19.5 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriHyundai Genesis, rivalul maşinilor de lux

Hyundai Genesis, rivalul maşinilor de lux

Când ne gândim la sedanurile de lux cu tracţiune spate, ne vin, de obicei, în minte automobilele germane. Hyundai plănuieşte să „scuture“ puţin piaţa prin debutul oficial al modelului Genesis la Salonul Auto de la Detroit din 2009. Se estimează ca Genesis-ul coreean să intre pe piaţa americană către sfârşitul acestui an, la un preţ mai mic de 30.000 de dolari.

 

Nu respingeţi Genesis doar pentru că este un Hyundai. Hyundai-urile recente oferă o gamă de dotări ce pare imposibilă având în vedere preţurile relativ mici ale modelelor. Genesis va fi echipat cu „jucării“ ce se găsesc ca opţiuni numai pe modele germane vârf de gamă: controlul stabilităţii, opt airbag-uri, scaune încălzite, faruri adaptive, sistem de nagivaţie, radio prin satelit şi multe altele.

Din exterior, maşina nu arată deloc a Hyundai. Dacă toate emblemele ar lipsi, aţi crede că este vorba de altă maşină, mai scumpă. Liniile curate şi noua grilă faţă oferă o idee asupra noii filosofii de design a fabricantului coreean. Probabil cea mai semnificativă trăsătură este lipsa stemei Hyundai de pe partea frontală. Nu există prea multe informaţii despre interiorul maşinii, însă, potrivit Hyundai, spaţiul din habitaclu este mai generos decât în cazul Mercedes-ului clasa E sau BMW seria 7 şi, de asemenea, Genesis poate fi echipat cu bord îmbrăcat în piele.

Iniţial, modelul va veni ca sedan, varianta coupe devenind disponibilă abia mai târziu. Gama de motoare porneşte de la un 3.3 l până la un 4.6 l Tau V8, intermediar fiind un propulsor de 3.8 l. Motorul V8 va genera aproximativ 368 CP şi un cuplu de 440 Nm printr-o transmisie automată ZF în şase trepte. Propulsoarele V6 vor fi cuplate la transmisii automate Aisin în şase trepte. Cu aproape 370 CP, Hyundai se aşteaptă ca vârful de gamă să atingă 100 km/h în mai puţin de şase secunde, deşi, până în prezent, nimeni nu a confirmat cifra prin teste.

Cei mai importanţi competitori germani au preţuri cu 20.000 până la 50.000 de dolari mai mari decât Genesis. Ideea unui automobil de lux pentru orice buzunar pare contradictorie pentru mulţi oameni. Timpul va dovedi dacă strategia Hyundai va avea succes şi dacă segmentul maşinilor de lux „bugetare“ va prinde rădăcini pe piaţa auto.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS