfaltarea străzilor cu pricina în acest an.

Șantierele de pe străzile Craiovei se apropie de final, dar mai există încă în oraș drumuri pe care se lucrează. Unele au stat însă foarte mult timp decopertate, fără ca firma de construcții să revină pentru a turna și stratul de asfalt. O astfel de stradă aflată de mult timp în lucru și neterminată este Anul 1848, unde muncitorii s-au mișcat repede cu decopertarea, dar foarte încet cu asfaltarea. Lucru sesizat și de câțiva cititori GdS, care se întrebau zilele trecute dacă aceasta va mai fi asfaltată. „Pe strada 1848 nu s-a făcut nimic de peste două luni. Și este încă decopertată“, ne-a transmis Paul Gheorghe. „Strada Anul 1848 este decopertată de astă-vară și nu s-a mai făcut nimic! Se mai face ceva?“, este mesajul primit de la Cristian Tatomirescu.
Lucrările pe artera respectivă au început în urmă cu câteva luni, când a fost răzuit asfaltul vechi pornind de la intersecția cu Nanterre. Constructorii au mers cu decopertarea străzii Anul 1848 până la intersecția cu strada Tudor Vladimirescu și s-au oprit. Cu asfaltarea a fost însă mult mai greu. În prezent, este turnat asfalt doar pe primul sector, cel dintre strada Nanterre și strada Împăratul Traian, în timp ce pe tronsoanele cuprinse între străzile Împăratul Traian și Sfinții Apostoli, respectiv Sfinții Apostoli și Tudor Vladimirescu este încă șantier și pe ambele s-au montat bordurile noi. De asfaltare nu se punea încă problema.
Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, preciza, miercurea trecută, într-o conferință de presă, că „mai sunt încă străzi la care se lucrează pe reparații“, dând ca exemplu și strada Anul 1848, pe lângă străzile Rovine, Craiovești și Vlad Țepeș, dar nu a dat și un termen în ceea ce privește finalizarea lucrărilor. Edilul a dat însă de înțeles că lucrările se vor încheia anul acesta. El a mai precizat că nu s-a mers chiar așa de încet cu asfaltarea, oferind ca exemplu strada Toporași. „Aici nu s-a mers chiar așa de greu, dar au fost și alte lucrări în zonă. Acum se lucrează la bordurile de la trotuare, la bordurile de la carosabil, la șapa de la trotuare și la primul strat de asfalt“, explica primarul Genoiu. Joia trecută, pe strada Toporași s-a turnat asfalt pe un tronson, iar pe al doilea abia se scoseseră bordurile și până ieri încă nu au fost puse cele noi și nu s-a asfaltat.

De ce s-a asfaltat strada Razelm?

Edilul Craiovei a pomenit și de străzile care nu sunt prinse în programul de reparații, în baza acordului-cadru încheiat cu firma Delta ACM, ci în programul de investiții al primăriei, prin care străzile sunt reabilitate complet. „Pachetul cu străzile Izvorul Rece, Eliza Opran și Razelm s-a finalizat, iar la unele s-a solicitat recepția. Pentru străzile Alecu Russo și Maria Rosetti s-a dat ordinul de începere a lucrărilor și se vor finaliza până la sfârșitul anului, iar cu acestea se închide pachetul de străzi de periferie pe care le-am avut în procedură de execuție în 2017“, a spus Mihail Genoiu. Din pachetul cu străzile modernizate se desprinde însă o arteră a cărei asfaltare pare să nu aibă logică: strada Razelm.
Drumul are doar trei metri lățime și 148 metri lungime și este înconjurat de zeci de străzi mult mai mari și mai late, din pământ sau piatră cubică, pline de gropi, cum ar fi Căprioarei (500 metri lungime, 6 metri lățime), Cerbului (283 metri lungime, 7 metri lățime), Rîndunelelor (478 metri lungime, 8 metri lățime) sau Techirghiol (240 metri lungime, 10 metri lățime). „De doi ani fac solicitări la primărie să se asfalteze și strada asta. S-a asfaltat de câteva zile, mai sunt probleme cu apa, că acum băltește prin unele locuri, dar în rest arată bine. Înainte era o stradă de pământ, așa a stat 50 de ani. E îngustă, abia încape o mașină, dar așa a fost făcută“, susține Ioan Popa, un craiovean care locuiește pe strada Razelm. În schimb, alți localnici se întreabă care a fost logica asfaltării unei astfel de străzi: „Nu înțeleg de ce s-a ales strada Razelm, pe care nu circulă nici o mașină, pentru că abia are loc, și nu s-a asfaltat o altă stradă din jur mult mai circulată! Care a fost logica primăriei?“.
O întrebare la care nici primarul Mihail Genoiu nu a putut oferi un răspuns clar. „Nu știu de ce s-a ales această stradă, dar știu că am discutat cu directoarea de la Investiții și mi s-a transmis că în jurul acestor străduțe, așa cum sunt ele izolate, o să se dezvolte toată zona, în așa fel încât în jurul lor să avem o zonă compactă asfaltată, iar criteriul numărul unu de alegere a străzilor care vor fi asfaltate este să aibă toate utilitățile“, a explicat edilul.

Constructorii, corijenți la gurile de canal de pe strada General Dragalina

Pe lângă asfaltările care se execută pe ultima sută de metri, constructorii mai au de rezolvat o problemă: gurile de canalizare de pe strada General Dragalina, capitol la care au rămas corijenți. Primarul Genoiu a adus aminte, când a enumerat străzile pe care se lucrează, și de „diverse operațiuni care se fac pe strada General Dragalina“, dar nu a intrat în detalii. Drumul, asfaltat în primăvară de Delta ACM, a stârnit încă de atunci nemulțumirea șoferilor, care s-au trezit că dau cu mașinile în gropi pe o stradă proaspăt renovată. Motivul: gurile de canalizare ridicate la nivel au cedat la scurt timp. Primăria a dat atunci vina pe trafic și pe faptul că plăcile de beton nu au apucat să se așeze bine, dar a și susținut că „gurile de canal lăsate au fost trecute la capitolul remedieri, iar constructorul va reveni în zonă pentru a face reparațiile necesare“. Nu s-a întâmplat însă așa.
După alte câteva luni, când mai mulți cititori GdS au ridicat aceeași problemă, primăria a comunicat că „s-au făcut reparații la acele guri de canal lăsate, dar au apărut între timp alte degradări. Le-am identificat și le-am dat deja în lucru la constructor“. Firma de construcții s-a apucat însă abia zilele trecute de remedieri. Asfaltul a fost decopertat în jurul mai multor guri de canalizare, iar până când se va turna un nou strat, pe strada General Dragalina se face slalom printre obstacole. Chiar și cu tot „efortul“ constructorului de a remedia într-un final problema gurilor de canal, pe stradă tot au mai rămas câteva capace de canalizare pe lângă care s-a lăsat asfaltul. Cum strada General Dragalina este încă în garanție, reparațiile se fac pe cheltuiala constructorului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS