Neînţelegerile dintre locatari şi asociaţiile la care sunt arondaţi par să nu se mai termine. Câţiva pensionari de la Asociaţia nr. 3 Nicolae Titulescu din Craiova sunt disperaţi că lunar trebuie să plătească la întreţinere mai mult decât consumă. Locatarii acuză, iar conducerea asociaţiei dă vina pe minciună şi furturi, pentru a-şi masca incompetenţa.
Traşi în piept, în fiecare lună, de cei care ar trebui să le apere interesele. Aşa se consideră zeci de oameni din cartierul craiovean George Enescu, care susţin că, de câteva luni, facturile la întreţinere sunt încărcate de reprezentanţii Asociaţiei de Proprietari nr. 3 Nicolae Titulescu. Majoritatea bătrâni şi bolnavi, s-au săturat să fie puşi pe drumuri pentru a-şi căuta dreptatea.
„Ne-am dus pe rând la asociaţie, să ne explice din ce cauză preţul apei calde şi reci diferă de la lună la lună. Ne-au spus că aşa trebuie calculate. Lunar, când ne venea întreţinerea, erau trecuţi mai mulţi metri cubi consumaţi la fiecare apartament“, a povestit Ilie Pană, pensionar, locatar în blocul 22’.
Problemele ar fi început în urmă cu aproximativ un an, când câţiva locatari s-au trezit că, în loc de trei metri cubi de apă rece consumată, erau nevoiţi să plătească şapte sau chiar opt. Nedumerirea oamenilor a fost cu atât mai mare cu cât n-au primit nici o explicaţie. Mai mult, preţul pentru un metru cub de apă rece varia de la lună la lună, de la 2,35 lei ajungând uneori chiar la 4,78 lei. Aceeaşi situaţie şi în cazul apei calde. Oamenii au apelat la Primăria Craiova, pentru a le descurca iţele la asociaţie. Funcţionarii publici le-au explicat doar că reprezentanţii asociaţiei se fac vinovaţi pentru că nu au inspectat conductele pentru a vedea dacă sunt sparte. Tot în culpa lor a căzut şi neîndeplinirea obligaţiei de a citi periodic apometrele.
„Pur şi simplu, fură apa“
După plângerea adresată de locatari primăriei, un reprezentant al asociaţiei a citit contoarele din apartamente, dar misiunea a fost abandonată repede, după cum a spus Ilie Pană.
Contactaţi, reprezentanţii asociaţiei ne-au oferit acelaşi răspuns: toate calculele sunt făcute conform legii, oamenii nefiind încărcaţi la plata apei. „Nu e vina noastră dacă, spre exemplu, gigacalorimetrul îmi arată la intrarea în bloc că au fost consumaţi 246 mc de apă caldă, iar locatarii mi-au dat citirea doar de 80 mc. Diferenţa o împart la toţi locatarii, pentru a obţine suma de bani de care am nevoie pentru plată“, a menţionat Elena Costea, administratoarea Asociaţiei de Proprietari nr. 3 Nicolae Titulescu. De unde apare atunci diferenţa colosală? Elena Costea a găsit şi explicaţii: „Nu dau toţi citirea corectă sau, pur şi simplu, fură apa“.
Reprezentanta asociaţiei nu a spus însă din ce motiv, lună de lună, nu se face citirea de către cei din conducere pentru a se vedea care este adevăratul motiv al pierderilor. Sau de ce nu se ia nici o măsură împotriva celor vinovaţi.
Conducerea asociaţiei, premiată
„Suntem bătrâni şi bolnavi şi avem destule probleme. Pe ei îi plătim, ei trebuie să ne rezolve problemele! Nu să ridice din umeri de fiecare dată când mergem la ei să ne plângem de necazurile astea“, a adăugat Constantin Borăscu, şeful de scară de la blocul 22’.
Oamenii au povestit că, deşi blocul în care locuiesc nu are restanţe, asociaţia din care fac parte este în topul datornicilor, în orice moment putând rămâne fără căldură. „Noi ne dăm şi ultimii bani ca să nu avem datorii. Ar fi culmea să ne debranşeze din cauza lor, pentru că nu îşi fac treaba şi nu se duc să recupereze datoriile. Vrem să vorbim cu toţi vecinii şi să ne facem o asociaţie la blocul nostru pentru a scăpa de aceşti indivizi care ne mănâncă banii degeaba“, a adăugat Ilie Pană.
Locatarii au aflat că, în timp ce asociaţia înregistrează restanţe la furnizori de câteva milioane de lei, reprezentanţii conducerii acesteia au ţinut să se premieze, probabil pentru meritele deosebite pe care le-au avut pe parcursul unui an. Administratoarea asociaţiei nu a dorit să comenteze acest lucru, trimiţându-ne la preşedinte, care însă nu a putut fi găsit ieri.