Tizul japonez al lui Barack Obama
Candidatul democrat la preşedinţia Statelor Unite Barack Obama le-a adresat o scrisoare de mulţumire locuitorilor unui orăşel din vestul Japoniei, care îi poartă numele, fapt ce i-a încântat peste măsură pe oameni. Micul port Obama (acest cuvânt înseamnă „plajă mică“ în japoneză) a fost cuprins de febra pasiunii pentru senatorul de Illinois chiar din primul moment în care locuitorii au descoperit omonimia ce îi leagă de Barack Obama, în ciuda celor 11.000 de kilometri ce separă coasta de vest a Japoniei de Washington. Primarul oraşului de pescari a primit de curând o scrisoare semnată „Barack Obama“, în care senatorul american a mulţumit cetăţenilor oraşului pentru „sprijin şi pentru încurajări“, dar şi pentru „emoţionantele cadouri“ pe care autorităţile de aici i le-au trimis, mai precis, un set de beţişoare lăcuite, „specialitatea“ oraşului. Scrisoarea era redactată în limba engleză, dar la sfârşit Barack Obama a avut grijă să adreseze o formulă de încheiere în japoneză. „Împărţim nu doar acelaşi nume, ci şi aceeaşi planetă şi aceleaşi responsabilităţi“, a subliniat candidatul la preşedinţia SUA. „Aştept cu nerăbdare un viitor care să fie marcat de prietenia dintre popoarele noastre şi de un angajament luat pentru a crea o lume mai bună şi mai liberă“, a concluzionat Obama în scrisoarea adresată celor din oraşul Obama.
Beijing, oraşul cu cele mai multe toalete publice
Oraşul Beijing are cele mai multe toalete publice din lume, a anunţat agenţia naţională de presă China Nouă. Fiind „dotată“ cu 5.174 de toalete publice, capitala Chinei se poziţionează în fruntea acestui neobişnuit clasament, depăşind de departe alte metropole din întreaga lume precum New York, Londra şi Tokio. În prezent, în capitala Chinei se desfăşoară ample operaţiuni de „curăţare“ pe mai multe fronturi, întrucât oraşul se pregăteşte să găzduiască Jocurile Olimpice, iar Comitetul de organizare a Olimpiadei a declarat deja război nu doar toaletelor murdare, ci şi proastelor năravuri şi maniere ale locuitorilor.
Keith Richards, noua imagine a companiei Louis Vuitton
Keith Richards, chitaristul formaţiei Rolling Stones, este noua imagine a companiei Louis Vuitton, fiind succesorul unor personalităţi precum Mihail Gorbaciov sau Catherine Deneuve, informează site-ul cyberpresse.ca. Este pentru prima dată când Keith Richards, notoriu pentru trecutul său marcat de consumul şi dependenţa de substanţe interzise, participă la o campanie publicitară. Posterul cu Keith Richards, realizat de fotograful american Annie Leibovitz, îl înfăţişează pe artist într-o cameră de hotel, cu chitara în mână, aşezat pe pat în semiumbră. Sloganul campaniei este destul de simplu: „Unele călătorii nu pot fi prezentate în cuvinte. New York, ora 3 dimineaţa. Blues cântat în do“. Keith Richards este cea de-a cincea persoană publică ce pozează pentru Louis Vuitton, după Mihail Gorbaciov, Catherine Deneuve, Steffi Graf şi Andre Agassi.