13.6 C
Craiova
vineri, 27 septembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMarian Jean Marinescu: "Despăgubirile pentru pasagerii căilor ferate sunt mai mult decat binevenite"

Marian Jean Marinescu: „Despăgubirile pentru pasagerii căilor ferate sunt mai mult decat binevenite”

Pasagerii afectati de intarzierile in mersul trenurilor sau de anularea curselor vor putea de acum inainte sa solicite despagubiri, in conformitate cu noile prevederi legislative votate  marti de Parlamentul European.  Cel de-al  de-al treilea pachet feroviar deschide, de asemenea,  rutele internationale de pasageri catre competitie incepand din 2010  si stabileste regulile de baza comune si standardele de sanatate si profesionale pe care trebuie sa le indeplineasca toti mecanicii de locomotive, incepand din 2009. Este un pas important în crearea unei reţele feroviare integrate în Uniunea Europeană.
"Pe fond, toti actorii au de castigat:  in primul rand  pasagerii, pentru ca se bucura de aceleasi drepturi ca si cei care aleg sa calatoreasca mai mult cu avionul si apoi intregul sector feroviar in sine, care sufera de pe urma concurentei acerbe atat din partea sectorului aviatic cat si din partea transportului rutier. De asemenea, suntem in situatia fericita in care o masura activa de dezvoltare a unui sector economic nu intra in contradictie cu necesitatea tot mai acuta a combaterii schimbarilor climatice", ne-a declarat d-l Marian Jean Marinescu la incheierea votului.
Luand cuvantul in cadrul dezbaterilor, euro-deputatul roman a insistat pe decalajele care exista intre noile si vechile State Membre.
" Liberalizarea trebuie analizată şi abordată diferit de la caz la caz, deoarece in unele state se opereaza inca in conditii dezavantajoase. Trebuie pus accentul pe îmbunătăţirea interoperabilităţii şi a conlucrării pe sectoarele transfrontaliere, precum şi pe reanalizarea priorităţilor din cadrul instrumentelor de finanţare a investiţiilor în infrastructurile speciale. În plus, Uniunea trebuie să se pregătească pentru adevărata provocare: crearea unei reţele integrate funcţionale cu sistemele feroviare ale ţărilor vecine, prin Reţelele Trans-Europene de transport şi prin Coridoarele Pan-Europene, respectând extinderea şi facilitarea accesului către Asia Centrală şi de Est".
Facand trimitere la noile prevederi legislative, Marinescu a subliniat ca "Statele membre au posibilitatea să-şi amortizeze mai eficient investiţiile pe termen lung, absolut necesare pentru infrastructurile speciale. Costurile de mentenanţă şi pentru calitatea serviciilor pot scădea în beneficiul pasagerilor care, la rândul lor, vor avea libertatea de a alege între servicii comerciale şi servicii publice, văzându-şi în acelaşi timp şi drepturile garantate. În plus, prin cabotaj, toţi pasagerii pot avea acces la servicii concurenţiale."
Pentru o buna compatibilizare a retelelor feroviare este nevoie, insa,  de masive investitii in infrastructura, aspect asupra caruia a insistat si Comisarul european al Transporturilor, Jacques Barrot: "Toate acestea nu pot avea succes decat daca Statele Membre consimt sa realizeze investitiile necesare, deoarece nu vom putea avea o politica feroviara comuna decat daca Retelele Trans-Europene de transport devin o realitate iar interoperabilitatea este asigurata pentru toate marile retele. Este evident ca nevoia de investitii este extrem de importanta. Numai cu acest pret pachetul legislativ poate fi cu adevarat eficient" a declarat comisarul european in incheierea dezbaterilor de luni.  
 

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS