Premierul Adrian Nastase le-a solicitat autoritatilor chineze, cu ocazia efectuarii vizitei in China, marirea contingentului de autoturisme romanesti exportate in China la 3.000 de unitati, fata de 2.000 cit este in prezent, informeaza un comunicat al executivului. „Acest contingent este totusi destul de mare, in conditiile in care in China contingentul general este de 56.000 de autoturisme pe an. Pentru Romania este alocat deja un anumit procent, destul de mare, daca ne gindim la ce inseamna competitia mondiala si oferta mondiala, a declarat joi, in cadrul unei conferinte de presa, Adrian Nastase.
Seful executivului a explicat ca, in momentul intrarii Chinei in Organizatia Mondiala pentru Comert, pot sa apara alte probleme, multe dintre regulile de azi urmind sa fie modificate, iar unele bariere netarifare, cum sint contingentele, vor disparea.
„Va trebui sa ne gindim foarte atent, inclusiv la aceasta chestiune care a reprezentat multi ani o zona de interes special pentru productia de autoturisme din Romania“, a mentionat Nastase. Premierul a mai spus ca, pentru viitor, China si-a manifestat interesul de a dezvolta diverse zone de contact pe diferite continente, din acest punct de vedere Romania putind sa fie un partener interesant, inclusiv datorita faptului ca, prin Portul Constanta, transportul maritim al marfurilor spre Europa este mai ieftin si mai scurt cu 12 zile decit prin Rotterdam.
„In ceea ce priveste China, nivelul de transport este absolut imens si trebuie sa-si gaseasca undeva o locatie intermediara pentru Europa. Exista cateva posibilitati, exista Rotterdam-ul ca optiune, Constanta poate, de asemenea, sa devina o astfel de optiune“, a afirmat Adrian Nastase.
Pe de alta parte, folosirea Canalului Dunare-Marea Neagra, in continuarea transportului din depozitul de containere de la Constanta, poate sa insemne pentru tronsonul Constanta-Viena un pret de trei ori mai mic decit cel de la Rotterdam la Viena, a explicat Adrian Nastase.
Premierul considera ca este important in viitor ca Romania si China sa acorde atentie vizitelor politice, precum si proiectelor de investitii, inclusiv proiectului privind un tronson de autostrada de 60 de kilometri pentru care exista deja acordul partii chineze, si care ar putea sa fie demarat destul de rapid. Nastase a spus ca partea chineza si-a manifestat interesul de a participa la realizarea unui tronson care sa nu depaseasca 100 de kilometri, finantarea proiectului urmind sa fie asigurata din partea Chinei, prin credite cu conditii bune de dobinda.
„In ceea ce priveste autostrada, este vorba de un tronson care sa nu depaseasca 100 de kilometri. Partea chineza doreste sa se inscrie pentru inceput pe un tronson de autostrada care sa le permita sa verifice cum functioneaza si daca un asemenea proiect poate fi demarat“, a explicat Nastase. Premierul a precizat ca inca nu a fost luata o decizie privind stabilirea a tronsonului de autostrada, dar oferta va fi integrata intr-un program mai amplu al Ministerului Transporturilor.
China ar putea importa mai multe automobile din Romania
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei