În cadrul celei de a treia ediții anuale a Programului Strategic de Investiție în Mediul Rural, Fundația Vodafone România va finanța 13 centre de tip „Școală după Școală” din localități rurale, dar și orașe mici, aflate în 12 județe din țară. În total, 500 de copii vor beneficia de activitățile acestor centre. Suma investită de fundație în noua ediție a programului, care se va defășura în perioada 1 octombrie 2017 – 30 iulie 2018, se ridică la 200.000 euro.
Pentru implementarea celor 13 proiecte, Fundația Vodafone România a selectat doi parteneri strategici, ȋn cadrul unei runde de finanţare derulată ȋn luna august 2017 și adresată ONG-urilor cu experienţă ȋn proiecte implementate în mediul rural: Fundația Principesa Margareta a României, care va co-finanța proiecte în județele Bistrița Năsăud, Neamț, Teleorman, Constanța, Maramureș, Ialomița, Ilfov și Alba și Fundația World Vision România, care va susţine copii şi familii defavorizate economic şi social din județele Vâlcea, Dolj, Ialomița, Cluj și Vaslui.
Strategia aleasă pentru a treia ediție se bazează pe rezultatele studiului „Investiţie în educaţia copiilor din mediul rural”, realizat de Fundaţia World Vision România, la iniţiativa și cu finanțarea Fundaţiei Vodafone România, în perioada februarie – iulie 2017.
Studiul „Investiţie în educaţia copiilor din mediul rural” arată că peste două treimi din unitățile de învățământ din mediul rural se confruntă cu cel puţin un factor de risc educațional, cum ar fi rezultate slabe la evaluarea națională, risc de abandon școlar, rate ridicate de absenteism și repetenție, și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educaționali, cum ar fi elevi proveniți din familii dezavantajate economic sau spații și dotări materiale insuficiente. Abandonul şcolar este prezent în 40% din unitățile de învățământ din mediul rural, cele mai multe cazuri fiind înregistrate în licee.
Activitățile celor 13 centre „Școală după Școală” care vor fi susținute prin noua rundă a Programului Strategic Investiție în Mediul Rural includ: activități de remediere școlară, activități non-formale (cercuri de lectură, campionate jocuri educaționale, ateliere educație financiară, educație pentru carieră etc.), masă caldă asigurată copiilor, în funcție de nevoi, dotarea centrelor cu mobilier, echipamente IT și materiale didactice, activități periodice de formare pentru profesori în vederea dezvoltării de aptitudini de comunicare cu copii si metode non-formale educative, educație parentală pentru o mai bună conștientizare a importanței pe care o are educația copiilor.