3.1 C
Craiova
luni, 25 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord nu vrea terenurile Daewoo

Ford nu vrea terenurile Daewoo

Americanii de la Ford nu sunt interesaţi să preia toate terenurile deţinute de Daewoo România, ci doar pe cele necesare desfăşurării activităţii. Restul va rămâne în proprietatea statului, care va înfiinţa o nouă societate în acest scop.

 

Reprezentanţii Ford şi cei ai Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului s-au întâlnit în fiecare zi din această săptămână, pentru a finaliza negocierile privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni pe care statul le deţine la Automobile Craiova. Întâlnirile au durat de fiecare dată până seara târziu, pentru că Ford doreşte să revizuiască toate clauzele contractului de privatizare, astfel încât totul să fie clar după preluarea societăţii.

Potrivit unor surse din piaţă, la întâlnirea de marţi, care s-a terminat după miezul nopţii, au fost clarificate ultimele aspecte ale tranzacţiei, iar ieri trebuia revizuit întregul document.

Preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a anunţat marţi că a discutat foarte mult cu reprezentanţii Ford, pentru că în joc nu este o tranzacţie obişnuită. „Practic, când vinzi o afacere, nu vinzi doar locul unde să faci producţia, ci şi utilajele şi know-how-ul, şi piaţa de desfacere. De data aceasta, Ford vine cu propria piaţă de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu investiţii majore, de 675 de milioane de euro, deci, practic, ei iau doar locaţia în care să-şi desfăşoare activitatea şi forţa de muncă. Tranzacţia va fi una specială, în care ei vor plăti pentru ceea ce iau de fapt, locaţia unde o să-şi desfăşoare activitatea şi forţa de muncă“, a mai spus Atanasiu. Potrivit datelor postate pe site-ul AVAS, în cadrul negocierilor n-a fost vorba despre nici o datorie pe care ar fi trebuit s-o accepte Ford, o dată ce Autoritatea a prezentat corect societatea atât în privinţa activelor, cât şi a pasivelor.

Statul îşi trage firmă pentru terenuri

În ceea ce priveşte terenul Daewoo, Atanasiu a arătat că Ford nu vrea să facă afaceri imobiliare, fiind interesat doar de locaţia unde-şi va desfăşura activitatea. „Vor achita o sumă de bani care va fi plata pentru pachetul de acţiuni pe care îl vindem. Şi fiindcă nu vor să facă afaceri imobiliare, am găsit o formulă prin care, după vânzare, terenurile care s-ar fi pretat la astfel de afaceri să treacă într-o societate la care AVAS va fi proprietar proporţional cu cota care îi revine ca acţionar cu 72 la sută la Automobile Craiova“, a precizat preşedintele AVAS. La constituirea societăţii Daewoo Automobile România, s-a convenit prin contractul de societate ca Automobile Craiova să transfere către aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, clădirilor, maşinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor şi oricăror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Toate capacităţile de producţie ale Automobile Craiova se află în prezent în proprietatea Daewoo Automobile România, cu excepţia celor care, din cauza gradului de uzură, au fost deja casate.

Noul Fiesta ar putea fi produs la Craiova

La sfârşitul săptămânii trecute, surse apropiate negocierilor afirmau că părţile au depăşit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat că nu se va confrunta, după preluarea uzinei, cu solicitări din partea creditorilor pentru vechile restanţe. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat săptămâna trecută că procedura de due diligence a fost finalizată, iar părţile au convenit asupra preţului pentru încheierea tranzacţiei, astfel că mai trebuie discutate numai câteva aspecte ale contractului. Fleming a afirmat pentru Sunday Times că va fi necesară o perioadă cuprinsă între 12 şi 15 săptămâni de la finalizarea acordului de vânzare pentru adaptarea uzinei la producţia modelelor auto Ford. El nu a menţionat care vor fi modelele auto pe care Ford le va produce la Craiova, dar noul Fiesta este cel mai probabil candidat. Acesta urmează să fie prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt.

Ford pune condiţii furnizorilor

În timp ce autorităţile centrale au anunţat ca sigură încheierea tranzacţiei pentru fabrica de automobile de la Craiova, doljenii au început deja să se gândească la subiectele conexe afacerii: locuri de muncă şi bine plătite sau creşterea preţurilor la terenuri. Prefectul Silviu Dumitru a declarat ieri că Ford îşi va aduce în judeţ toţi colaboratorii, însă aceştia îşi vor construi afacerile la câteva zeci de kilometri de municipiul reşedinţă din cauza concurenţei cu Ford pe piaţa forţei de muncă.

„Fordul vine cu toţi colaboratorii şi fiecare îşi va face câte o făbricuţă. Nu în Craiova, dar pe o rază de 30-40 de kilometri pentru că e concurenţă pe forţa de muncă şi Ford le va spune să se stabilească în altă parte, nu în Craiova“, a spus Silviu Dumitru. Prefectul este de părere că, în condiţiile în care Ford se stabileşte la Craiova, iar Electroputere va fi privatizată, infrastructura oraşului se va dezvolta, în special cea aeroportuară, care lasă în prezent mult de dorit.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII