Dacă actul normativ trece şi de Camera Deputaţilor, compania americană ar putea începe procedurile de preluare a Daewoo din luna martie.
La cererea preşedintelui Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu, senatul a adoptat, ieri, proiectul de lege privind privatizarea Daewoo, aprobând astfel preluarea acestei companii de către Ford. Proiectul a fost a aprobat, cu 56 de voturi pentru, trei voturi împotrivă şi patru abţineri. Deşi marţi Comisia de privatizare din Senat a aprobat în unanimitate proiectul de lege, actul normativ nu figura ieri pe ordinea de zi a camerei superioare, dar la începutut şedinţei s-a aprobat introducerea sa. Dezbaterea din senat a legii Ford nu a fost lipsită de incidente. Membrii comisiei de privatizare au obiectat că în plen nu a fost depus raportul asupra acestui proiect de lege. Apoi preşedintele de şedinţă, senatorul de Dolj Radu Berceanu, a precizat că, dacă staff-ul comisiei, nu va aduce documentul, se încalcă o decizie a senatului. În cele din urmă, raportul a fost depus şi totul părea în regulă. Însă, nu toţi parlamentarii au fost de acord cu dezbaterea legii. Fostul preşedinte al Comisiei senatoriale de privatizare, senatorul PRM Carol Dina, a cerut amânarea dezbaterii acestui act normativ până pe 28 februarie, când Comisia Europeană va transmite un răspuns asupra privatizării Automobile Craiova. Preşedintele Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu, a adăugat că autorităţile române aşteaptă un răspuns optimist din partea Comisiei Europene şi că până atunci trebuie să se ofere companiei Ford posibilitatea de a începe procedurile de preluare, din luna martie. „Viteza de realizare a investiţiei este o problemă vitală“, a spus Vlădescu. Acum rămâne ca legea Ford să fie dezbătută de Camera Deputaţilor, care este şi forul decizional.
„La Daewoo Craiova nu se produce nimic“
Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, deputatul de Dolj Mihai Voicu, le-a spus senatorilor că proiectul de lege trebuie grăbit: „La Daewoo Craiova nu se produce nimic, iar cei 3.700 de angajaţi stau şi aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu ei“. Voicu le-a mai spus senatorilor că venirea Ford la Craiova va crea 30.000 de noi locuri de muncă în industriile conexe, iar în economia românească se va cheltui aproximativ un miliard de euro în fiecare an.
Fabrica de autoturisme din Bănie produce în prezent doar motoare, cutii de viteze şi piese de schimb. Directorul companiei craiovene, Ion Ion, a declarat că producţia de Matiz, oprită la finele lui 2007, va fi reluată în luna martie.
Americanii de la Ford aşteaptă să înceapă producţia de maşini la Craiova. O delegaţie a producătorului de automobile a discutat ieri mai bine de o oră cu primarul Antonie Solomon despre documentele necesare demarării proiectului de investiţii. „Am discutat chestiuni tehnice, despre certificate de urbanism şi autorizaţii de construire. Am înţeles că vor construi o hală în plus. Venirea Ford la Craiova este sigură. Comisia europeană le-a dat acordul verbal, iar ei speră ca în două luni să preia fabrica“, a declarat Solomon.