Pentru a se asigura că măcar o parte dintre elevii lor vor reuşi să se încadreze în domeniul pentru care s-au pregătit, profesorii de la „Anghel Saligny“ au organizat o Bursă a Locurilor de Muncă.
Pentru a veni în sprijinul îmbunătăţirii procesului de predare-învăţare prin activităţi extracurriculare, Grupul Şcolar „Anghel Saligny“ desfăşoară în perioada iunie-decembrie o serie de acţiuni menite să-i ajute cât mai mult pe elevi. Joi, reprezentanţii liceului au organizat o Bursă a Locurilor de Muncă. „La eveniment au participat peste 120 de elevi din clasele terminale“, a declarat Otelia Diaconu, coordonator de proiecte şi programe şcolare şi extracurriculare în cadrul Grupului Şcolar. Aceştia au fost puşi faţă în faţă cu zece angajatori (societăţi din industria textilă-pielărie, mecanică-electromecanică-auto, respectiv resurse şi protecţia mediului), care le-au prezentat oferta lor, condiţiile salariale, precum şi modul în care pot obţine un loc de muncă la respectivele firme. În plus, elevii au primit şi o serie de sfaturi. „Încercăm să-i integrăm în procesul de producţie. Cine iubeşte această meserie se poate integra. Trebuie însă să fiţi convinşi că puteţi face meseria aleasă“, a declarat reprezentantul uneia dintre firmele de confecţii prezente la întâlnirea cu elevii, care au primit răspunsurile la o parte din întrebările care-i măcinau.
Asociaţia Şomerilor a propus facilităţi locative
La eveniment au fost prezenţi şi reprezentanţi ai Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Dolj, care le-au explicat elevilor de ce facilităţi beneficiază dacă se angajează şi-şi păstrează locul de muncă pentru o perioadă mai mare – prima de angajare, respectiv indemnizaţia de şomaj de pe perioada angajării, acordată în paralel cu salariul. În plus, reprezentanţii Asociaţiei Şomerilor din Dolj au ridicat problema socială a acestor copii. „Cred că ar trebui ca societăţile comerciale, împreună cu administraţia locală, să contribuie la achiziţionarea unor imobile în care să locuiască, pentru că mulţi sunt cu posibilităţi materiale precare“, a propus Olivia Ghiorescu, reprezentanta Asociaţiei Şomerilor Dolj.
Propunerea a rămas însă la stadiul de discuţie, ca şi un eventual sprijin financiar suplimentar din partea angajatorilor în cazul în care unul dintre elevi doreşte să urmeze o facultate în domeniul textil (în România există doar la Iaşi şi Sibiu) şi să revină ulterior ca angajat al firmei care l-a susţinut. Reprezentanţii firmelor de textile au explicat că în prezent nu oferă sprijin financiar în acest sens, ci doar facilitează programul de lucru, însă nu au respins definitiv ideea.
Proiect de aproximativ 9.000 de euro
Bursa Locurilor de Muncă de joi a fost cel de-al treilea eveniment organizat de Grupul Şcolar „Anghel Saligny“ în cadrul proiectului „Schimbare, inovaţie, dezvoltare – consiliere şi orientare profesională“. „Valoarea acestui proiect este de aproximativ 9.000 de euro (5.000 de euro fonduri externe şi 4.200 de euro din fondurile unităţii)“, a declarat Anghel Petrescu, directorul Grupului Şcolar „Anghel Saligny“. Acesta a precizat că obiectivul general al proiectului este creşterea calităţii actului educaţional în învăţământul preuniversitar tehnic şi a indicelui de incluziune socio-profesională prin consolidarea legăturii între educaţie şi dezvoltare economică. „Printre altele, în urma implementării acestui proiect se urmăreşte o creştere a gradului de inserţie profesională cu 10% faţă de anul anterior, precum şi o creştere a numărului de parteneriate cu agenţii economici pentru o mai bună adaptare a ofertei educaţionale la specificul pieţei muncii“, a adăugat Petrescu.
Elevii pot primi bani la instruirea practică
Potrivit legislaţiei în vigoare, începând din al doilea semestru, elevii care au împlinit 16 ani şi care desfăşoară orele de instruire practică la societăţi pot fi angajaţi cu carte de muncă. „Acesta este un lucru pozitiv pentru elevii dornici să muncească“, a explicat Anghel Petrescu.