7.3 C
Craiova
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriBunele maniere la serviciu

Bunele maniere la serviciu

Chiar dacă nu fac parte din fişa postului sau regulamentul de ordine interioară, atunci când sunteţi la serviciu nu uitaţi niciodată regulile de bună purtare. Acestea vă ajută să vă integraţi mai uşor în colectiv.

Aşa cum nici în societate persoanele ale căror maniere lasă de dorit nu sunt prea bine privite, nici la serviciu, colegii necivilizaţi nu sunt priviţi cu ochi buni.

„Chiar dacă regulile de conduită la locul de muncă nu sunt menţionate în regulamentul de ordine interioară sau în fişa postului, orice încălcare a lor vă poate prejudicia atât imaginea, cât şi cursul carierei sau, uneori, vă poate costa chiar serviciul“, notează specialiştii www.myjob.ro, care precizează că, deşi s-ar putea să nu vi se atragă atenţia, fiecare abatere poate fi luată în calcul.

 

„Nu umblaţi în hârtiile altcuiva!“

 

Un prim sfat dat de specialişti în acest sens este să nu uitaţi niciodată că şi la serviciu oamenii au nevoie de intimitate. „Respectaţi intimitatea celorlalţi. Citirea corespondenţei colegilor (chiar dacă este vorba de hârtii şi note personale sau de publicaţii cu abonamente în nume propriu) este un act nu doar nepoliticos, ci unul care încalcă legea“, vă avertizează specialiştii în resurse umane de la www.elady.ro. Afirmaţia este susţinută şi de cei de la www.myjob.ro: „Nu umblaţi în hârtiile celorlalţi! În plus, a citi corespondenţa altcuiva este interzis“.

Nu luaţi, nici măcar sub titlu de împrumut, nimic fără să cereţi. „Oricât de mărunt ar fi lucrul de care aveţi nevoie, chiar şi o agrafă, întrebaţi sau anunţaţi când luaţi ceva de pe biroul altui coleg. Chiar dacă pare o regulă de bun-simţ, v-o reamintim: sub nici o formă nu căutaţi cele necesare în sertarele sau în geanta altcuiva, cu atât mai puţin la job!“, vă sfătuiesc specialiştii www.myjob.ro.

 

Nu-i deranjaţi pe cei din jur

 

De asemenea, evitaţi, pe cât posibil, să vă rezolvaţi problemele personale la birou şi nu uitaţi niciodată să vă ţineţi telefonul personal pe modul silenţios. „Nu numai că nu sunteţi plătit pentru a vă rezolva problemele personale la serviciu, dar ţârâitul şi convorbirile interminabile pot fi extrem de deranjante pentru cei din jur“, vă avertizează www.elady.ro. Şi pentru că zgomotele îi pot deranja pe ceilalţi, respectaţi, pe cât posibil, liniştea în birou: nu ţineţi şedinţe în biroul în care ceilalţi colegi lucrează, nu vorbiţi tare dacă subiectul nu interesează pe toată lumea şi nu vorbiţi tare nici la telefon. Sfaturile nu se opresc însă aici. „Nu lăsaţi telefonul fix să sune la nesfârşit. Nu lăsaţi muzica să răsune din căşti şi nu bateţi ritmul cu degetele pe birou“, notează www.myjob.ro.

Nu întrerupeţi convorbirile celorlalţi

 

Sfatul general este de a încerca să-i deranjaţi cât mai puţin posibil pe colegi. De aceea, chiar dacă aveţi ceva de discutat cu ei, sub nici o formă nu întrerupeţi o conversaţie, mai ales dacă este în interes de serviciu. „Dacă trebuie să-i comunicaţi celui care vorbeşte ceva foarte important, puneţi-i pe birou un bileţel pe care să-l poată citi fără să întrerupă convorbirea“, mai spune www.myjob.ro.

 

„Nu sunaţi clienţii în afara orelor de program!“

 

Şi în relaţia cu colaboratorii trebuie să ţineţi seama de regulile bunei purtări. „Nu vă sunaţi clienţii în afara orelor de program! Doar dacă aţi convenit să sunaţi în caz de urgenţe, puteţi să vă permiteţi să deranjaţi pe cineva în timpul liber“, vă amintesc specialiştii www.myjob.ro, care precizează că acest lucru se aplică şi în cazul şefilor, colegilor şi chiar al subalternilor. În plus, nu uitaţi niciodată de regulile gramaticale. „Chiar şi atunci când vă grăbiţi să trimiteţi un e-mail, nu scrieţi prescurtat, nu începeţi propoziţiile cu literă mică, nu uitaţi de «bună ziua» şi de formula de încheiere“, adaugă specialiştii. Oricât de grăbit aţi fi, nu trimiteţi niciodată un e-mail înainte de a-l reciti.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS